Roland TR-626

Derjano

Ouwe rot
Heeft iemand ervaring met een TR-626?
Ik kon het weer niet laten om oude reut te kopen.
Maar voor 30 euro kon ik hem niet laten staan.
Een aantal pads reageren niet meer maar midi is hij perfect aan te sturen en de 8 uitgangen werken ook prima.
Ik heb begrepen dat de TR 626 met name een goedkope oplossing is om via de 8 uitgangen vintage synths zonder midi te kunnen triggeren met sync.
Maar zijn er meer toepassingen?

je kan met de sequencer andere drummachines/synths aansturen. Kan ook handig zijn.

Er komt ook geluid uit :D

Leuk voor een beetje een oldschool sound.

626

626

Ja , das die witte met links een LCD'tje...en rechts 2 draaiknoppen...tempo en level...ongeloofelijk slechte gay sounds...vandaar George Michael...ik heb die dingen destijds nog bij bosjes verkocht.

Nou, voor 30 euro...daar ken je hem zelf nie voor make :) Ik herriner mij de typische conga's, timbalen en koebel...lol

Andere toepassingen zijn...gewoon sampelen en daarna weggooien.

Sorry sKeLeTvM, maar dit vind ik een beetj gelul.

En een gaysound, dat slaat echt nergens op.
Beetje respect zou best mogen, en dan heb ik het niet over de TR626.

En het klopt niet want in veel minimixen van Ben Liebrand hoor je ook de TR626, en das geen homo, Ben is getrouwd. ( met Brenda, maar das niet zo belangrijk)

Tis een zeer bruikbare drumcomputer als je jaren 80/90 sound wil hebben.

30 € is erg goedkoop, maar hij funktioneert ook niet meer 100%

Lijkt me een leuk ding, zondag hoop ik de mijne te hebben :)

Re: Roland TR-626

Origineel geplaatst door Exzit

Ik heb begrepen dat de TR 626 met name een goedkope oplossing is om via de 8 uitgangen vintage synths zonder midi te kunnen triggeren met sync.

Komt hier weer ff iemand met een domme vraag (ik dus)

Kan iemanddit misschien ff kort uitleggen :confused:

Ja ik weet het ik moet mezelf schamen maar ik weet dit niet helaas

Bedankt aan degene die dit een leek ff uit wil leggen

Origineel geplaatst door omiel
je kan met de sequencer andere drummachines/synths aansturen. Kan ook handig zijn.

Dat kan ik ook met mijn sequencer programma of bedoel je handig bij live optredens?

TR 626

TR 626

Origineel geplaatst door bambamstudio

en €30 is echt goedkoop. Heb de mijne verkocht voor €150 vorig jaar.

Was volgens mij arme student ik voelde me haast schuldig.
Ik kwam voor een andere module maar hij vroeg ogf ik ook hier in geinteressseert was toen heb ik af lopen dingen.
Als ik 10 euro had gezegd had ie het volegns mij ook nog gedaan.

Last edited by a moderator:
Re: Re: Roland TR-626

Re: Re: Roland TR-626

Origineel geplaatst door sphere
Komt hier weer ff iemand met een domme vraag (ik dus)

Kan iemanddit misschien ff kort uitleggen :confused:

Ja ik weet het ik moet mezelf schamen maar ik weet dit niet helaas

Bedankt aan degene die dit een leek ff uit wil leggen

Echt oude vintage synthezizers hebben geen midi, maar vaak wel een bepaalde sync ingang.
Zeg maar de standaard voordat midi kwam. Het signaal bestaat uit electrische pulsen.
Als je dus zorgt dat bijvoorbeeld de bassdrum naar uitgang 1 gestuurd wordt dan is elke slag op de bassdrum een puls.
Nu weet ik dat je dat signaal dus kan gebruiken als sync uitgant voor oude synthesizers.
Hoe dat verder moet weet ik niet precies, want je moet volgens mij ook oppassen.
Als het signaal te heftig is dan kan je volgens mij je synth opblazen en als het te zwak is zal hij niet reageren.
Dus er moet volgens mij een weerstand of zo tussen.
Ik heb zelf toen ik 16 was op mijn Akai bandrecorder op 1 spoor een bassdrum opgenomen en via mijn versterker aan de sync ingang van mijn drumcomputer verbonden. Bij het afspelen van de band ging die lekker met de bandrecorder mee in de maat lopen todat ik de versterker te hard zette. drumcomputer opgeblazen dus.
Aangezien je 8 outgangen hebt kan je dit trucje dus 8 keer toepassen. Dus met andere woorden je stuurt de TR626 via midi aan en hebt 8 sync uitgangen.
De TR-626 is dus ook een goedkope midi to sync converter.

TR-626

TR-626

TR-626 is beslist geen GAYsound ! maar een mooi en handig CULTding met flink veel leuke geluiden en uitgangen, zeker vergeleken met een TR-505.

Tiesto, da's pas een gaysound.

mvg, R & B .

tis mijn favo drummachine en ik ben niet gay !!

Tis echt een leuk ding, zekers ondergewaardeeerd maar dat ga ik hier niet zeggen anders koopt iedereen dat ding.
beter dan een 707 of 727 en meer mogelijkheden en sounds en 10 outputs en pich te veranderen etc

ik heb 'm vandeweek weer eens aangesloten :P
over gaysounds gesproken: ik ben vooral fan van de snare die onder de RIMshot knop zit.

gaysounds zijn hartstikke hip :smeris:

Origineel geplaatst door Dobre
ik heb 'm vandeweek weer eens aangesloten :P
over gaysounds gesproken: ik ben vooral fan van de snare die onder de RIMshot knop zit.

gaysounds zijn hartstikke hip :smeris:
het shuffletje is ook wel erg lekker.

maar gaysounds zijn inderdaad wel hip... zal ik toch maar is op jacht gaan naar een leuk vriendje, vrouwen lukt me toch niet meer, te oud en ik begin een pens te krijgen en ik heb een grote neus en ik nies heel hard en ik laat winden en ik heb zweetvoeten en laat oude vrouwtjes met rollators nooit voorgaan en ik rij vaak te hard en ik beweeg teveel in bed en zit nooit stil.

maar over die 626, tis echt een leuk ding, zeker voor 30 euro !! volgens mij heb ik destijds voor mijn 626 iets van 250 gulden betaald maar dat was ergens in 1995 ofzo.

Die 626 lijkt mij ook een erg leuk drumbakkie! Ik ga proberen er binnenkort ook een te scoren...

kHeb zelf ook een 626...
Ik vind dat ding eigenlijk wel vrij graaf...
Pitch BD en low toms eens ferm naar beneden en dat klinkt prlotseling al een heel stuk darker en minder gay...
Het ding hoeft niet persé voor Gay jaren-80-style pop gebruikt te worden. Zelf pers ik daar wacky-acid-grooves en break-beats uit...
Pas Op : De sync waarover gesproken word hier is geen DIN-sync, maar gewoon een Gate-trigger-out die om de 16de noot een pulse uitgeeft en een TAPE-sync in en out. Ik heb de trigger al eens geprobeerd op de interne sequencer van mijn JX-3P, maar dit gaf niet veel...
Iemand hier toevallig ervaring mee?

Die kapotte drukknoppen fix je wel best, want die dienen niet alleen om te spelen, maar ook om de stepsequencer te gebruiken (in retro 808-909-stijl).

Origineel geplaatst door Ralf T
Ik ga proberen er binnenkort ook een te scoren...

Wat, een vriendje? 8D

Back