hallo (echte)industrial liefhebbers

nja, oud? relatief gesproken wel. gelukkig gaat dat nog wel naar binnen bij mij. anders was het ook alleen maar hardcore dit en hardstyle dat. boom boom, dat's it. 8~

Ik probeer wel FF of er een nummertje op YT staat. Nou niet dus van alles met hunting lodge, maar geen muziek. De nieuwe indus die ik luister heeft nix met hardcore(borecore) of wat voor house dan ook. Ik vind house:r:stupid:kont::gaap::Z

Jeutje! deze thread blijft ook maar levend!

@ popster:

Ook ik hou me bezig met industrial, maar dan met meer disco invloeden omdat een dikke beat altijd lekker is. Dus met lekker veel bonk, bonk, bonk. Het geherrie van de heren Onrust en Grafmeester vind ik zelf niet zo overigens. Ik moet erbij zeggen dat ik ook de schurft aan breakcore heb. :) Disco all the way!

Myspace:
http://www.myspace.com/thepeoplesrepublicofeurope

Mhhh, Peter van COH had sowieso al vanaf het begin een industrial project. Ik heb hier nog de Kadatska 1941 CDr van hem. Die is volgens mij ergens uit 95 geloof ik. Ik ben nooit zo'n fan van zijn werk geweest overigens, hoewel sommig COH werk wel aardig was. Ik heb hem trouwens al een flink aantal jaren niet meer gezien. Volgens mij doet ie niet zoveel meer.

Jij zit ook meer in de ant-zen/hands electro/techno industrial hoek. Bands al imminent starvation, winterkält, hypnoskull, ms gentur, sonar en xotox hoor ik wel bij jullie.

Jij zit ook meer in de ant-zen/hands electro/techno industrial hoek. Bands al imminent starvation, winterkält, hypnoskull, ms gentur, sonar en xotox hoor ik wel bij jullie.

Dat klopt ook heel goed. Hoewel ik geen nee zeg tegen een potje vieze Haus Arafna/Subliminal/Genocide organ noise, luister ik wat industrial betreft idd naar de Ant zen/Hands/Crunch pod/Hive/Pro-noize artiesten. Overigens ben ik in mijn muziek ook ehel sterk door George Clinton beinvloed, maar gek genoeg hoort niemand dat eraan af. :(

Maar dat is natuurlijk wel hele andere koek dan dat nick&ik doen. En ik luister op zijn tijd ook de hands, pro noise en mierenmuziek. Van spectre, hands en ant zen heb ik ook nog een paar zeldzame uitgaves.

george clinton, woohoo! nja, nu je het zegt, ik hoor het wel hier en daar terug in je muziek, mr. krat. kicken! heb je hem trouwens live gezien vorige jaar ergens in de 013? heb ik heelas gemist :(

oh enne, i love boomboom too, maar dan moet het wel echt flinkt tekeer gaan. orphx, morgenstern, mono no aware, ze krijgen van mij allemaal vette respect hoor. heerlijk heftig, noch toegankelijke 'industrial.'

dit kom ik net tegen op Youtube:

lees de uitleg rechtsboven.

bevalt me niks... Whitehouse en Nazi-sympathieën?? dat wist ik niet, als dat zo is zal ik zeker niks van ze kopen...

meer provocatie en een joke van best (en of bennett)
de meeste van de groepen die op die compilatie staan wisten niks af van de titel en de inhoud van de gesproken tussen stukken, die komen van nazi speaches lps die gewoon kon kopen in de tijd, als historische uitgaven.
volgens mij weet de poster op youtube dat ook heel goed!

Laatst gewijzigd:
de youtube lijkt toch wel gepost te zijn door iemand die hen kent en de pis neemt met hun jeugdige provocaties

meer provocatie en een joke van best (en of bennett)
de meeste van de groepen die op die compilatie staan wisten niks af van de titel en de inhoud van de gesproken tussen stukken, die komen van nazi speaches lps die gewoon kon kopen in de tijd, als historische uitgaven.
volgens mij weet de poster op youtube dat ook heel goed!

Heel veel powernoise en powerelectronics bands koketteren met taboe-onderwerpen. Een vriend van me wil nog steeds niks weten van Genocide organ bijvoorbeeld, omdat ie ze eens live had zien spelen met brandende kruizen op het podium, maskers op, en beelden van hitler op scherm en samples daarin in de muziek. Er zijn meer dubieuze bands zoals The Grey wolves of Suthcliffe jugend. Zelfs als deze invloeden niet aanwezig zijn, zijn veel powernoise bands uitermate haatdragend. Subliminal en haus Arafna zijn goede voorbeelden hiervan. Dat is uitermate verontrustend qua muziek en teksten wat zij doen.

