hallo (echte)industrial liefhebbers

blackhouse toch eens meer uitchecken
whitehouse ben ik toch wel fan van, 8 jaar of zo geleden toch een graaf optreden van hun gezien in de buurt van antwerpen, normaal in grote zaal, maar aangezien er niet super veel volk was, besloten ze in een kleine ruimte te spelen, beste beslissing.
zijn ook altijd grappig om te zien.
sutcliffe jugend, hun eerste reunie concert gezien in london enkele jaren geleden, heel graaf, veel fun en lachen.

geef mij ook maar early spk

wanneer te veel ritmiek en geboenk, dan haak ik meestal af

Blackhouse is veel ritmieser dan whitehouse hoor, alleen op hun opnames van 1984 is er pure noise en op de B kant ritme industrial. Let op dat lijstje wat ik heb gemaakt, want vanaf 1988 is het ruk.

whitehouse ben ik toch wel fan van, 8 jaar of zo geleden toch een graaf optreden van hun gezien in de buurt van antwerpen, normaal in grote zaal, maar aangezien er niet super veel volk was, besloten ze in een kleine ruimte te spelen, beste beslissing.

lol, jij was daar ook :D.....

na Great White Death te horen ben ik ook "fan", het vroege spul is super maar ik vind de recente cd's ook wel sterk, geëvolueerd en toch 100% Whitehouse

gig in Antwerpen was de max, kleine ruimte, en die akelige Sotos maar 'come closer, we're your friends' :D ....veel chaos, gebroken glas en spuug :dubbel:....heb de Live Aktion vhs nog ergens van dat optreden...

Zo weer wat leuke effecten gescoord om de industriëele wapen feiten te verergeren. Een mxr flanger die als filter gebruikt kan worden
Een mam VF-11 voor robot stemmen en friek geluiden
Een Tokai TCH-1 chorus (raar ding, mooi geluid)
Een Tokai TMD-1 metaldrive ( een TS-808 clone, maar volgens veel gitaaristen beter en krachtiger)
Een Tokai TDL-1 analoge delay aparte sound en krachtig genoeg om alleen een mic te delayen.
Probeer nu voor mijn maat een schaller yoy-yoy/bow-we te scoren(hele weirde wah)

yeah man. en die pedalen versies van z.vex zijn ook mooi creatief bedacht. maar die is volgens mij niet van de seek wah, but oh wel!!

Ziet er leuk uit, maar al die FX aanschaf was een behoorlijke belasting op mijn financiën.
De seek-wah is leuk,maar ben toch meer gecharmeerd van de ringtone(alleen de prijs is wel een probleem 400+). En de seek wah is me ook iets te duur, want voor die +300 kan ik ook mijn moogerfooger colectie uitbreiden. Op tonwellen komen wel een paar leuke bandjes zeg. G.M. die band Code 243 is denk ik ook wel wat voor jouw, ligt ook een beetje in dat eisengrau hoekje(iets minder bruut alleen)

Code 243? ken ik verder niet, maar zal ik wel uitchecken.
ik dacht, aangezien we het toch over white- en blackhouse hebben, is dit misschien wel iets voor de liefhebbers! nja, is geen volledige whitehouse die komt, maar beter als niks!

ik heb me de laatste paar dagen eens verdiept in noise (veel Youtube filmpjes gecheckt van o.a. Masonna en Kylie Minoise), maar ik moet besluiten dat het niks voor mij is... ik heb ritmes en repetitieve patronen nodig, anders spreekt het mij niet aan.
Whitehouse vind ik soms wel cool... hangt een beetje van track tot track af.

Nou, doe mij dan toch maar vroege SPK, die konden tenminste nog wat :-)

En hunting lodge-will of niet danny? Dat vind ik toch wel de beste noise plaat ooit. Wat een trip is dat zeg. Van die noise die in je hoofd en onder je huid gaat zitten. Maar code 243 is ook wel wat voor jou Danny, dikke distorted ritmes en eisengrau/esplendor achtig synth werk.

Code243 is toch Peter van A Challange Of Honour?

mogelijks naar Tonwelle.....Hijokaidan en Satori!!!

nja, is geen volledige whitehouse die komt, maar beter als niks!
hoe bedoel je?

Alleen steve Bennet komt En code is idd een zijproject A challange of honour, maar wel rythm&noise industrial ik heb er een LP van die ik graag draai.

huh, challenge of honor sideproject? :confused: was daar totaal niet van bewust. ik kende verder alleen materialschlacht (of zoiets) en dat vind ik niet zo... wow. ben benieuwt wat die jongen dus onder zware kankerherrie verstaat.

@ ec101dm: dat is niet verkeerd, om weinig met noise te kunnen. noise is ook net als alles verkankerd door het feit dat iedereen op die en die wil lijken, in plaats van op zoek te gaan naar hun eigen geluid. er zullen heus wat noise platen zijn waar je mee vooruit kan, mja... een beetje ritme en afwisseling mag inderdaad ook wel! *D

@ onrust: wat moet ik voor iets verwachten van dat ene superbe noiseplaat waar jij het over heeft?

Welkom, ik ben ook net binnen. Maar ben ook wel erg benieuwd wat jullie maken.

greetz van een POPSTER

Grafman die hunting lodge -will CD is heftige psychedelische noise, het is een zieke horror film in geluid. Echt heel weird, bedreigend, ziek en noisy. Niet van die normale noise. Danny wees me op die plaat en toen ik hem voor het eerst luisterde was ik meteen verkocht. De eerste 8 nr's zijn het beste de opvulling is gewoon goed en wat ritmieser.

@ popster: http://www.myspace.com/kwarkrecords onder de naam psychomachia.
wie maakt hier eigenlijk nog meer industrial or dergelijks? iemand iets te traden?

@ onrust: sjit... ik weet zo effe niet of ik die ooit gehoord heb. dikke kans van wel, mja... ik zal hem eens een keertje opzoeken.

Back