Keyboard met arpegiator?

Stabby

Ouwe rot
Ik vroeg me af of dit bestaat: een midi-keyboard met ingebouwde arpegiator? Die op de Microkorg is een beetje beperkt. Zou wel leuk zijn als ik dit kan oplossen en tegelijkertijd over normale toetsen beschik.

Volgens mij vind je uitgebreide arpeggiators op de Korg Karma/M3 en de Yamaha Motif serie. Tja, dit zijn wel gelijk workstations. Misschien is zo'n 2ehands Karma wel een goede optie voor je. Ik heb trouwens Cubase Studio 4 en daar zit ook een goede arpeggiator in die je wel zelf nog moet inrichten (je kan je eigen midi-parts gebruiken).

De enige is volgens mij de Akai MPK49... Echter is deze ook niet heel uitgebreid, je kunt bijvoorbeeld niet een eigen sequence invoeren. En het is een vrij duur ding.

Dingen als de Korg X50 en microX hebben ook wel een arp (of twee), maar ik weet niet of deze die ook daadwerkelijk doorsturen via midi.

Ik zelf heb Cubase SX3, daar zitten er twee in, al heb ik ze nog niet "live" aangestuurd (ik ben zelf ook nog op zoek naar een controller).

Edit: Met een Blofeld kan het in elk geval niet, die heeft geen midi out. ;)

...
Dingen als de Korg X50 en microX hebben ook wel een arp (of twee), maar ik weet niet of deze die ook daadwerkelijk doorsturen via midi.
;)
De MicroX stuurt de arpeggio's door via MIDI. Maak ik zelf gebruik van.

De enige arp die ik goed gevonden heb tot nu toe, is de eenvoudige arp op een Juno60, en de arp uit Ableton. Ik haatte de arp op de microkorg, en de arp op de Ion (waar ik trouwens voor de rest enorm tevreden over ben) is gewoon belachelijk slecht. (de ion stuurt trouwens arp-midi data door). De arp op de Nova gebruikte ik nooit... ben nooit aan de handleiding uitgeraakt van die arp.

Misschien moet je eens kijken richting Alesis Micron, identiek aan Ion, maar kleiner en meer 'workstation'-achtig. Die heeft zelfs een ingebouwde sequencer, zou me verwonderen dat die arp ook niet programmeerbaar is.
Klein ding, goedkoop en GOED!

Thanks, maar ik ga toch geen synth halen enkel voor de arpegiator :)

Ik zie net dat de KX controllers van Yamaha een arpegiator hebben, maar die kosten €299 voor 49 toetsen. Misschien maar eens doorsparen dan :)

De Yamaha's ook? Interessant. :) De arps die ik tot nu toe van Yamaha heb gezien vond ik niet echt fantastisch - ze beschouwen het naar mijn ervaring wat te veel als "voorgeprogrammeerde melodien" (waarvan ze uiteraard zoveel mogelijk presets moeten hebben - dan kunnen ze met nog een hoog getal showen). Daar is natuurlijk wel wat voor te zeggen, maar mijns inziens moet het meer zijn dan dat.

Ik zou zelf dus niet zonder proberen tot een aankoop overgaan. :)

Thanks, maar ik ga toch geen synth halen enkel voor de arpegiator :)

Ik zie net dat de KX controllers van Yamaha een arpegiator hebben, maar die kosten €299 voor 49 toetsen. Misschien maar eens doorsparen dan :)

Je zou wél een R3 kopen speciaal voor de arp maar geen Micron.

Als je al een microkorg hebt lijkt een micron me veel meer toegevoegde waarde dan een R3... is niet dezelfde engine, maar zo verschillend zijn die Korgs nu ook weer niet. (vind de R3 wel veel gebruiksvriendelijker).

Een controller met arp kost haast evenveel als een kleine synth met arp, dan zou ik het wel weten denk ik. Goedkope (tweedehands) controller scoren, en een synth erbij! (of je softarp, nog veel beter).

Maar hoe zit het met de arpeggiator van de yamaha kx49 is deze wel goed .(bruikbaar)Eddy zei dat de arpeggiators van de yamaha's niet echt super zijn. Op youtube stonden wel wat demo'tjes van wat arpeggios,maar dat is natuurlijk ook niet echt heel duidelijk wat ie echt kan. Er schijnen 340 verschillende patronen in te zitten, maar wie heeft er ervaring met deze controler.Ik ben ook van plan om 1 te kopen om de arpeggiator.

Ik vroeg me af of dit bestaat: een midi-keyboard met ingebouwde arpegiator? Die op de Microkorg is een beetje beperkt. Zou wel leuk zijn als ik dit kan oplossen en tegelijkertijd over normale toetsen beschik.

Quasimidi Cyber 6 kan dit en meer,maar die zie je haast nooit..

Mocht een software arpeggiator ook voldoen. Catanya heeft 1200 presets en kost €45,00. Deze arp heeft alleen geen groove timing, alleen grid.

Back