pro-one keyboard connector/ flatcable (en wielen...)

G

Guest

Guest
ik heb een pro one die niet helemaal goed reageer top het toetsenbord. nie zo gek, als je de flatcable en connectors ziet. het kabeltje heeft duidelijk in de verdrukking gezeten (heb ik alweer wat teruggevouwen) en aan 1 kant is de connector vervangen en gesoldeerd door een techneut van mijn eigen kaliber zou ik denken. er was ook al een pin afgebroken.

ik wil het liefst de flatcable met beide connectors vervangen.
het lijkt me vrij standaard aansluitingen en ik zou het ook niet erg vinden om een iets bredere kabel met grotere stekkers erop te drukken, zolang de pinnen van de stekkers maar goed op de connectors op keyboard en pcb passen.
heeft iemand dit soort onderdelen liggen (origineel of namaak) of heeft iemand een suggestie waar ik zoiets zou kunnen bestellen? misschien in de modulaire hoek, pc's of zoiets???

er was ook een wiel gelijmd (niet zo mooi). is er een adres in de buurt waar je dit soort standaard gladde plastic wielen kan vinden? zet ik ze meteen in de moog ook.

bedankt voor alle geboden hulp, advies en zo.

Attachments

• p3.jpg
    p3.jpg
    1.021 KB · Bekeken: 112
  • p1.jpg
    p1.jpg
    1,2 MB · Bekeken: 97
  • p2.jpg
    p2.jpg
    831,9 KB · Bekeken: 92
Met die connector kan ik je niet helpen, hoewel ie me redelijk standaard lijkt en er bij Farnell of zo vast wel zo'n soort connector te vinden is.

Voor het wiel moet je eens hier kijken: http://synthwood.com/pro-one/

Ze bieden een hele conversie kit om de pro-one te pimpen, maar volgens mij kun je de wheels ook los kopen daar.

ja, ik had m gezien, die hele kast vind ik te veel. zo heel mooi is dat ook niet. ik vind juist het gewicht en de handzaamheid een pluspunt van de pro-1. ik denk dat ik de namaak wielen bij wine country maar bestel, misschien ook voor de moog, als dat past. die zijn wat bescheidener, transparant ook dacht ik, maar het gewone sequential formaat.

als je trouwens uitgebreide midi wil, is kenton vaak de beste keuze, maar die synhouse is niet duur en volgens mij ook goed. alleen minder uitgebreid.

waarom wil je (interne) midi? (gewoon benieuwd)

Back