[Moog] Minimoog Voyager

Jep Fuse,

U hebt 100% gelijk , zo veel moeten betalen voor een mini moog.Als je zijn specificatie's bekijkt lijkt het echt een mini.
Voor dat geld koop ik liever een Waldorf Q+.

Groetjes,

marcE

Ik ben het met beide heren eens. Maar als geld 'niet zo'n probleem is',dan is het toch wel een heeeeele leuke bak! ;)

Economisch verantwoord is het natuurlijk nooit. Doe mij ook maar zo'n Q+ of Andromeda..... :)

Origineel geplaatst door nick nova
Laatst viel ik nog bijna over een mini...

Gelukkig dus 'bijna'....... Ik bedoel, je zou je nek toch breken. :)
Ik zou best graag een Minimoog hebben, maar gezien de huidige prijzen..... en mijn huidige cash =(

PS Nick Nova: goede zaak voor Belgie trouwens: Stijn Vreven eindelijk bij de Rode Duivels.

Origineel geplaatst door sh101
ik vraag me toch af ondanks dat de naam moog erop staat waarom dat ding zo ontzettend veel geld moet kosten,voor een monofone

Gevoel boven verstand!

Een Mini klinkt werkelijk fantastisch. Maar voor hetzelfde, of minder geld heb je ook ander (analoog) spul in huis dat tig keer veelzijdiger is/klinkt etc.... Maar da's dus geen Minimoog :)

Sh101 - Waarom zo duur??????

Nostalgie , naam , goede filter , eigen klank , prachtige uitvoering (hout) ,uniek in zijn soort , veel gevraagt en gezocht, alle grote namen (artiesten) hebben er één ,enz enz enz .................................
Maar toch is hij veel te duur voor hetgene hij maar te bieden heeft.

Groetjes,

marcE

Origineel geplaatst door marce
Sh101 - Waarom zo duur??????

Nostalgie , naam , goede filter , eigen klank , prachtige uitvoering (hout) ,uniek in zijn soort , veel gevraagt en gezocht, alle grote namen (artiesten) hebben er één ,enz enz enz .................................
Maar toch is hij veel te duur voor hetgene hij maar te bieden heeft.

Groetjes,

marcE

Heel erg mee eens MarcE, mooie bak maar veel teveel pleuro's

er is maar 1 mini

er is maar 1 mini

8o) Er is maar 1 MiniMoog - en die bestaat nog in vele versies ook. En den nieuwe is gewoon een vervolg op de mini - kan gewoon wat meer - en is moderner. Beide zijn NIET te vergelijken met andere analoge bakken. Daar ben ik na meer dan 25 jaar spelen op die dingen achter gekomen. Elke anologe bak is specifiek en het is maar net welk geluid je mooi vind. ik vind Mini gewoon het einde (als synth en ook de meisjes die mini dragen).
Het blijft veel geld (2de hands mini zie ik al rond de 2800 euro van de hand gaan) en de nieuwe Voyager lijkt deze trend te volgen - sparen dus.*D
8D Of gewoon iets goedkoer nemen met een ander geluid wat je ook mooi vind - het gat tenslotte om de lol. Mensen die prof muziekmaken spelen de juiste noten - en dat is muziek. Een dure synth is steeds meer voor de heb en de geluidjes. Dat is leuk. En daarnaast kan je er muziek mee maken. Nog leuker.
PS ik ben MoogGek - gewoon door de jaren geworden.

John

Voor mij zijn de functie mogelijkheden lang niet zo belangrijk als de qualiteit van het geluid.

Een slechte spreker gaat nooit zo veel invloed hebben op een publiek als een charismatische, je mag de slechte spreker zelfs polyfoon laten klinken UNISION, met ARPEGGIO'S, de Charismatische tegenhanger zal de zaal vullen met zijn autoriteit met enkele simpele woorden.

Geef mij maar een Bösendorfer, een Mini Moog
zelfs als, technish gezien die gewoon vervangen kunnen worden door een Triton Studio.

Een instrument zoals de Triton Studio is zeer goed om ideen neer te zetten
maar 1 triton zal nooit de waarde hebben van een authentiek echt expressief instrument.
Zelfs de Trinity is superieur.

Met alle respect voor de Andromeda, want met die ben ik niet familiar. Ik reageerde omdat ik niet eens was met de visie van Shivah en Marce, waar ze zijn limieten kritikeren. Hoewel het zijn hun eigen mening. Maar gebruik dan gewoon een supercomputer met alle softhsynths op aarde! Als er een nieuwe MiniMoog uitkomt moet het toch geen Triton zijn!

en dit weekend is het er eindelijk van gekomen: gisteren de minimoog verkocht en vandaag een voyager opgehaald.
ik ben er blij mee!

GROTE verschillen zitten er sowieso niet in het geluid, hij gaat net zo lekker omlaag als de mini. ik heb nog niet veel gedaan, maar de mogelijkheden van de nieuwe, ook zonder dingen als touchpad midi etc meegerekend, dus gewoon gekeken naar modulatie en filter (S!) zijn natuurlijk groter. geluidjes die ik zonder problemen binnen 2 minuten op de mini draaide, moet ik hier nog wat langer naar zoeken of kan ik nog niet helemaal vinden.

TIP: als je specifiek op zoek bent naar "het" Mini geluid moet je maar 1 van de filters gebruiken.

TIP 2: de "truuk" om de koptelefoonuitgang in de External Input te prikken werkt op de MMV ook, met veel succes !

TIP 3: koop de VX-351 CV expander en neem er ook meteen een CP-251 control panel module
bij dan is je MMV nog een factor X veelzijdiger :)

de toesenspeler ingo bischof van de duitse band kraan heeft er inmiddels ook 1
Ingo_koblenz03_moog1_s.jpg

grrrr ... me handen jeuken !!

morgen toch maar eens met de douane bellen of 2de hands ook 17% extra kost ...

Back