Met welke aparatuur zijn deze songs gemaakt??? plz

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ik zeg voor velen

velen is niet iedereen,toch?

+ het is ergens toch lame(cq niet verstandig) om te vragen "hoe maak je dit?" om vervolgens een synth te kopen voor 1 preset,om die sound alleen maar te copieeren.

wat iedereen doet moetie zelf weten...

ik zeg gewoon mijn mening

Hoe gaat hem waarschijnlijk niet zo zeer om technische gedeelte achter deze nummers maar meer om het specifieke geluid dat zogenaamd 'trance' heet....., waar ik overigens OOK een voorstander van ben.

:okdan:

Ik denk persoonlijk dat de Trance mensen geluiden zoeken die bij trance passen. Dit is het zelfde als dat een rock band een gitarist heeft, en bijna iedere rock band gooit distortion over zijn gitaar heen dit "copieren" ze toch ook van de andere rock bands?? Zo is het bij trance met de beruchte 2 saw geluiden. En zo is het ook met Acid met de 303. En ook bij klaziek word die verdomde viool iedere keer weer gebruikt :[> En zo is het met alle andere muziekstijlen die een eigen geluid hebben. Zijn ze daarom copycats? NEE ze maken (meestal) hun eigen muziek ermee, en of het geluid nou toevallig al meerdere keren gebruikt is zo WhAT? Het gaat om de muziek.

Ok nu weet ik ook wel dat bij een synth het juist het doel is om een eigen geluid uit de bak te halen maar zo ziet niet iedereen het.

Origineel geplaatst door Blinx
Ik denk persoonlijk dat de Trance mensen geluiden zoeken die bij trance passen. Dit is het zelfde als dat een rock band een gitarist heeft, en bijna iedere rock band gooit distortion over zijn gitaar heen dit "copieren" ze toch ook van de andere rock bands?? Zo is het bij trance met de beruchte 2 saw geluiden. En zo is het ook met Acid met de 303. En ook bij klaziek word die verdomde viool iedere keer weer gebruikt :[> En zo is het met alle andere muziekstijlen die een eigen geluid hebben. Zijn ze daarom copycats? NEE ze maken (meestal) hun eigen muziek ermee, en of het geluid nou toevallig al meerdere keren gebruikt is zo WhAT? Het gaat om de muziek.

Ok nu weet ik ook wel dat bij een synth het juist het doel is om een eigen geluid uit de bak te halen maar zo ziet niet iedereen het.

Gedeeltelijk mee eens, alleen hier ook weer het cliché: een snerpende saw = trance, zucht... Daar is het juist allemaal de mist in gegaan met trance, er kwam op een gegeven moment zo'n cheesy saw stijl, wat er voor gezorgt heeft dat je nu haast geen originele en goede trance meer kan vinden.
Natuurlijk mag meneer boekerabakera de muziek maken die hij leuk vind om te maken, maar het is wel weer de zoveelste kopie van een totaal uitgemolken stijl.

Origineel geplaatst door Shivah
ik zeg voor velen

velen is niet iedereen,toch?

+ het is ergens toch lame(cq niet verstandig) om te vragen "hoe maak je dit?" om vervolgens een synth te kopen voor 1 preset,om die sound alleen maar te copieeren.

wat iedereen doet moetie zelf weten...

ik zeg gewoon mijn mening

Bwaa dat is toch goed voor jou en al de anderen? Dan is hij de platte kopieerder en ben jij en die andere die deze een stomme vraag vinden van boeka, originee hè?:D :D :D (joke)

Nee, effe serieus nu.

Ik begrijp die zijn vraag maar al te goed. Ten eerste, een fan van Steve Vai, koopt ook een zeven-snaar Ibanez. En dan nog liefst een gesigneerde... en een fan van Kraftwerk met veel nostalgie, zoekt de ECHTE analoge synths van weleer om echt te zijn als hun(lees: ook zo te kunnen klinken).
Ten tweede, ik denk dat de "meesten" van ons begonnen zijn met het kopieren (lees: ook zoiets maken) van hun idolen, niet? Trouwens een goede leerschool om van daaruit te vertrekken om zo later je eigen originele dingen met die opgedane kennis van speel en programmeer-technieken te laten fusioneren. Iedereen doet dat toch? Of zitten hier enkel mensen geland van mars met hun pak synths?

