JOMOX XBase 999: Is het wat?

Johndoe11

Gedeactiveerd account
omdat ik eigenlijk wel wat meer "grunt" en ballen in m'n 909 samples wil en ik nog inputs over heb en een hardware kastje altijd leuk is om ook een zonder PC te sequencen. Ben ik eens gaan rondkijken wat er nu nog zoals aan NIEUWE clones te koop is.

Ik heb nog nooit iets van JOMOX gehad, en ik heb in het verleden alleen een vergelijk kunnen maken met de oude Xbase9, Novation drumstation en TR909

Natuurlijk heb ik nu al Battery, Kontakt en Halion1 player, maar ik vind het gewoon gewoon leuk om zelf even een kitje in elkaar te tunen d.m.v. van het snel tweaken van knoppen i.p.v. samples te processen.

Wie heeft er al ervaring met bovenstaande bak en is het een goede aanvulling op bovengenoemde samplers/ romplers?

Even als aanvulling, heb de (oudere) 999 topics hier al gelezen.
Tevens de OS updates op de JOMOX site bekeken en wat demo's geluisterd.

Ben dus specifiek op zoek naar wat recente gebruikservaringen:
1. Hoe klinkt die op je tafel in het echie?
2. hoe is de analoge tuning? kan je redelijk makelijk kits in elkaar draaien?
3. hoe is de sequencer? zit er een fatsoenlijke pattern/song editor in (dus zonder PC phrases inslaan en lekker gaan freaken met m'n LP?)
4. Hoe is de timing? klinkt die een beetje strak?
5. algemene afwerking kwaliteit?
6. Toegevoegde waarde t.o.v. Bijv Battery? (is natuurlijk persoonlijk, maar heeft de klank bijv meer "karakter"?
7. Overall indruk?

1. Hoe klinkt die op je tafel in het echie?
2. hoe is de analoge tuning? kan je redelijk makelijk kits in elkaar draaien?
3. hoe is de sequencer? zit er een fatsoenlijke pattern/song editor in (dus zonder PC phrases inslaan en lekker gaan freaken met m'n LP?)
4. Hoe is de timing? klinkt die een beetje strak?
5. algemene afwerking kwaliteit?
6. Toegevoegde waarde t.o.v. Bijv Battery? (is natuurlijk persoonlijk, maar heeft de klank bijv meer "karakter"?
7. Overall indruk?

1. klank is wel fijn vond ik, snare niet super kick vond ik wel dik
2. kits zijn zo gemaakt, sample upload is obscuur
3. geheel stand alone te gebruiken, kan ook een midikanaal uit sturen naar bv LP
4. timing was volgens mij wel OK
5. Kwaliteit, niet super.
6. stuk fijner in gebruik, analoge drums gewoon en alle sample's gaan door een eigen analoge VCA
7. als je genoeg input hebt is het een leuk ding met obscure bediening vond ik.

Wel gave feature's maar wel lastig te proggen vond ik, maar dat was al heel wat OS-en geleden, zou best kunnen dat dat sterk verbeterd is (wat ik wel verwacht)

Gewoon partterns en kits maken is wel weer heel simpel en on the fly maar hoe die parameterlock nu werkt weet ik niet.

Ik vond wel dat je alle outs moet gebruiken alleen dan heb je geen filter meer, deze zit alleen op de main-outs.

Ik denk dat ik nu voor een Vermona DRM mk3 zou gaan mist ie een dikke kick heeft maar deze heeft geen sequencer.

nu gebruik ik GURU, maar ik mis de directheid van bediening wel, beetje meer of minder decay s makkelijk dan weer een langere sample te zoeken b.v.

Ik heb de Vermona MK3 in combinatie met de Drumstation V2, ben ik zeer over te spreken.

Ik heb ook een Xbase09 gehad maar dat geluid kwam vrij snel mn keel uit om de 1 of andere reden.

De drumstation staat trouwens standaard op de 808kit.

Hoe zijn de kicks in de vermona? scheelt toch de helft.......

of een vermona en een jomox airbase99 :P
heb je zowel het vermona als jomox-soundje in huis

een goede airbase kan je vinden vanaf eur.275
zitten genoeg kits in, je kan er zelf ook genoeg kits in opslaan en ind. outputs

helaas zit er maar 1 dial knop op een airbase, kan je m het beste via software editen en er is geen sequencer on board

De airbase gebruik ik met name voor diepe, ronde, boze beukende basskicksszzzz (+een zooi filters en effecten er-over/achter)

mja eerder een mbase erbij dan, die kick is wat uitgebreider dan de airbase...

Even voor de duidelijkheid:

Ik kijk dus naar de XBase 999 (niet de oude of 2e hands modellen)

1.jpg

Back