Naarna de 16bits file geencode met LAME naar 320kbit MP3 highres.
was jij niet tegen open source?
nuja, ontopic ben a/h luisteren
wel op pc (creative) speakers, maar ben van mening dat "gemasterde" muziek overal goed moet klinken.
das dan ook het geval met alles wat ik in mijn iTunes heb, dus ik vertrouw wel op mijn cheapo speakertjes om een master te beoordelen (is imo dan ook de beste test: op crap speakers luisteren)
vanaf het begin getik in de linker speaker.. is mss een foutje van je? geen idee, voegt niets toe. klinkt alsof er per ongeluk nog iets aanstaat, ik neem aan dat dat zo is

later is het niet meer hoorbaar
los daarvan vind ik het momenteel wat statisch/langzaam opkomen. baslijn komt niet goed uit, mag wat meer body hebben.. zet die subwoofer af als je afmixt?
de melodie naar het einde toe vind ik heel mooi, wat je daar doet met die bass/lead (hoe heet het? een samenspel van verschillende geluiden en reverb). klinkt heel lekker, maar wat een schande dat dit op het eind komt! kom daar veel vroeger mee af, dit maakt het nummer (voor mij toch) maar jij sluit ermee af.
// ik luister net opnieuw en idd, hij komt er veel vroeger in, maar ik merk op dat door de andere geluiden (hihats e.d.) het niet zo goed doorkomt..
op het eind zit je enkel met die closed hihat en daar geef je meer ruimte eraan waardoor het dan pas echt tot zijn recht komt.
mijn moraal vant verhaal: doe rustig aan met die open hihats, spaar die voor na de break op het laatste
ook vind ik ze net niet ok, die open hihats.. maybe een beetje "sample rate reduction" om ze wat ranziger (sorry, 909 achtiger) te doen klinken.
begin veel rapper met het verhaal van je nummer en hou die toffe percussie voor later in de track, wat jij doet is enkel maar leuk voor dj's, maakt hun mixes makkelijker. Voor de gewone "consument" denk ik dat je dat niet moet doen. ofwel moet je meerdere versies (radio versie, club versie, ...) maken.
na een break bouw je geen nummer af, na een break moet het nummer ontploffen, jij lijkt het omgekeerde te doen.