Boss DR reeks

Foetus

Ouwe rot
wie heeft ervaring met die drumdoosjes??

ik kijk uit naar een DR 202, maar heeft iemand hier ervaring met deze of andere modellen uit de DR reeks?

verhalen over DR 880, DR 770, DR 660 of DR 202? laat maar horen

thx

Ik heb de 550 of 660, dat is een drumcomputer met een fijne workflow, een beetje MPC-achtig met aanslaggevoelige pads (het is ook een Roger Linn design), en een paar behoorlijk goede kits en wat verouderde kits.

Met name de 808 kit is erg goed (kick enkele seconden lang), de 909 is wat minder compleet. Geen individuele outputs per sound, wel twee individuele outs en een stereo output.

Een bruikbare reverb en chorus. Sounds qua decay en pitch te editen, en soms ook nog qua timbre (bel tot rand van de ride vrij in te stellen).

Je kunt er nu nog steeds ghetto/house/electro sounds uit halen. Met name voor nieuwe stijl UR techno (Los Hermanos etc.) of house achtige dingen is het prima bruikbaar als je enige drumbak.

Er schijnen hele tracks mee gemaakt te zijn voor Dance Mania etc.

Ik heb de 202 en de 880. 202 heeft hele goeie presets, geluidskwaliteit vind ik matig. De 880 is in ieder opzicht geweldig, behalve misschien het live jammen.

Enkel 55 en 110 hier, fijne bakjes van weleer...

hier t zelfde......heb de afgelopen 2 weken me DR55 lopen modden.....enne hij kan nu midi ontvangen en zenden....hierna gaat de DR110 onder het soldeermes.

De DR660 is geen Roger Linn design.

Linn heeft wat meegepraat over de ontwikkeling van deze drumbox.

*

Ik heb een dr660. Prima ding, ik moet zeggen dat ik hem tegenwoordig met name als 'reservedrummer' bij de band gebruik (onze drummer kan vaak niet repeteren), maar er is zeker veel uit te halen. De akoestische drumsounds zijn grotendeels verouderd, maar de electronische klanken zijn zeker aardig!
Al met al een makkelijk bedienbare, redelijk flexibele drumcomputer. :okdan:

Kan je niet beter iets als een 2e hands R8 scoren? Met de juiste kaarten?

Kan je niet beter iets als een 2e hands R8 scoren? Met de juiste kaarten?

Hangt natuurlijk ook van het budget af. Een R8 zie je regelmatig nog gaan voor meer dan 200€, los van de kaartjes, een dr660 zag ik laatst voor 100€. Scheelt toch nogal wat.

Dr55 ontvangt midi, vet. Enkel sync of meer?

Nee alleen sync en hij kan nu ook 24ppq midi uitzenden. Das wel grappig om er dan weer andere dingen mee te sequencen. Analog groooveee!

reden van de vraag is dat ik denk om een dr202 te scoren... wil xtra percussie en denk dan aan de dr202 (of mss de 660?)

Back