Alex Omega
a.k.a Brainthief
pak een square wave als osc, en idd een LPF met een steile slope, 24db idd. cutoff niet te veropen en niet te veel envelope op het filter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
pwm = pulse wide modulation
pwm = pulse width modulation
Een sinus door een lpf sturen haalt weinig uit... Terug naar de schoolboeken!![]()

wat doen jullie allemaal moeilijk eigenlijk HEEEE
Een sinus door een lpf sturen haalt weinig uit... Terug naar de schoolboeken!![]()
Dan is waarschijnlijk die sinus geen sinus... Misschien een driehoek? Aan een zuivere sinus valt niet zoveel te filteren, dacht ik zo. En hoger ik de resoantie zet, hoe minder toonmateriaal ik over hou, tot alles gewoon dooft... Vandaar die opmerking over schoolboeken en zo, denk ik.Toch maak ik m'n subbassen vaak met een sinus door een LPF, alleen dan wel met hoge resonantiesetting.
Dan is waarschijnlijk die sinus geen sinus... Misschien een driehoek? Aan een zuivere sinus valt niet zoveel de filteren, dacht ik zo. En hoger ik de resoantie zet, hoe minder toonmateriaal ik over hou, tot alles gewoon dooft... Vandaar die opmerking over schoolboeken en zo, denk ik.
Wout

Dan is waarschijnlijk die sinus geen sinus... Misschien een driehoek? Aan een zuivere sinus valt niet zoveel te filteren, dacht ik zo. En hoger ik de resoantie zet, hoe minder toonmateriaal ik over hou, tot alles gewoon dooft... Vandaar die opmerking over schoolboeken en zo, denk ik.

Hoe dan ook, het klinkt goed, dus het werkt![]()
Maar hoe weet je zeker dat je sample (A4000 is toch alleen samples?) een pure sinus is, als je de waveform niet gezien hebt?
Natuurlijk kan er een sinus sample gemaakt worden!.Ja, want een zuivere sinus zou nul boventonen moeten hebben, dus valt er ook niets af te kappen, behalve de 'grondfrequentie' zelf (vast de verkeerde term) - en dan hoor je niets meer.
Op zich ook best een goed argument...Maar hoe weet je zeker dat je sample (A4000 is toch alleen samples?) een pure sinus is, als je de waveform niet gezien hebt?