Te koop wegens beëindiging hobby

En over talent; lekker boeiend of je talent hebt. Niet alle sporters zijn topsporters. Ik doe het voor mijn eigen plezier en daar gaat het om. Het is natuurlijk fijn dat er mensen zijn die het goed vinden en dat je het zelfs kan verkopen, maar uiteindelijk is het mijn hobby.

Helemaal mee eens. Met talent bedoelde ik meer dat hetgene dat je maakt jezelf een goed gevoel geeft, voor de rest hoeft niet per se iemand anders het leuk te vinden. Maar als je loopt te kloten en maar niets uit je spullen krijgt waar je blij van wordt, dan kun je jezelf er bij neerleggen dat je geen talent hebt en beter iets anders kunt doen.

Zo is dat bij mij met fotografie gegaan bijvoorbeeld: ik had een goede spiegelreflex camera, een paar mooie lenzen en alle theorie in mijn achterzak, maar het lukte me maar niet om foto's te maken die ik zelf mooi vond. Op een gegeven moment moet je je er dan maar bij neerleggen dat het niets wordt, en uiteindelijk heb ik dus maar gewoon een digitale ixus automaat gekocht en maak ik alleen nog maar 'kiekjes'.

Helemaal mee eens. Met talent bedoelde ik meer dat hetgene dat je maakt jezelf een goed gevoel geeft, voor de rest hoeft niet per se iemand anders het leuk te vinden. Maar als je loopt te kloten en maar niets uit je spullen krijgt waar je blij van wordt, dan kun je jezelf er bij neerleggen dat je geen talent hebt en beter iets anders kunt doen.

Zo is dat bij mij met fotografie gegaan bijvoorbeeld: ik had een goede spiegelreflex camera, een paar mooie lenzen en alle theorie in mijn achterzak, maar het lukte me maar niet om foto's te maken die ik zelf mooi vond. Op een gegeven moment moet je je er dan maar bij neerleggen dat het niets wordt, en uiteindelijk heb ik dus maar gewoon een digitale ixus automaat gekocht en maak ik alleen nog maar 'kiekjes'.

Ook helemaal mee eens :D

Ik had min of meer hetzelfde met fotograferen. Ik had leuke lenzen, kokin filters en de hele ratalpan. Ik haalde er ook wel leuke resltaten uit, maar het is toch telkens minder geworden. Nu helemaal omdat het zo makkelijk is dat je je gemaakte (digitale) foto's gelijk kunt zien. Dat kon toen natuurlijk niet, dus het was altijd maar de vraag hoe de foto's eruit zagen.

Ik zit zelf nu ook in zo'n "inspiratieloze" periode, waarin er in een korte tijd te veel spullen bij zijn gekomen en je dus constant bezig bent met uit uitvinden van de beste werkwijze en hoe alles werkt. Daardoor ben ik constant allerlei dingen anders aan het aansluiten enzo, waardoor het constant een teringzooi is in mijn studio. Maar, al dat gekut vind ik ook leuk, dus daar gaat het om ;)
Maar aan de andere kant heb ik nu wel mijn wenslijstje bij elkaar, dus vanaf hier kan het alleen maar vooruit gaan.

Ik zit zelf nu ook in zo'n "inspiratieloze" periode, waarin er in een korte tijd te veel spullen bij zijn gekomen en je dus constant bezig bent met uit uitvinden van de beste werkwijze en hoe alles werkt. Daardoor ben ik constant allerlei dingen anders aan het aansluiten enzo, waardoor het constant een teringzooi is in mijn studio. Maar, al dat gekut vind ik ook leuk, dus daar gaat het om ;)
Maar aan de andere kant heb ik nu wel mijn wenslijstje bij elkaar, dus vanaf hier kan het alleen maar vooruit gaan.
Het technologie-syndroom, :eureka:
Ik heb ook 10 jaar(tussen 1995 en 2005) niets actief aan muziek gedaan. Toen geprobeerd, na een aantal zeer inspiratievolle jaren, wat projecten te doen, maar het schoot niet op. Voornamelijk omdat je alleen bezig was met het beta testen van al dat toen nieuwe digitale opname spul; Rebirth was toen te gek, :dubbel:.

In 2005 kreeg ik weer zin om muziek te gaan maken en sindsdien is er ook meer spul bij gekomen. Er is bij mij nooit wat verkocht. Alleen wegegeven.;)

Ik kan me voorstellen waarom mensen zo'n hele partij wegdoen. Ze willen meestal een periode afsluiten. Het is vaak een emotionele kwestie waaraan je niet meer herinnerd wilt worden, zoals een synth die door je ex is gekocht, of synths die je gekocht hebt toen je nog acid maakte en slikte terwijl je zelf weer clean bent. Het kan dat allemaal zijn.

Ik zou echt NOOIT m'n kinderen verkopen! Ook nie als me vriendin anders weg loopt... of als er kinderen komen waar bloed doorheen stroomt i.p.v. stroom.

Evenals de bult vinyl waar ik me iedere verhuizing weer 'n breuk aan til!
Was gisteren nog bij iemand die al z'n vinyl ging verkopen. ALLES!!!
De hele kneut op CD bakken... klaar! Lekker de vinyl industrie STUK maken!

Maar ik dwaal af in mijn analoge frustraties... geldnood..? Ga nog liever brommen dan iets van m'n spulletjes te verkopen.

Denk i.d.d. dat het mensen niet lukt... of ze hebben net hier op het forum 'n bericht gepost: post hier je huidige gearlist... vervolgens de vetste op snorren, inbreken en op een of ander spaans synth forum verkopen.

Rebirth was toen te gek, :dubbel:.

EDIT: Rebirth IS NOG STEEDS te gek!

Als je muziek wil maken, maar nie gelijk 500 Watt te trekken... vooral dan.

Evenals de bult vinyl waar ik me iedere verhuizing weer 'n breuk aan til!
Was gisteren nog bij iemand die al z'n vinyl ging verkopen. ALLES!!!
De hele kneut op CD bakken... klaar! Lekker de vinyl industrie STUK maken!

Dat ken ik wel ja. Ik heb ooit een stuk of 10 a 15 platen verkocht omdat ik veel te veel dingen wilde doen en er het geld niet voor had. Daar heb ik nog steeds spijt van.

Ik heb ooit eens al mn spullen verkocht ja, nouja niet allemaal ik zit nog steeds opgescheept met een elka em22 en een yamaha mixer. De rede dat ik het wegdeed was omdat ik me in de eerste plaats een matrialist voelde en ik me niet echt beter ging voelen met al die synthesizers om me heen. Ik voelde me vaak ook verplicht om op een bepaalde manier te werken, omdat dat volgens de pro's of de elite de beste manier was. Weetje wel per see een interface tussen je mixer en pc met wel 10 inputs ofzo, en daar had ik opdenduur geen zin meer in. Ook vaak betweterige gasten tegen gekomen, die zichzelf helemaal de bom voelde omdat ze een microkorg hadden.

En het neemt ook veel plek in, maar toch ook wel omdat ik het opdenduur een beetje gezien had met die geluidjes zo, op de een of andere manier blijf je in een soort patroon hangen.

Back