Virus TI vraagjes

Hoi,

Wie heeft er hier een Virus TI staan? Ik wil graag weten hoe de USB aansluiting precies werkt.

Ik lees namelijk dit "Alles gaat door slechts 1 USB kabel uw PC of MAC in"
Geld dit ook voor audio? Om hoeveel sporen gaat het dan en werkt dat wel goed (ivm latency etc). ik heb namelijk geen zin in erg hoge latency en kraakjes...

Kan ik bij de snow een midi keyboard aansluiten en dan alle audio via de USB out laten lopen? bijv. MIDI IN VIRUS <--- KEYBOARD. MIDI OUT VIRUS-->COMPUTER of loopt ook alle midi data (in en out) via de USB aansluiting?
aangezien hij (snow) geen midi trough heeft....

bedankt!

Ja dat gaat door 1 USB kabel inderdaad.

Over latency is een heel groot Virus Ti ervaringen topic. Misschien staan daar wat antwoorden in over jouw vragen mbt latency.

Ben zelf in het bezit van een Virus Snow.

Men kan over een USB 1.1 aansluiting de Snow idd. als multi channel VST instrument gebruiken om Midi data en 3 stereo kanalen te streamen.

Deze zijn dmv. Virus Control software in je sequencer oproepbaar en toe te wijzen aan aparte kanalen.

Latency is allemaal afhankelijk van je setup waardoor dit ook verschilt...ik heb iig. weinig last van latency...en totaal geen last van kraakjes.

En ja men kan de Snow idd. gebruiken dmv. een midi keyboard en dan 3 stereo kanalen via USB laten lopen...of men kan ook alles via USB laten lopen (Midi/Audio).

Maak er ff USB2 van.
Zelf gebruik ik die alleen om firmware up te graden btw.
Old skool midi rules (grote tijd).

Nee...ik maak er geen USB 2 van daar de minimale vereiste USB 1.1 is wat ik momenteel ook gebruik om mijn Virus Snow aan te sturen.

Virus TI heeft min. een 12 Megabit connectie nodig wat ongeveer gelijk staat aan 1.5 Megabytes/s en wat toevallig ook de spec. is van USB 1.1 ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus )

Van de Acces site : USB is used for MIDI and audio transmission (adding 3 addition stereo audio outputs) and works at 12 Mb/s.

TI heeft USB2 in z'n spec staan en Snow USB1.1.
Zo goed?

Heeft iemand een idee of access een virus ti rack zal uitbrengen (zoals de b rack en rack xl)?

uiteraard.. maar ik heb nog precies 1U vrij in mijn rack en heb de knoppen niet per se nodig:)

Back