tips/suggesties voor opzetten sounddesign bedrijf?

Inschrijven bij de Kvk, is sowieso een eerste stap.

Je hebt een naam en een omschrijving voor je werkzaamheden nodig. Inschrijfkosten zijn (uit hoofd) €65,-

Daarna is het zaak, je zaak aan te melden bij de belastingdienst.

Daarna:
Respectvol Brutaal zijn!
Maar dat is eerder al door Wout wat uitgebreider beschreven.

[edit]Als naam voor een bedrijf zou ik iig NIET bastardsunited gebruiken :D[/edit]

Er zijn trouwens twee soorten sounddesign en wel, dat wat jullie bedoelen: mensen die een stukje geluid produceren dat toegevoegd wordt aan een ander product, zoals audio-visuals en... zij die echt een geluid ontwerpen voor een bepaald product.
Ooit mocht ik aanwezig zijn op een bijeenkomst van echte geluidsontwerpers, die demonstraties gaven hoe ze het geluid van de Phillips Lady Shave ontwierpen en technisch mogelijk maakten, maar ook het motorgeluid van de Smart en het dichtslaan van de portieren van een Volvo. Vaak denken we dat zulke geluiden gewoon maar ontstaan en daarom voor lief genomen worden, maar door stalen en loden plaatjes in het portier te plaatsen kan de auto met een zware, doffe 'tjoemp' dichtslaan, wat een veilig gevoel geeft. Dat was het eenvoudigste voorbeeld en de Lady Shave het meest hilarische, echter, dat moet je niet lezen maar horen.
Er waren vijf verschillende Smarts met totaal andere geluiden: van koffiemolen-achtig tot bijna een Harley Davidson :)

Wout

Dus.. dat was niet echt ? ;{ voel me wel beetje belazerd nu hoor hehe :peukie: lijkt me ontzettend gaaf werk Wout, werkelijk alles kan je inspiratie zijn, en als het lukt geeft dat volgens mij een enorme kick.

Back