Minimal Analoque......... (een "geen Trance" Experiment!)

je drums hebben helemaal geen attack, mag wel wat viezer die drums en snapier, iig die reverb eraf.
er zit geen bass in je track...

Dit klinkt als de tranceeurope express cd's van mijn broer van 1991.

Leuk, behalve die hoge arpeggiator.. vind ik.. Misschien als je 't niet in te veel toonsoorten zou doen, maar meer monotoon (bijv. alleen in A, ipv A - D- F etc.) en dan een octaafje of wat lager en dan een beetje spelen met de filters. Het geheel een beetje 'dieper' maken.

MAAR.. smaak, was 't he?! ;)

20-10-2008: Wederom een update

20-10-2008: Wederom een update

Zo, weer ff aan het knutselen geweest, heb de groove nu EXACT zo als ik hem hebben wil, Als je NU geen laag hoort is het tijd voor nieuwe monitoren, ff een snippet, maar dit stampt voor mijn gevoel toch behoorlijk....

Laatst gewijzigd:
Dat zijn jouw monitoren, te weinig laag en te veel hoog, mede daardoor had je problemen met je vorige mix (te veel mid en te weinig hoog) :)

Upate Ben benieuwd wat jullie er nu van vinden :D Nog steeds work in progres, maar wederom totaal anders..

waarom maak je 2 threads aan voor dezelfde muziek?

tis weer een echte trance track he

Tja, wat zal ik zeggen :D Het is i.i.g. geen uplifting of hands-up
Ik vind het zelf meer richting House.

Wat vind je zeg maar de "trance elementen" in de track?

de galm vooral, overal lijkt er galm op te zitten.
Het is een beetje die "nieuwe trance" offbeat hihats...
de bass sound en patroon, de break.

ok, mss gaat het nog een beetje richting progressive/techtrance..
beetje die sander van doorn stijl.

De timing van deze track was idd een "uitdaging" vaak lijkt alsof alles een plekje krijgt op 16en, maar dan krijg je deze feel dus echt niet.... Kan verklappen het is ook geen "swing"

Ok, dan is het dus gewoon "trage trance" :D

Zo, de eerste echte mix is klaar :okdan:

De werkzaamheden van vanavond:
- EQ
- Break
- Strings
- Matigen Reverb
- hardere kick

Ben benieuwd wat jullie er van vinden

Behalve Alex O niemand?:doei:

Wel even bijblijven, morgen komt de eerste Waves Mastering poging in Wavelab dan moet je natuurlijk wel weer eesrt deze versie gehoord hebben om het verhaal te kunnen blijven volgen :okdan: dus wees een vent, click hierboven en geef me je ongezouten mening :D

mja klinkt een beetje oud Raphie,2 minuten van het einde van je eerste mix,die 'hijgende loop' doet me een beetje denken aan dit hoorbaar vanaf 1:50 ;)

Nou, da's dan weer een mooi compliment:halleluja

Kende de track niet, maar zoals je uit de reacties kan lezen, zelfs na bijna 20 jaar nog actueel :okdan:

Behalve Alex O niemand?:doei:

Wel even bijblijven, morgen komt de eerste Waves Mastering poging in Wavelab dan moet je natuurlijk wel weer eesrt deze versie gehoord hebben om het verhaal te kunnen blijven volgen :okdan: dus wees een vent, click hierboven en geef me je ongezouten mening :D

misschien moet je na elke aangeslagen noot een nieuwe versie uppen
misschien daar nog weer een filmpje van maken
die online incl directors cut..:eureka:

Nou je het zegt :okdan:

Maar is toch leuk (vermakelijk:D) om te lezen hoe iemand probeert tot een resultaat te komen, feedback mee te nemen en dingen leert?

Zitten voor mij al redelijk wat noeste uurtjes in deze track en ik vind het leuk om m'n "voortgang" te delen. Voor anderen is ook ook weer leuk om te horen hoe de track zich "ontwikkelt"

Ik vind het sowieso altijd wel interessant om te zien hoe tracks onstaan.
Maar goed, niet iedereen deelt deze mening blijkbaar. :okdan:

Vanavond ga ik met m'n WAVES Diamond DEMO bundle aan de gang op m'n nieuwe Wavelab 6 STUDIO, zal dus dezelfde wave zijn als nu geupload is, maar dan met m'n eerste efforts met WAVES i.p.v. de ingebouwde Cubase 4 Maximizer en EQ.

Ik wil proberen met de MaxBass het sublaag een beetje als "Food for Woofers" te krijgen zodat zo'n lekker Miami Bass achtig sub tapijtje onder je track hebt (leuk voor op de car stereo).....

Back