Overstap naar Mac

dextah

Ouwe rot
Het nieuwe jaar is vreemd begonnen voor mij .
Ik heb mijn eerste softsynth gekocht en ik ben over gestapt naar Mac .
Zijn er hier nog meer mensen die van Pc naar Mac zijn over gestapt en die wat tips hebben.
Ik moet zeggen dat het me tot nu toe nog redelijk meevalt .
En mischien een paar links voor sites als K-v-R maar dan voor Mac .

Alvast bedankt !

ik heb niet echt tips maar ik ga ook toch maar over binnenkort maar ik wil gewoon niet van logic af eigenlijk dus ik moet wel en de specs van llogic 6.0 zijn wel heel erg interresant

wel wat links:

link 1

link 2

link 3

gefeliciteerd met je mac!
welke heb je?
draai je onder OSX of nog met OS9?
welke software gebruik je (wil je gaan gebruiken)?

AI ai ai.... weer ééntje gevallen voor de duivel....Moge Bill zijn ziel bewaren in de donkere krochten van Apple-land.... 8)

Nee geintje...Het is alleen wel een opvallende stap. Zeker 2 vrienden van mij zijn juist overgestapt van Mac naar PC...en volgens mij is dat ook een beetje de tendens. Ieder z'n ding hoor, ik heb niets tegen Macs ofzo.

Dit is een héél belangrijke tip, als je je PC-files (bv midi-files, wav-files, Logic-LSO files e.d.) wil overzetten van je (oude) PC naar je (nieuwe) Mac.

Een nieuwe Mac ondersteunt nog geen CD-R(om) in Joliet-format, als je hem voor het eerst uitpakt uit z'n fabrieksverpakking. De Mac zal weliswaar alle files lezen op de CD-R(om) die je op je PC hebt gebrand, maar toont enkel de DOS-filename in 8 karakters. Dus, als je meer dan 8 karakters in de oorspronkelijke filename had (bv. in Windows : BruceSpringsteen.wav) wordt dat op de Mac afgekort tot 8 DOS-karakters (bruce~1.wav).

Toch is het mogelijk om de originele filename in volledige lengte weer te geven op een Mac, net zoals op een PC. Maar hiervoor moet je wel een zgn. "Joliet-extensie" in de systeemmap plaatsen, in het foldertje 'Extensies'.

OK dan, waar vind je zo'n "Joliet-extensie"? Gelukkig freeware van het net te plukken, bv.
http://www.versiontracker.com

En zodra die Joliet-extensie netjes in je Mac zit, kan je met al je PC-files verderwerken op je Mac. Niet vergeten dus !!
Als je op je PC CD-R(om)'s brandt met Nero, moet je de optie 'Joliet' uiteraard ook aanvinken.

Er staat hier een 6100je wat ik als pure MIDI sequencer wil gaan gebruiken.

Jep, macs doen het goed, gezien de verkoopcijfers die voorgesteld werden op de apple beurs..
En ze blijven overtreffen..
even vergelijken hoe apple microsoft-butt kicked:

Apple Safari ß<-> microsoft internet explorer
Apple Keynote <-> microsoft office
Apple Mail <-> microsoft outlook express
Apple Quicktime <-> Windows Media Player
Apple iMovie <-> ...?
Apple iTunes <-> ...?
Apple iPhoto <-> ...?

Als iemand argumenten zou geven waarom de microsoft versies beter zouden zijn?

40% van de mensen die een mac kopen hadden vroeger windows. (en dat aantal blijft stijgen)
ook is het VEEL betrouwbaarder (Mac OS X)

Toch nog een vraagje: Ik heb hier een kanjer van een G4, een mini interfact (2x2) enz.. Maar ik gebruik mijn computer niet voor muziek. Ik zou willen sequencen op mac..
Ik wil GOEDKOPE (freeware, shareware, ,...) software hiervoor, die toch simpel te gebruiken is (dus geen klassieke muziek notatie, liefst met step editor voor drums, enz).
en dit alles voor macOSX, iemand suggestie?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door RVooh
even vergelijken hoe apple microsoft-butt kicked:

Apple Keynote <-> microsoft office
Apple iMovie <-> ...?
Apple iTunes <-> ...?
Apple iPhoto <-> ...?

[zeikmode on]
Apple Keynote <-> microsoft powerpoint
Apple Works <-> microsoft works
Apple iDVD <-> ...?
Apple iLife <-> ...?
Apple iPod <-> euh... xBox ???
Apple iCEO <-> B Gates
[zeikmode off]

Origineel geplaatst door David
[zeikmode on]
Apple Keynote <-> microsoft powerpoint
Apple Works <-> microsoft works
Apple iDVD <-> ...?
Apple iLife <-> ...?
Apple iPod <-> euh... xBox ???
Apple iCEO <-> B Gates
[zeikmode off]

gelijk heb je (sorry voor het office/powerpoint foutje)

xbox, wil ik zelfs niet over beginnen
is een grote stap achteruit op gebied van consoles.

btw: welke hi-end besturings systemen zijn overigens open source?

Ik had allang een Mac gehad als die 2e hansjes niet zo fokking duur waren. :P

andersom

andersom

Ik ben in '90 begonnen met een Mac ............. maar sinds '96 zwaar aan de PC 8o)

Re: andersom

Re: andersom

Origineel geplaatst door Cozko
Ik ben in '90 begonnen met een Mac ............. maar sinds '96 zwaar aan de PC 8o)

wat zijn dan volgens u de voordelen

Back