hallo (echte)industrial liefhebbers

Kaospad is leuk om je geluid totaal te verweirden. Ik en m'n maat zaten een keer live een drone te verdraaien met 3 kaospads. Alleen de delays zijn een beetje suf(van de kp1&2)

hiervoor hebben ze een telefoon uitgevonden ooit he jonges

HEY! is mijn thread he. Dus wat hier word geschreven maakt nix uit.:engel::frons:

:dubbel:Zo'n ding die je tegen je oor houdt. En dan is het de bedoeling dat je zo hard mogelijk schreeuwd in dat ding bij je mond(megafoon erbij ofzo):engel::dubbel:

INSGELIJKS!

maar ik snap eigenlijk niet waarom Industrial voor heel veel mensen gewoon "herrie" betekent... die snappen het blijkbaar niet....

maar ik snap eigenlijk niet waarom Industrial voor heel veel mensen gewoon "herrie" betekent... die snappen het blijkbaar niet....

Yep maar dat ben ik wel gewent. Nederland is erg commercieel met muziek, als het maar een beetje afwijkt van wat je op de radio hoort ben je obscuur en te underground. Hier houdt men van hapklare makkelijke deuntjes. Wat industrial betreft kan je beter in belgië, duitsland, frankrijk, rusland, usa, canada of italië wonen.:biertje:

hey onrust, vraagje he:
ik ben op zoek naar een leuke gadget om m'n geluid wat verder uit te breiden. totzover gaat het goed, en ik ben helemaal verliefd op de fuzz factory, want het is een instrument opzich, maar eigenlijk wil ik nou nog een leuke pedaaltje erbij halen wat ook zoveel kan. alleen kan ik me verder niks voorstellen. je weet dondersgoed wat voor'n 'muziek' ik ermee wil maken, dus dat helpt misschien wel. je had het ooit over een bepaald merk pedaaltjes, tokai geloof ik? alleen wel klote als ik die dingen niet kan uitproberen.
nja, ideetjes nog?
gegroet, en fijne feestdagen!

Tokai is super goed. Maar het hangt er vanaf wat je zoekt. Bv modulatie of delay of filtering. De FX die ik echte winnaars vind zijn: ringmodulatie, delay, filters(lowpass), gewone modulatie en reverbs. Ringmodulatie is het betaalbaarst van EHX en het beste van moog of vermona. Delay(analoog) betaalbaar: Beringer VD400 of VM1, Artec heeft er 2 verschillende van +-60uero. Goed: EHX memoryman DLX of MXR carboncopy of Maxon ad-9pro en AD-999(pro) die zijn wel wat duurder. De jomox M-resonator is een heel bruut filter(betaalbaar) en de EHX Tubezipper(ook een leuk filtertje). Modulatie: Tokai of pearl flangers(rombraz had 1 pearl tekoop,FF navragen) Boss BF-2(BF-3=kut),EHX WORM(wah,phaser,tremolo,vibrato), EHX small stone(geen nano) of Ibanez pt 909 phaser(duur), Maxon rotery phaser(duur), EHX small clone(geen nano)
,Carl martin classic chorus. En ibanez heeft ook een lo-fi filter(leuk voor megafoon klanken). Dat is kort welke FX geschikt zijn voor industrial. Dus begin maar vast te sparen.gr.jeroen:biertje:En nog gelukkig nieuw haar.:D
Laat FF weten wat je presies zoekt dan kan ik je wel wat tips geven.

Laatst gewijzigd:
Ik kon vroeger enorm van Godflesh genieten, vooral de repeterende ritmes vond ik geweldig. Is er tegenwoordig iets wat daarop lijkt? De meeste bands die jullie noemen ken ik helemaal niet...

Is wel grappige (club)electro, ben zelf meer een liefhebber van oldskool electro. Zoals FRONT242, DAF, YelworC, FRONTLINE ASSEMBLY, INSECT, DIVE, SKINNY PUPPY, NIGRA NEBULA, TYSKE LUDDER, NEW MIND en CAT RAPES DOG. En natuurlijk het extremere industrial werk.

hmmm, iets ala Godflesh? weet niet... qua industrial metal hybrids ben ik alleen voor Strapping Young Lad en Fear Factory, maar dat valt ook wel mee wat indus betreft.
ik heb wel gezien dat de jongens van Godflesh doorgegaan zijn met andere projecten, misschien dat dat wel iets is om te kijken??

Nog meer industrial metal: Ministry(land of rape&honey, the mind is a terrible thing to taste en psalm 69), sielwolf(1e drie CD's), optimum wound profile, LARD, BILE, skrew, diabolo's rising, coptic rain, templebeat, think about mutation, swamp terrorist, die krupps, second skin en fetish 69 (brute force CD)

Zo, de retroverb is nu bestelt. Dus kan ik straks eindelijk ook analoge reverb gebruiken(zonder veel noise). We hebben ook een DIY spring, maar die is nogal noisy. En de onrustelectro buizen multiFX staat nog in de werkplaats(moet geaard worden anders krijg je een cadootje van 370volt).

Back