hoe maak ik deze sublaag na?

sirfunkydylan

If u got funk u got style
Op een cd van Tony Rohr staat een vette track van Afternoon Coffee Boys (Dark Blend), en ik vind dat hij eruit springt door zijn grommende, rollende sub-bas laag. Deze is alleen door al het gekraak in het hoog lastig te doorgronden. Ik zou graag van jullie willen horen waar deze sub uit bestaat en hoe ik 'm kan bouwen.

Ik heb het desbetreffende stukje toegevoegd.

Anyone?

Attachments

• afternoon coffee boys .mp3
    441,6 KB · Bekeken: 98
Op welke cd van Tony Rohr staat die track?

[edit] Heb het al gevonden op discogs..

Okay... nu voel ik me een leek.. vco vcf? Sorry zit niet in mn vocabulaire denk ik. Wat bedoel je daarmee Richard 2000?

En Dj Adrenalin, hij staat op greetings from brooklyn, zoals je al had gevonden hehehe. Wel jammer dat ze zo weinig hebben uitgebracht by the way, want iets soortgelijks ken ik niet.

Okay... nu voel ik me een leek.. vco vcf? Sorry zit niet in mn vocabulaire denk ik. Wat bedoel je daarmee Richard 2000?
Dat zijn toch wel erg basale termen voor als je een geluid met een synth wil maken... Misschien moet je eerst maar 'ns je synths uitpluizen voordat je sowieso gaat vragen hoe je een specifiek geluid moet maken.

ach Chinetti, dat is zo achterhaald, die jongen wil gewoon weten met welke preset van welke softsynth dat gemaakt is, zodat ie het na kan maken. ;)

prima, als dat zo is....

fuck that, ik werk enigszins op gehoor maar ik weet over het algemeen wel wat ik doe. Maar op mijn nordwave, microkorg en qs300 vind ik die termen toevallig niet terug. dat wil zeggen, ik ben ze niet tegengekomen. ik doe gerust wel aan synthese en dat vind ik supervet. ik kan alleen niet alles benoemen met technische termen.

dus.

ik vraag gewoon hulp, als iemand per se wil zeiken over wat ik moet weten heb ik daar weinig aan, daar het voor mij irrelevant is gezien mijn vraag.

Okee, hier een iets minder lullig antwoord :D

klik hier voor de term VCO (tevens een goed SF gedeelte om kennis op te doen).

Met een sinus-golfvorm beginnen is inderdaad wel een goeie start lijkt me.

edit: je hebt al wat kennis dus.., maar linkje is nog steeds fijn :)

Als je weet wat VCO/VCF is dan ben je een vette synthnerd. :P

Ja okay hehehe, sorry ik bedoel het ook niet pissed ofzo. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat ik niet op zoek ben naar een preset, maar gewoon wil bouwen. Ik mis wat kennis met termen en dat is ook een punt waar ik soms over struikel, maar laat ik voorop stellen dat ik niet vies ben nieuwe dingen te leren. jee.:geslaagd:

Maar ik dacht dus sinus tegenover een ruis... Hij klinkt behoorlijk opgefokt, maar het lijkt me niet dat er iets van een distortion overheen zit met een lpf. want daarvoor is 'ie te helder...

misschien een (hele) lichte overdrive? Da's meestal wat 'liever' dan distortion

Of misschien is het wel gewoon een lange kick door een LPF met een modulatie op de cutoff.

daar zat ik in het begin ook aan te denken, maar hij varieert in toonhoogte. ik had in het voorbeeldje 2 stukken van de track aan elkaar geplakt, waarvan het tweede stuk zonder kick is. toen ik dat namelijk hoorde dacht ik niet meer aan een kick maar aan een heuse basslijn. maar ik kan het helemaal mis hebben...

misschien kan iemand mij iets soortgelijks laten horen? ik ben wel al op weg, maar dat is gelukt door het ombuigen van een preset. (ojee zat ik toch aan een preset }:|)

Attachments

• exzampel.mp3
    151 KB · Bekeken: 117
prima, als dat zo is....

fuck that, ik werk enigszins op gehoor maar ik weet over het algemeen wel wat ik doe. Maar op mijn nordwave, microkorg en qs300 vind ik die termen toevallig niet terug. dat wil zeggen, ik ben ze niet tegengekomen. ik doe gerust wel aan synthese en dat vind ik supervet. ik kan alleen niet alles benoemen met technische termen.

dus.

ik vraag gewoon hulp, als iemand per se wil zeiken over wat ik moet weten heb ik daar weinig aan, daar het voor mij irrelevant is gezien mijn vraag.

Weet je nou al wat een vco en vcf is? Ga dat eerst eens uitzoeken. Als je de termen niet kent is het moeilijk communiceren. :doei:

en helaas werk ik alleen met dco. of gebruik ik deze term nu zo verkeerd dat ik word afgeschoten...?

Afschieten niet, maar je mag wel iets meer moeite doen; dit zijn tenslotte de tijden dat informatie in ruime mate beschikbaar is. Een DCO is hetzelfde als een VCO, alleen is 'ie digitaal aangestuurd in plaats van analoog. Heus, doe jezelf een plezier en lees 'ns een beetje over subtractieve synthese.

Back