Ik persoonlijk heb daar geen problemen mee. Bij een zeer smerig en lawaaierig genre hoort mijns insziens een zeer provokatieve stellingname. Als je powernoise maakt, en je probeert grappig te zijn, dan ben je mijns insziens echt verkeerd bezig. De spanning of je eigenlijk niet iets heel fouts aan het luisteren bent, draagt bij aan het luistergenot. De powernoise die ik thuis heb, en luister komt uit deze hoek. Een track als "This is not your country" van The Grey wolves komt zo haatdragend over dat het echt heen naar is, en dat is toch wel een van de kernvoorwaarden voor een lekker potje powernoise mijns insziens. Dat is ook de reden dat ik Onrust NV zijn spul niet trek. Het is "leuk" bedoeld, en daarom automatisch niet leuk meer imho.

Of deze bands echt fout zijn, of alleen maar provoceren weet ik niet, en deze bands zijn daar ook uitermate vaag in. Maar dat kan me zelf overigens niet veel schelen. Ik ben zeer nihilistisch ingesteld, en heb een broertje dood aan politieke correctheid en klootjesvolk-moraliteit. Zo heb ik zelf bijna alle albums van Von Thronstahl, en die band maakt bepaald geen geheim van hun fasctistische gedachtengoed. En een half uurtje later zet ik met veel plezier weer Public Enemy of Underground resistance op. :duivels:

goed gezegt, krat.
die white power bandje is echt niet serieus bedoeld hoor. ofja, hij's echter bedoeld om gewoon provocerend te zijn inderdaad. ik denk dat dat vanzelf spreekt. die bands houden zich verder totaal niet bezig met neo-nazisme of dergelijks. het is evengoed wel begrijpelijk als zo'n ongemakkelijke concept zo vaak gebruikt wordt dat het lijkt of de band het wel serieus neemt. die grey wolves nummer is een perfecte voorbeeld daarvan. ik moet er ook altijd aan denken. ik voel niks als ik naar dat muziek luister, dat moet ik toegeven. het heeft maar een inhoud: boze shit. dat mag heus, maar ik vind dat niet zo heel tof. net zoals bij genocide organ. oke, ik begrijp wel dat ze uiterst politisch-incorrect willen zijn (en daar zijn ze ook verrek goed in,) maar daarvoor zit ik helemaal niet bij de industrial.

dat zal wel zeker iets zijn waar krat en ik in schelen. ik geloof er juist wel in dat je noise, power electronics en industrial in het algemeen op een meer emotionele manier kan benaderen. 'fundustrial' wil ik het niet noemen, maar... denk bijvoorbeeld aan japanoise. dat scheelt qua concept zo enorm veel van de europese acts. terwijl europeanen zo boos en aggro proberen te doen, zijn die jappen juist in competetie om te kijken wie er het meest idioot en overdreven kan doen. dat vind ik zoveel fijner als al die pissed off shit uit duitsland enzo. waarom? omdat alle aandacht besteedt wordt aan de mensen achter de instrumenten, en niet datgene wat ze o-zo-graag willen overbrengen aan de publiek voor een schrikeffect.

ik denk niet dat het een discussie waard is om te bullshitten over wat wel of niet moet, maar het punt ligt echter in het feit dat je als industrial muziekant je outlet moet vinden in je eigen muziek. zal ik het maar zo zeggen, als je je volledig kan laten gaan in je muziek, echt totaal niet terughoudend, dan maakt het toch geen ene flikker uit of je maar wat boze shit schreeuwt, of alleen wat gaan flippen achter de mic. wat mensen zien en horen is puur jou, hoe jij je voorstelt op de podium, en jou podiumpersonage. vanuit daar moeten de luisteraars toch zelf weten of ze het leuk vinden klinken of niet?..... :erm:

(sjit wat een lange comment!)

