Hoeveel stereo inputs zijn er eigenlijk? Ik weet niet veel over die ingangen.
zo te zien 4
Ik zou altijd gaan voor een yamaha mg boven iedere behringer mixer die er maar verkrijgbaar is.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hoeveel stereo inputs zijn er eigenlijk? Ik weet niet veel over die ingangen.
Ik heb zelf een D&R 900 16-8-2 gehad die me ondanks alle problemen goed beviel
En die effecten van de MG82CX, zijn die een beetje de moeite? Scheelt toch weer €50 met de MG82 zonder effecten.
Ik heb ooit eens met een iets grotere versie van die xenyx gewerkt en ik moet eerlijk zeggen dat ik die effecten maar niets vondt. Je kan bijna niets zelf instellen. Moet wel eerlijk zeggen dat er wel een mooi galmpje ergens onder zat. Ik vind losse effecten toch fijner, maarja das voor iedereen weer verschillend natuurlijk.
Wat voor problemen heb je er dan zoal mee gehad?
Ik denk dat dat een kapotte opamp ofzo was, maar ik heb er niet eens meer naar gekeken. Het was voor mij een mooi moment om maar 'ns van de 900 af te stappen. De 900 is toch een zaal mixer, en ik kon wel wat meer inputs gebruiken en stak ik liever m'n soldeertijd in een Dayner. Die is tenminste modulair, dat scheelt ook met solderen
En hij is wat minder rauw dan de 900, hij is transparanter, heeft veel meer headroom en ruist beduidend minder (nagenoeg niet). Het ding past qua klank ook beter bij wat ik nu doe ofzo, ik heb wat meer controlle over het geluid terwijl ik op de 900 m'n best moest doen om het rauwe eraf te krijgen.
. Stel dat ik mijn budget wederom zou verhogen naar zo'n €300. Zou ik dan bv een MP3-speler kunnen aansluiten en met MP3's spelen door effecten toe te voegen? Maw beperkt dj'en puur voor de fun. En wat zouden jullie dan aanraden?
Alles wordt in China gemaakt tegenwoordig. Daar ben ik niet bang voor. Wel is het zo dat die mixers van Behringer voor geen meter deugen als je een microfoon ingang gaat gebruiken. Ik heb met twee van die krengen van de UB serie die ellende gehad dat alles ruist via de microfoon-ingang. De yamaha's zijn wat dat betreft stukken beter.Die Yamaha MG's zijn ook gewoon OEM's met een Yamaha sticker hoor. Worden ook gewoon in China gefabriekt.
Het wordt nl. allemaal in China in elkaar gepleurt want dat is het goedkoopste.
Stel dat ik mijn budget wederom zou verhogen naar zo'n €300. Zou ik dan bv een MP3-speler kunnen aansluiten en met MP3's spelen door effecten toe te voegen? Maw beperkt dj'en puur voor de fun. En wat zouden jullie dan aanraden?
Ok, dat klinkt wel goed.
Ik heb mijn keuze bijna gemaakt, nog een laatste vraag: ik zal sowieso ook een sampler nodig hebben (Roland SP-404), is dat even goed voor effecten als een mixer die effecten heeft ingebouwd?