2012 : polar shift -> aarde veranderd?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Even iets rechtzetten...

Uiteindelijk is de platte aarde theorie ook eenzelfde voorbeeld. Gelukkig heeft 'de historische wetenschap' ook inmiddels ingezien dat 'de kerk', wat je er ook onder verstaat, nooit en masse een platte aarde heeft gepropageerd. Integendeel moet je eigenlijk zeggen.

Dank u

Er is tevens ook een verschil tussen "wetenschap" en "in iets geloven", maar het verschil daartussen is heel moeilijk uit te leggen aan conspiracy theoristen of de volgers van zulke gekken.

als je er van overtuigd bent dat je alleen met de wetenschap de wereld kan beschrijven zit je ook vrij vast in een beperkend geloof
wetenschappelijk bewijs is overrated
ik ben het er wel mee eens dat we niets hebben aan bangmakers en fundamentalistische idioten trouwens

als je er van overtuigd bent dat je alleen met de wetenschap de wereld kan beschrijven zit je ook vrij vast in een beperkend geloof
ik ben het er wel mee eens dat we niets hebben aan bangmakers en fundamentalistische idioten trouwens

De wetenschap kan niet alles verklaren, dat weet ik ook wel en volgens mij heb ik ook nergens getypt dat ik een soort "science fundementalist" ben ofzo. Wat ik echter wel bedoel, is dat complottheoristen en aanverwanten vaak op een "Wetenschappelijk toontje" ouwehoeren en doen alsof ze op de beste scholen en universiteiten hebben gestudeert, maar vaak is het tegengestelde juist waar. En dat vind ik ergerlijk want dat is natuurlijk gewoon keihard liegen.

Sorry misschien had ik dat ook even moeten melden.

Nog een leuke complot theory: http://en.wikipedia.org/wiki/Paul_is_dead

da's er 1 van echt nihil belang...

Alsof de anderen wel van belang zijn :D Polar shift laat me niet lachen...

de polen kunnen weldegelijk omdraaien (nee, ik bedoel niet het volk), maar als dat gebeurd zien we het dan wel weer..... Je kan je ook druk maken over bv dat de zon ooit een rode reus wordt en ons opslokt.... of dat het zwarte gat in de kern van de melkweg weer een quazar gaat genereren...

of dat het zwarte gat in de kern van de melkweg weer een quazar gaat genereren...

oeps, dat wordt dus weer een slapeloze nacht...:(
( quazer : )
k5908079.jpg

+1

Het ingevoerde bericht is te kort. Verleng het bericht tot minimaal 3 tekens

ok dan

+1 + 1

wetenschap is geen geloof, weerleg het door juist te beargumenteren en een nieuwe theorie met hogere waarschijnlijkheid is geboren! Daar is niks overrated aan....

Wetenschap is ook helemaal niet beperkend, het is zo bizar dat je het niet kan begrijpen.......multiversa, 10 a 12 dimensies etc of juist op op de quantum schaal en planckschaal, super vet hoor....niet perse concreet te bewijzen maar geloof is het zeker niet.....

Wetenschap is ook helemaal niet beperkend, het is zo bizar dat je het niet kan begrijpen.......multiversa, 10 a 12 dimensies etc of juist op op de quantum schaal en planckschaal, super vet hoor....niet perse concreet te bewijzen maar geloof is het zeker niet.....

Jaja,.. Zolang je t niet kan begrijpen,. dus niet bewijzen,. is t hooguit een theorie,..fictie,..Giswerk,..met de natte vinger,.. noem hoe je t wilt,. als je zo'n theorie aanneemt als waarheid,..overtuiging heet dat,.. is t geloof,. Dus zeker wel!

Wetenschap is ook helemaal niet beperkend,

Met deze kanttekening: zolang het over 'Hoe?' en niet over 'Waarom?'-vragen gaat; en al helemaal niet om moraliteit, esthetiek of het bovennatuurlijke.

2012 gaat de wereld dus naar de vernieling. Maar waarom dan?

Beste Mario, dat het een theorie heet betekend niet automatisch dat het giswerk is. Evolutietheorie bv, vind jij dat giswerk? Is dat zomaar aannemen?

Dat je multiversa (als voorbeeld) niet kan begrijpen is toch niet zo vreemd, jij kan ook niet begrijpen hoe het is om een kut te hebben (tenzij je Maria bent irl), hoe moet je een ander universum begrijpen als je er slechts 1 ervaard? Is het er dan niet? Er zijn zoveel dingen die je niet kan ervaren maar die er wel zijn.

"Waarom vragen" mogen ook hoor, hoezo niet? Filosofen genoeg hoor....
Waarom vraag als in waarom is er leven? Daar werken ze in CERN aan, te beginnen met oerknal omstandigheden.....
Er zullen nog wel meer te beslechten barriere's opgeworpen raken na de ontdekking van het higgs deeltje of juist niet... daar twijfel ik niet over... maar elke stap is er 1 en misschien moet je soms wel weer 3 stappen terug doen, so what...

Het zelfde met moraal, er zijn talloze moralen. Een geweldsmoraal om je zelf te beschermen, moraal voor het zorgen van je eigen kinderen daar daar zijn ook talloze studies naar geweest. Esthetiek, idem.

Een wetenschapper heeft het trouwens ook nooit over "waarheid" maar waarschijnlijkheid.
Evolutietheorie is bv 99,999% zeker, echter niemand heeft de afgelopen 4 miljard jaar in een stoeltje op de hei gezeten om e.e.a. allemaal mee te maken en te aanschouwen. Lees gewoon eens Origin of Species of The descent of man.....over esthetiek gesproken, veel mooier dan de evolutie theorie wordt het niet :)

De wetenschap streeft er naar alles te kunnen uit te leggen, maar daar zijn we natuurlijk nog lang niet, daarom is heb je altijd een kritische houding nodig. Om alles te reduceren naar "een mening" gaat te ver, laat dat maar aan neo cons en luitjes in de financiele wereld over.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back