Mono Aux send naar 2x mono

karstieman

Super K
Mijn mixer heeft mono Aux-Sends.
De aux-sends gaan naar het patchpanel.

Ik wil het mono aux-send-signaal naar 2x mono splitten, zodat ik iets flexibeler ben vanaf het patchpanel.

Zou ik hiervoor een insert kabel kunnen gebruiken of gaat dat niet werken ?
Ik heb geen insert op voorraad, anders zou ik het natuurlijk even proberen..

Nee, een insert kabel werkt niet omdat die TRS is aan een kant. Je kan ook TS naar 2x TS kabels zo kopen. Die moet je hebben.

Tja...
Volgens mij is dit nou juist een reden om een PatchPanel te gebruiken... Als je niet split met het ding in 'half-normal', wat doe je er dan verder nog mee; alleen maar 'through'? Een insertkabel werkt op zeker niet.

Wout

Tja...
Volgens mij is dit nou juist een reden om een PatchPanel te gebruiken... Als je niet split met het ding in 'half-normal', wat doe je er dan verder nog mee; alleen maar 'through'? Een insertkabel werkt op zeker niet.

Wout

Ik begrijp niet precies wat je bedoeld, maar ik kan in mijn patchpanel (px3000) mijn signaal niet splitten.
Met half-normal kan ik wel een signaal aftappen, maar niet splitten.

Inderdaad, kijk even op attached ... Weliswaar van mijn Neutrix maar patch is patch en normalizatie is redelijk standaard. PatchBay.jpg

Aftappen is toch hetzelfde als splitten als het signaal mono is?

Ja, maar dat beschrijf ik hierboven niet.
Ik heb vanaf mijn mixer 1 kabeltje aux send.
Dit kabeltje wil ik splitten naar 2 kabeltjes met hetzelfde signaal.

Nu vroeg ik me af of dit via een insert kabel zou kunnen ( en dit kan dus niet )

Tja...

Een handleiding moet je niet alleen lezen, maar ook interpreteren naar je eigen praktijk...
Noem het aftappen...
Noem het splitten...
Noem het verdubbelen...
Maakt niet uit, het is hetzelfde :D

Wout

Dat doe je dus clean en goed in een patch bay ... Kan je er insteken wat je wil en ben je flexibel in je routing.

Het zou mooi zijn als het via de patchbay kon en niet via een kabel, maar ik snap niet hoe dan. Kijk eens naar het attachment.
pic1nu5.jpg

Zo krijg ik toch mijn signaal niet gesplit ?
Ik wil graag voor elkaar krijgen wat met de pijlen is aangegeven...
Als jullie me kunnen vertellen hoe dat moet, dan graag :halleluja

niet dat ik er verstand van heb, maar als je de pijlen de andere kant op zet krijg je toch wel een gesplit signaal?

niet dat ik er verstand van heb, maar als je de pijlen de andere kant op zet krijg je toch wel een gesplit signaal?

Ja dat klopt, maar dan moet ik elke keer achter in m'n rack duiken om het signaal dat ik wil hebben daar weg te prikken 8~

Zonde dat je Behringer enkel configuratie met dipswitches toelaat. Op mijn Neutrix is het is zo simpel ... Open je patch bay, haal het element van het betreffende kanaal eruit, draai het om zodat de voorkant naar achteren wijst.
Nu heb je de configuratie "Split" die net hetzelfde is als Half-normalled alleen met een enkele input achteraan en twee vooraan.
Op je PX300 kan je het volgende proberen (eet wel meer slots in je patch bay):
In slot 1 steek je de kabel van de aux out vooraan in de bovenste jack. Slot 1 staan op Half Normalled - optie 2.
Achteraan verbind je de twee jacks van slot 1 met een jack/jack kabeltje met de twee jacks achteraan van slot 2.
Slot 2 staat op half normalled - optie 4 en geeft dus vooraan de twee kanalen weer.
Niet zo mooi als een split in een enkel patch slot, maar het werkt wel.

Kijk hier maar http://www.onair.com.tr/katalog/PX3000_Manual.pdf
Dus dat wil zeggen dat de optie met twee slots de enige is (slot 1 split naar achter, slot 2 brengt terug naar voor).
Ik zou voorstellen dat Slot1 naar achter en naar voor split, dan heb je al één uitgang voor en de achterste breng je via Slot2 weer naar voren, bijvoorbeeld door Half Normal 3 setting. Dan kan je in SendOut kabel gewoon aan de achterkant houden en hoeft die niet voor langs en je kan misschien het ongebruikte kanaal van Slot2 nog voor iets anders benutten, dus iets van voor naar achter.

Inderdaad, die Neutrix werkt toch wel veel eenvoudiger en alle 24 kanalen zijn op gelijke wijze te configuren!

Verder wat duidelijkheid over de Insert kabel, die split niet, hoor, maar stuurt de tip en de ring van een TRS plug naar twee 'mono' jacks. Het blijven twee gescheiden kanalen, bij de Insert een Output en een Input, of ook wel een Send en een Return.

Wout

Back