Philips Personal Music Composer PMC-100

en phillacorda ?

baars, hoe interessant zijn die bents ?

ik vraag me af hoe je begint aan zo'n midi mod..

en phillacorda ?

baars, hoe interessant zijn die bents ?

ik vraag me af hoe je begint aan zo'n midi mod..

O ja Philicorda is wel leuk ja...maar voor een enorme multinational als Philips geen basis waar ze later succes mee hebben gemaakt.
Ik kom uit Eindhoven, daar ben ik al in mijn vroege jeugd met een lange lijst aan Philips flops geconfronteerd. Volgens mij begon het met de VCC recorder.

Tape sync mod ook niet mogelijk ?? Dan zou ableton (of andere) kunnen functioneren als master sync als je dit principe toepast (zie laatste deel filmpje)

Tape sync mod ook niet mogelijk ?? Dan zou ableton (of andere) kunnen functioneren als master sync als je dit principe toepast (zie laatste deel filmpje) YouTube- mc-202 tutorial #1 programming and syncing to tape

nope,
met de pmc100 is bijna niets te beginnen op het gebied van midi en sync.
bijna alles zit in de systeem software verborgen, en daar kom je alleen bij met een hoop debugging, en daar moet je zin in, en tijd voor hebben.............

:mega:

waarom midi bouwen op zo'n ding als het toch alleen maar gaat om de geluiden die zelfs niet eens uniek of bijzonder zijn ende tevens uit tig andere bakken kunnen komen... je kan nog net zo makkelijker een VSTi gebruiken... en daarnaast is het uiterlijk en/of de bediening van de PMC ook niet echt je-van-het ende om-over-naar-huis-toe-te-schrijven... zelfs in de jaren 80 was dit gedrocht niet eens een echt groot succes...

Back