hoe maak ik deze sublaag na?

pak een square wave als osc, en idd een LPF met een steile slope, 24db idd. cutoff niet te veropen en niet te veel envelope op het filter.

Een sinus door een lpf sturen haalt weinig uit... Terug naar de schoolboeken! ;)

Ik zei al, ik weet er volgens mij vrij weinig van (zeker aangezien ik al een tijdje geen synth meer in de buurt gehad heb...). Ik probeerde gewoon wat uit, vooral met als doel reacties op te roepen - en da's dan toch wel gelukt. :)

Lijkt er niet op.
Het zijn gewoon gefilterde kicks in het orgineel.

die sublaag is volgens mij gewoon een heel laag getunede, gefilterde tom met eq.

wat doen jullie allemaal moeilijk eigenlijk HEEEE

Niet betrekking to jou fjoesz

Deze jongen heeft gewoon 1 vraag! hoe moet ik dit geluid maken. Iedereen loopt hem ten eerste af te kraken op zijn technische kennis voordat ie überhaupt maar een zinnig woord terug krijgt waar hij iets aan heeft! Iedereen heeft wel eens op een punt gestaan van "hoe" je iets moet maken of wat dan ook... Ipv hem af te kraken op zijn technische "know-how"? geef hem gewoon jou mening of hoe je die desbetreffende sound kan maken. Daar voorkom je vaak ook dat off-topic gezeik mee zoals dat vaak gaat hier op dit forum! Sorry hoor! maar wordt er af en toe zo pissig van. van die arrogante lui hier die zich te goed voelen, afkraken, maar tegelijkertijd nog geen zinnig woord hebben gepost hem in de goede richting te brengen. Denk niet dat wij deze desbetreffende persoon moeten uitleggen dat hij nog heel veel moet leren, maar volgens mij heeft hij in zijn kunnen alles al geprobeerd en daardoor deze post geplaatst. Ik help graag. en dat zou volgens mij iedereen graag willen met wat voor een vraag dan ook!

> sirfunkydylan: die sublaag is gewoon een heel laag getunede, gefilterde tom met eq en misschien een kleine reverb d'r op, compressen en voila. Ik weet dit omdat ik deze track zelf ge-remixed heb.

peace

Laatst gewijzigd:
Hey Cisco, bedankt voor je hulp en blijk van waardering. maar ik had gelukkig al rekening gehouden met imbecieltjes die anoniem de stoere bink spelen, want daar zijn fora toch voor? dus no worries, een onzinnig antwoord is voor mij geen antwoord en daar ga ik ook niet op in. zonde van de moeite. ik word oud haha.

maar okay jij hebt dat nummer dus geremixed? cool. toch de tom dus ha. onwijs thanks man, ik ga het vanavond wel uitproberen.

peace, cheers!

en gelukkig zijn er ook een heleboel die wel normaal kunnen doen, dus idereen die tot nu toe met een zinnig antwoord op de proppen kwam ook very thank u

Toch maak ik m'n subbassen vaak met een sinus door een LPF, alleen dan wel met hoge resonantiesetting.
Dan is waarschijnlijk die sinus geen sinus... Misschien een driehoek? Aan een zuivere sinus valt niet zoveel te filteren, dacht ik zo. En hoger ik de resoantie zet, hoe minder toonmateriaal ik over hou, tot alles gewoon dooft... Vandaar die opmerking over schoolboeken en zo, denk ik.

Wout

Dan is waarschijnlijk die sinus geen sinus... Misschien een driehoek? Aan een zuivere sinus valt niet zoveel de filteren, dacht ik zo. En hoger ik de resoantie zet, hoe minder toonmateriaal ik over hou, tot alles gewoon dooft... Vandaar die opmerking over schoolboeken en zo, denk ik.

Wout

.
Klinkt ook erg logisch. Ik denk ook niet dat de sinus uit m'n yammie A4000 een zuivere sinus is. Maar desalwelteplus, maak ik zo vaak sokkenschudders. Ik heb trouwens het voorbeeld niet echt geluisterd, dus daar heeft het weinig mee te maken. Het ging om de subbas.

Trouwens, nu ik er over denk. Zo raar is het toch niet. Met een hoge resonantie en een steile filter van 24db of hoger en een lage cutoff benadruk je toch het filterpunt, waardoor je bij de juiste setting een flinke boost krijgt op de juiste toonhoogte. Door een niet-zuivere sinus wordt het wellicht nog wat opgedikt.

Hoe dan ook, het klinkt goed, dus het werkt ;)

Dan is waarschijnlijk die sinus geen sinus... Misschien een driehoek? Aan een zuivere sinus valt niet zoveel te filteren, dacht ik zo. En hoger ik de resoantie zet, hoe minder toonmateriaal ik over hou, tot alles gewoon dooft... Vandaar die opmerking over schoolboeken en zo, denk ik.

Ja, want een zuivere sinus zou nul boventonen moeten hebben, dus valt er ook niets af te kappen, behalve de 'grondfrequentie' zelf (vast de verkeerde term) - en dan hoor je niets meer. :D

Hoe dan ook, het klinkt goed, dus het werkt ;)

Op zich ook best een goed argument... :biertje: Maar hoe weet je zeker dat je sample (A4000 is toch alleen samples?) een pure sinus is, als je de waveform niet gezien hebt?

Maar SirFunkyDylan heeft niet veel aan een sinus, want Clavia levert geen sinus meer bij de Nord Wave... De Lead 2 en 3 hebben dat nog wel :) Natuurlijk kan er een sinus sample gemaakt worden!

Wout

Ja, want een zuivere sinus zou nul boventonen moeten hebben, dus valt er ook niets af te kappen, behalve de 'grondfrequentie' zelf (vast de verkeerde term) - en dan hoor je niets meer. :D

Op zich ook best een goed argument... :biertje: Maar hoe weet je zeker dat je sample (A4000 is toch alleen samples?) een pure sinus is, als je de waveform niet gezien hebt?
.
Bij een zuivere sinus zou het inderdaad niet mogelijk zijn om wat weg te filteren. Daar heb je helemaal gelijk in!

Ik kan de sinus trouwens wel zien. Het is 1 van de 7 standaard one cycle waveforms die er in zitten. 't Ziet er als een sinus uit, maar is digitaal dus niet traploos en dus geen zuivere sinus. Wellicht is het ook een beetje zelf oscillatie van het filter van de sampler, die digitaal wordt opgewekt.

Back