Het komt immers altijd op hetzelfde neer nml:

Door veel verschillende ingredienten te gebruiken komt men (mits goede kookkunsten) tot een prachtig amalgaam van sound en betoverende klank. De kunst is, het te kunnen natuurlijk(oefening baart het). Bij mij persoonlijk komt het erop aan, de kunst van de uitdrukking van de eerste emotie, gedachte of idee, ten gehore te kunnen brengen in zijn volste glorie. Until it's finished. Satisfaction.

Iemand de graag weet hoe je prachtige dingen maakt en wat de toestellen zijn:
Http://www.vintagesynth.com

ze zijn allemaal even goed, de èèn soms beter dan de anderen (soms tweemaal), soms ook niet voor hetgeen je net nodig had op een bepaald moment en niet in huis had, maar je toch met dat wat je wel in huis had, tot een resultaat kwam ,waarvan je nooit had durven dromen, met de nodige inventiviteit, doorzetting en overpeinzing.

Peace :engel:

:D

Origineel geplaatst door Prophet
Ten tweede, ik denk dat de "meesten" van ons begonnen zijn met het kopieren (lees: ook zoiets maken) van hun idolen, niet? Trouwens een goede leerschool om van daaruit te vertrekken om zo later je eigen originele dingen met die opgedane kennis van speel en programmeer-technieken te laten fusioneren. Iedereen doet dat toch? Of zitten hier enkel mensen geland van mars met hun pak synths?

Ik ben vast een uitzondering. Ik heb praktisch geen "dancingdrumn'basstechnotwostep cd" Ken al die stijlen ook niet. Zeg me een trancenummertje te maken en ik geef je misschien wel hiphop (ok, iets te overdreven ;)"
Ik ben een onwijze fan van John Scofield, Bonnie Rait, U2 en BB King. Guns n' Roses en Faith no More zijn gewoon helemaal waus voor mij. Maar daarom heb ik geen fender of gibson. Heb geen buizencombo waar je de buren mee kan treiteren. Nope, meneer speelt op een Dean Evo Select. Het is leuk om idolen te hebben, maar ik koop nog altijd iets wat ik zelf lekker vind.
En ziet je in bovenstaande een synth-abuser? Nee, maar mijn hart gaat nog altijd uit naar het spelen met synthgeluiden. Ik zal dus wel een uitzondering zijn, maar je beledigd me als je me verteld dat ik dan van Mars afkomstig moet zijn :duivels:

Ik ben niets anders dan een hulpje van Buck Rogers! :W

Enne Underworld... heerlijk... verrek, toch een electrofreak in m'n favorites.

En dan nu on topic:
Je kan het denk met veel, maar begin maar met een Supernova en Roland XV serie (al heb ik er zelf een ugh ugh aan). En in het eerste nummer meen ik een Waldorf te horen, maar sla me er niet op dood. Zou ik het nog een keer moeten beluisteren, alleen ik heb een gruwelhekel aan dit soort muziek. Jullie noemen het trance??? Ik noem het Top40 muziek.

Re: Met welke aparatuur zijn deze songs gemaakt??? plz

Origineel geplaatst door boekaboeka84
De artiesten CJ Stone, Voodoo & Serano, Mr Phillips hebben zo'n beetje dezelfde stijl. Ik hou van deze stijl. Maar welke aparatuur kun je hier voor gebruiken??? Maak maar een lijstje en dan koop ik het binnenkort wel.
Het klinkt allemaal heel leuk hoor... maar ten eerste vind ik het heel erg onorigineel om het 'eigen' geluid van andere artiesten te willen kopieren, en ten tweede klinkt het alsof je bereidt bent om nogal wat geld uit te geven voor een aantal synths, waarvan je vervolgens alleen maar presets gaat gebruiken.... vind ik persoonlijk zonde van het geld.

En als je dan toch perse een synth wilt kopen, koop er dan tenminste eentje ipv bakken met geld uit te geven aan synths... dan leer je die ene synth ook een stuk beter kennen...

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Jullie noemen het trance??? Ik noem het Top40 muziek.
Ik noem dit ook Top 40 muziek... een hele hoop echte trance liefhebbers vinden dit waarschijnlijk net zo weinig hebben als jij... myself included :)

Zeggen de woorden "spontaniteit" en "inventief" je iets? Hoe denk je dat ik aan m'n setup kom?
Gewoon, doe eens gek. Loop de winkel binnen, gris een koptelefoon achter die balie vandaan en ga d'r eens een zooi beluisteren.

