Roland TR-626

Ik heb net een trackje online gezet, waar ik de 626 nogal (over)gebruikt heb.

http://oli3030.tripod.com/626303.m3u

Ik hoop dat dit een beeld kan scheppen van de sound van het leuke (goedkope) bakkie.

Laat wel 1 ding duidelijk zijn : ik maak niet alleen simplistische acid-house zoals dit, eerder af en toe om mij eens af te reageren (lukt zeer goed)...

Ach kom nou; ik heb mijn Tr-626 net verkocht; plastic drum sounds die je ECHT in elke casio kan vinden. NIKS bijzonders.

Origineel geplaatst door johanms1
Ach kom nou; ik heb mijn Tr-626 net verkocht; plastic drum sounds die je ECHT in elke casio kan vinden. NIKS bijzonders.

Casio kickt ook enorm ass... kHeb nog altijd mijn ouwe cheesy tonebank.
Oh yeah, baby!!!!

ik heb nog nooit een apparaat verkocht,
alles wat geluid maakt is welkom in de studio...plastic drum sounds? graag!

:D plastic is ook wel ok, maar ik bedoel maar; daar heb je een boel van op de markt. Dus ga daar nou niet speciaal een TR-626 voor kopen. Overigens beviel-ie uitstekend als stepsequencer voor andere appratuur. Wat dat betreft kan ik um iedereen aanraden.

TR626

TR626

Origineel geplaatst door da goose
tis mijn favo drummachine en ik ben niet gay !!

Tis echt een leuk ding, zekers ondergewaardeeerd maar dat ga ik hier niet zeggen anders koopt iedereen dat ding.
beter dan een 707 of 727 en meer mogelijkheden en sounds en 10 outputs en pich te veranderen etc

Kijk eens nu komen we ergens.
Pitch veranderen dus. Ehmm hoe?
Een hint graag.

TR 626

TR 626

Origineel geplaatst door da goose
maar gaysounds zijn inderdaad wel hip... zal ik toch maar is op jacht gaan naar een leuk vriendje, vrouwen lukt me toch niet meer, te oud en ik begin een pens te krijgen en ik heb een grote neus en ik nies heel hard en ik laat winden en ik heb zweetvoeten en laat oude vrouwtjes met rollators nooit voorgaan en ik rij vaak te hard en ik beweeg teveel in bed en zit nooit stil.

Ik heb slecht nieuws voor je! Gays zijn critischer dan vrouwen.

TR626

TR626

Origineel geplaatst door oli303
Pas Op : De sync waarover gesproken word hier is geen DIN-sync, maar gewoon een Gate-trigger-out die om de 16de noot een pulse uitgeeft en een TAPE-sync in en out. Ik heb de trigger al eens geprobeerd op de interne sequencer van mijn JX-3P, maar dit gaf niet veel...
Iemand hier toevallig ervaring mee?

Volgens mij is dat inderdaad degene die ik bedoel. Ik kon er niet opkomen.
Ja ik heb ervaring in dingen opblazen via gate trigger out.

Ik syncte um heel simpel via de midi-out van een Elctribe. Ging perfect. De pitch kun je per geluid veranderen middels een ingewikkelde "shift-knopje 15 manoevre" (of was het nou 19?). Zo kun je ook het volume per geluid in 7 stapjes veranderen.

gay [gei] znw I vrolijk, opgewekt;luchtig, luchthartig; losbandig; bont, veelkleurig, fleurig.

Dit is de oorspronkelijke betekenis van het woord. Als je hier naar kijkt dan mag er van mij nog heel wat "gay" muziek gemaakt worden :)

Origineel geplaatst door johanms1
:D plastic is ook wel ok, maar ik bedoel maar; daar heb je een boel van op de markt. Dus ga daar nou niet speciaal een TR-626 voor kopen. Overigens beviel-ie uitstekend als stepsequencer voor andere appratuur. Wat dat betreft kan ik um iedereen aanraden.

De reden waarom ik bijvoorbeeld "speciaal" de 626 heb gekocht, is omdat hij geen ballen kost... Het dink is zo cheap als hondenuitwerpselen en bovendien kan hij dan ook nog dienen als een volwaardige drumsequencer...
Zelf hou ik wel wat van die cheapo drumdoosjes. kHeb ook een HR-16, een TR-505 en een TR-606. Allemaal vrij cheap gevonden en in goeie staat... allemaal aanraders...

Re: Tr-626

Re: Tr-626

Origineel geplaatst door Exzit
Mocht iemand ooit in deze thread kijken.
Ik heb nog wat meer informatie gevonden over de TR-626

http://www.rolandus.com/community/rug/index.asp

Ga naar support helpdesk en zoek op TR-626

Op die site wordt gesproken van een value dial voor het veranderen van waarden. Nu heb ik er een tempo en volume dial opzitten maar geen value dial.......... :confused:

Pitch veranderen: Shift + Pitch (Pad rechtsboven) en dan met de +/- knoppen pitch veranderen.

Re: Re: TR626

Re: Re: TR626

Origineel geplaatst door oli303
Lees de manual... ;)

Dat is dus het probleem er zat geen manual bij.
En op het net weinig in die richting te vinden of je moet betalen voor een manual.
En als ik nu ergens een hekel aan heb.

:D grappig, wat een reacties er allemaal komen als je het woordje 'gay' gebruikt! schitterend

Toevallig ben ik ook aan het rondkijken voor een 606/626/505 (op termijn allemaal)

Echt wel gave bakkies, hoor ze ook vaak in aphex twin voorbij komen en dat is ook niet echt 'gay' hahahaha :kont:

TR-626

TR-626

zo ik heb net ook oa. een TR-626 gehaald , bij audiosolutions Hilversum, hebben jullie de manual al online gevonden ?

groetjes, R & B from A'dam.

Heb er laatst ook naar gezocht, maar kon nog niets vinden.

Ik heb jammer genoeg alleen een TR 505, maar die vind ik ook behoorlijk top hoor...een 626 moet ik ook maar eens zien te bemachtigen... :halleluja

Back