Ensoniq DP4 (+) OF midi-aanstuurbare mixer gevraagd om hardwarematige glitch te maken

Status
Please reply by conversation.

SirSickSik

zwaar behaard lid
Ensoniq DP4 (+) OF midi-aanstuurbare mixer gevraagd om hardwarematige glitch te maken

Heeft er nog iemand een goed werkende Ensoniq DP4 te koop staan?
Ik ben op zoek naar een multi-effect die ik via midi kan aansturen, zodat ik het als glitch effect kan gebruiken...
Eventueel een midi-aanstuurbare mixer waarmee ik een inkomend geluid door een stuk of 8 a 10 effecten kan routen?
Anyone, make my dream come true!

SirSickSik

hardware glitch

hardware glitch

het gaat mij er eigenlijk juist om dat het hardwarematig gebeurd (hoewel deze bak naar mijn mening behoorlijk 'hardware' is in tegenstelling to computer-software. Ik gebruik al jaren software glitcheffecten (gedownloade en zelfgemaakte), maar wil toch echt van die computer onafhankelijk worden qua soundsource en geluidsbewerking (wil het enkel als midi sequencing/automation gebruiken).

Dus mijn idee van die mixer was om de 8 outputs te routen naar 8 effecten (bijvoorbeeld boss pedaaltjes die ik tijdens een set ook nog eens zou kunnen wisselen voor andere effecten). Het volume van deze uitgangen moet dan midi-aanstuurbaar zijn..

Wat anders misschien ook een mogelijkheid is, is om midi2cv gates te gebruiken naar VCA's en deze dan aan te sturen om het geluid door te laten naar een bepaald effect. Dus hierbij zou een midi2cv met 8 of 16 gates ook zeer chill zijn. Dus als iemand hiervoor modules te koop heeft... (of denkt dat ik hiermee helemaal de mist in ga.. zeg het dan ook maar haha)

sik

16 midi controllable VCA's = LA audio multigate. (guy martin design) +/- 1992
Dat zijn 16 gate's / compressors in 1 EH 19" behuizing.
Misschien dat iets ?

Die DRS-78 die nu te koop staat daarbij kun je met een trigger (vanuit een pedaal, sequencer of drumcomputer) schakelen tussen verschillende delaylengtes, wat bij een analoge delay dan weer pitch shift effecten geeft en andere vreemde bijeffecten, plus een loopschakelaar wat je loop tijdelijk kan bevriezen.

of... een midi-aanstuurbare patchbay? Dan maak je verschillende templates ofzo die je dan live kunt switchen?

ik had bij feedback geinformeerd en zij zeiden dat zij geen midi-gestuurde patchbay wisten...maar als die wel bestaat is dat natuurlijk ook altijd nog een optie..

remco

Heeft er nog iemand een goed werkende Ensoniq DP4 te koop staan?
Ik ben op zoek naar een multi-effect die ik via midi kan aansturen, zodat ik het als glitch effect kan gebruiken...
Eventueel een midi-aanstuurbare mixer waarmee ik een inkomend geluid door een stuk of 8 a 10 effecten kan routen?
Anyone, make my dream come true!

SirSickSik

wel een lastig verhaal ...watje wil
evt een met midi VCA gestuurde tafel kopen ; tascam ...dure serie
of een ghost ...

maaruh opje eerste vraagterug te komen
ik heb een asrx met de bekende p2 erin,...aanstuurbaar dus en goede sound
voor +/- 300
zelf gebruik m weinig ,...kgebruk eer mnm studio quad v2 van digitech ,..ged anstuurbaar via midi

kijk ff

ik had bij feedback geinformeerd en zij zeiden dat zij geen midi-gestuurde patchbay wisten...maar als die wel bestaat is dat natuurlijk ook altijd nog een optie..

remco

Er bestaat er wel degelijk minstens één. Uit de tijd dat MIDI nog hot was en het antwoord op elk probleem (incl. verkoudheid en wereldvrede).
Te weten, de Yamaha PLS-1 (programmable line selector).

attachment.php

Probleem is, redelijk obscure unit, dus je moet er maar net tegenaan lopen.

Attachments

• yamahapls-1218993703-917.jpg
    yamahapls-1218993703-917.jpg
    31,9 KB · Bekeken: 53
andere opties voor hardware glitcheffecten..

andere opties voor hardware glitcheffecten..

de TC Electronic FireworX, monomachine en machinedrum schijnen ook goed te werken voor wat ik wil.
heeft iemand die nog staan? (of zeg me waarom ik fout zit bij deze opties...

sik

staat er geen figuurworks te koop hier op sf,dacht het wel

mvg

glitchglatch

Status
Please reply by conversation.
Back