Dan zit er vast een tussen die je aanspreekt; niet luisteren naar de verkoper maar naar de synths!
Het ergste wat je kan gebeuren is dat je niet "exact" het geluid krijgt wat je zo graag wilde hebben so what?
Daar heb je dan weer van geleerd.....volgende. Dan kan je over een tijdje zelf een vraag zoals deze beantwoorden voor iemand anders. :eureka:

Origineel geplaatst door Flatron
Pff ik was ff bang dat er nu niemand tussen zat die op een normale manier kon antwoorden !

:halleluja OMIEL :halleluja

ehrr.. dan heb je zeker de rest van zijn berichtje niet gelezen??

Nou die muziek is gemaakt met een Moog system 55, een Roland system 700, Arp2500, volledig uitgebouwde Fairlight, een synclavier wat EMS spul en een Roland MC-303 groovebox.

Ik wil je best helpen hoor.. Ga naar een muziekwinkel en koop een dozijn trance sample CD's en prop het in je gekraakte Reason of Fruity Loops en je bent het mannetje!!

:z

Als hij een berg synths kan betalen, dan kan hij zeker een stukje software betalen hoor. Waarom dan weer dat gekraakte ertussen, kneus! :duivels: :D

PS, Arveyman dit is dus een grap, don't get freaked out!

Even serieus, het is best begrijpelijk dat hij liever synths heeft. In veel setups staat wel een JV of XV soundmodule dus ga ik ervanuit dat daar de sounds wel inzitten. Verder vind ik ee Supernova uitermate geschikt voor trance. Heb daarom deze twee genoemd. Je zou ook een Triton kunnen overwegen. Dan heb je een warme synth & sampler ineen. Ben je gelijk compleet.

Ik wil ze niet te eten geven. Lui die in een vlaag van totale zinsverbijstering een heel lijste duur spul kopen.

Een half jaar later zie je dan op de 'te koop' afdeling van dit forum het volgende verschijnen :

"Wegens te weinig plaats verkoop ik" :...
"Omdat ik voledig software ga verkoop ik" :
"Ik stop met mijn hobby en ik verkoop" :

En dan volgt diezelfde lijst van materiaal dat slechts 6 maand oud is. Goed voor freaks als ikzelf die op die manier soms koopjes kunnen doen.

Als je volgens mij echt gebeten bent door de muziekmicrobe, dan speelt zich dat reeds op heel erg jonge leeftijd af.
Maar soms is het ook een laat ontdekte roeping. Echter, de vraagstelling zoals ze hier geformuleerd wordt doet me eerder denken aan een bevlieging in de zin van...heeeey, this looks easy...wat knopjes draaien en je hebt gelijk resultaat...om dan ettelijke tijd later een telleurstelling rijker met een smak wakker te worden en tot de vaststelling te komen dat het toch niet allemaal is wat je gedacht had. Want los van het materiaal dat je hebt is inventiviteit en talent de belangrijkste troef.

Ik ken rondom mij tientallen mensen die door mij bezig te zien van die gekke bevliegingen kregen, mijn eigen schoonbroer inclusief. En ik vind het intriest om bij al deze mensen het mooie materiaal te zien verstoffen.

Als je dan toch wil beginnen, start dan liefst eerst met iets 1voudig en goedkoop als de Roland Groovebox en probeer al eens uit te vissen of je d'r in slaagt om echt spannende patterns te programeren. Ik ken jongens die dit apparaat zodanig uitwrongen en door hun begeestering zo een wonderbaarlijke dingen deden, dat ik hen adviseerde naar een bank te stappen en een lening te vragen om goed materiaal te kopen. (computer, sampler, mixer)

Maar een heel sinterklaaslijstje ? Ik heb zo mijn twijfels. Boek dan liever wat studiotijd bij mij en ik zal je helpen je idee ernstig uit te werken...

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Als hij een berg synths kan betalen, dan kan hij zeker een stukje software betalen hoor. Waarom dan weer dat gekraakte ertussen, kneus! :duivels: :D

PS, Arveyman dit is dus een grap, don't get freaked out!

:peukie:

heheheh!

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Boek dan liever wat studiotijd bij mij en ik zal je helpen je idee ernstig uit te werken...