Mja, het is een kwestie van smaak. Ik vind veel Japanoise niet tof, juist vanwege de leukheid. Ik ga dan inderdaad liever voor het grimmige Duitse/Engelse spul. Het is ook meer een kwestie van estetiek. Als je snoeiharde ongestructureerde noise staat te maken, moet dat mijns insziens niet grappig zijn, maar juist heel naar. Als ik grappig en Japans wil ga ik wel naar clubpop luisteren. Vind Pizzicato 5 echt wel tienduizend keer beter dan Merzbow. :)

Verder moet men maar doen waar men zin in heeft hoor, maar grappig bedoelde noise vind ik niet leuk. Sowieso is het ontzettend simpele shit om te maken (Punk tot en met) en dan vind ik toegevoegde waarde in de vorm van een zeer verontrustend en misantropisch imago erg belangrijk. Sowieso heb ik erg mijn twijfels over het bestaansrecht van veel powerelectronics omdat het an sich, zuiver muzikaal beschouwd, werkelijk echt geen ene reet voorsteld. In de jaren 90 maakte ik ook dat soort spul met bandrecordes, tapeloops en een sequential systems pro-one. En ik maak nu nog wel eens duistere geluidscollages voor de fun, maar een uitdaging vind ik het allang niet meer. Ik ga liever voor noise gecombineerd in (dans) liedjes met kop en staart. Maar goed, dat is zoals ik ertegen aan kijk. :)

ik denk uiteindelijk ook dat het een kwestie is van smaak, ja. kijk, ik kom van de metal scene, voornamelijk de hard stuff. ik hou er nog van, maar ik ben echt niet meer oke met de standaard (zelf)moord/haat/satan shit. nihilistisch of niet, je kunt me er niet meer mee overtuigen. ik trap er gewoon niet meer in! het zijn allemaal maar trucjes, en dat is precies hetzelfde bij power electronics. daar komt dan weer een amerikaanse PE artiest met z'n seriemoordenaar bullshit. het is allemaal maar hetzelfde. de vraag wordt uiteindelijk wie het extremste is. dat geldt bij punk, metal, industrial en whatever. op een gegeven moment wordt het 'scene' één grote grap; mensen met gekruisde armen en de dikste fronsen die recht voor het podium boos naar hun favo band staan te kijken. je ziet ze overal. dat is geen feest vieren. als je zo fucking boos ben, blijft dan thuis.

met andere woorden: het balans tussen nihilistisch en voorkomen idioot is erg fragiel, en moet bewaakt worden. anders hoeven we ook niet meer te betalen om ons lievelingsbandjes live te zien!

Natuurlijk zijn het truucjes, maar ik waardeer het wel. Nu moet ik zeggen dat ik zelden naar powernoise concerten ga, maar als ik daarheen ga, verwacht ik wel brandende kruizen, nare beelden en boze mensen. Dat vind ik bij dat soort muziek wel gezellig. (geforceerd) lollig doen is immers ook een gimmick.

Maar ik ben van mijn vermaak niet afhankelijk van powernoise. Ik ga ook met veel plezier bij shoegaze, electro, pop, metal, funk, techno en gothic bandjes kijken. Ik heb een zeer brede muzieksmaak en heb zeer veel bands live gezien. Sterker nog: als ik de keuze heb op een festival of zo, ga ik niet naar de powernoise bands. Dat zijn doorgaans toch tuintafel acts die een muur van ruis van een uur produceren. Dan is een funkbandje met blazers en een lekkere negerin als zangeres toch leuker. :)

Ik vind het bijzonder moeilijk om te geloven dat het bij die bands alleen maar om image en provocatie gaat...
Heeft Whitehouse ook niet bijgedragen aan een compilatie met de frisse titel 'für Ilse Koch'??

Nee, ik vind het een brug te ver. Dat geflirt met de tweede wereldoorlog en concentratiekampen e.d. is OFWEL gemeend, OFWEL het werk van rijke luizen die zichzelf in gruwelijke thematiek moeten onderdompelen om nog enige opwinding te kunnen beleven in hun postmoderne luxeleventje.

Ik ben niet voor censuur - zeker niet. Laat ze maar doen.
Maar als IK het radicaal oneens ben de boodschap die een band verspreid, zal die band geen éne fucking stuiver aan mij verdienen. Zo simpel is het.

Of neem nu die bands die zo gretig kicken op seriemoordenaars/verkrachters en kicken op de controverse die ze uitlokken met hun gruwelijke teksten... Eens kijken hoe leuk ze zichzelf nog zullen vinden als iemand die zijzelf liefhebben het slachtoffer van zo'n zieke geest zou worden!!

precies!

ik betaal ook niet voor bullshit. maar feitelijk zijn er een klein aantal die werkelijk achter het concept staan. het bekende haatzaaieraai bijvoorbeeld; ik vind haat echt een kankeremotie die je van binnen opvreet. ik ben er absoluut geen supporter van. maar sommigen willen niks anders! ik waarder wel artiesten die, ondanks het inhoud van hun teksten, echt erachter staan en dat gevoel perfect uit kunnen stralen in hun muziek, maar 9 van de 10 keer is het maar uit verveling.

boycot deze bands? nee toch. maar stamp de kanker neonazis wel helemaal kapot!!!

Back