:smeris: :smeris: :duivels: :smeris: Geen relame maken jongenman:geslaagd: :duivels: :smeris:

Origineel geplaatst door Nemco
Ik noem dit ook Top 40 muziek... een hele hoop echte trance liefhebbers vinden dit waarschijnlijk net zo weinig hebben als jij... myself included :)

Top 40 muziek? Ja dat is bvb "castles in the sky" uiteindlijk wel geworden ja ,en hebben ze er daarna met dat commercieel succes er andere vlottere koek aangenaaid, tot daar toe.
Maar ik weet wel dat ze in belgie 3 maal is heruitgebracht en eerst in de US heeft gescoord alvorens hier een hit werd. (ik spreek over belgie,nederland is kortop gevolgd). Maar dat nummer in zijn eerste versie, had zoiets maagdelijk zuivers en mooi in zich daar kreeg je gewoonweg kippevel van. De mensen in de bizz geloofde erin zodat het een hit werd.(platenfirma zal het wel gewillen hebben zeker-money,money,money)
Dus wat is daar mis mee eigenlijk? Dat het een knappe plaat is? Ik maak muziek, om mooie muziek te maken en als dat achteraf commercieel zou worden, is dat meegenomen, maar vooral een soort erkenning, die niet alledaags is. Velen hier onder ons zullen er al eens in het geniept van dromen zeker?

Enfin hoe zit het nu ondertussen met onze topicstarter, want we horen hem hier ineens nimeer? (hij zal misschien in de muziekwinkels wat rondhangen om wat ideen op te snuiven zeker?):D

Hihihi

Zo zag ik laatst een jongen en meisje (rond de 20) bij de DJ afdeling staan bij Feedback in r'dam.. Ik stond met een half oor mee te luisteren.. (8> ) en blijkt dus dat de jongen voor het meisje een paar SL's aan het aanschaffen was + bijbehorende profi mixer.. Hahahhaa! Ik moest me inhouden... Het meisje was duidelijk niet echt geinteresseerd in muziek en DJ'en maar de tafels die komen er!! HAhahaha.... Ik snap dat niet he... Ik ben begonnen met draaien op een setje draaitafels die ik bij een Haagse tweede hands boer onder een stapel wasmachines heb weggeplukt voor 50 piek. Die moest je aanslingeren om een fatsoenlijke mix te maken.. Maar het lukte wel!!

Amai...

Amai...

Ik lees hier weer van die onwijs sterke uitspraken in de zin van dat "Trance mensen" bla bla bla en dat de meeste van ons beginnen door hun idolen kopieren...(ja verder komen ze idd niet...)

Trance mensen ? Techno mensen ? Disco mensen ? Kopieren ?

Ja teveel. Er wordt hier Ian van Dahl vernoemd...neem jezelf eens 5 minuten ernstig aub en luister eens naar Joe Zawinul bijvoorbeeld, Brian Eno, Wally Badarou, Chick Corea,David Paich,...en dan hoort u welke onwijs gave dingen deze mensen doen met synths. Steengoeie MUZIEK, inderdaad te moeilijk te vatten voor de meesten hun beperkte breintjes zodanig dat het niet top-40 gevoelig is. Maar ze worden wel als s'werelds beste muziekanten beschouwd die te pas en te onpas als studiomuzikanten invallen voor acts als Madonna, Prince, U2,... En dan hoor je dweepen met Ian VD, samen vernoemd met zoveel andere platte top-40 pipo's waarvan velen denken dat ze het einde zijn. Laat me niet lachen.
Te vaak vind ik dat synthesizers en het Synthforum synoniem staan voor de volgende enge en vaak weinig spannende 'muziek' stijlen waarvan ik onderhand vind dat de afgelopen 15 jaar alles al 1000x gekopieerd is:

-Trance
-Techno
- House
- Electro
-...

Het is dan intussen ook merkbaar in de top 40. Stillaan - en die kentering was 2 jaar geleden al voorspeld - is er terug aandacht voor steengoeie popmuziek en getalenteerde songwriters a la Coldplay, Robbie Williams,...kwaliteit komt immers altijd weer bovendrijven en haalt steeds de bovenhand op de door slimme verkopers gelanceerde trends en stijltjes.

En nu kan de discussie over smaak weer beginnen.

Origineel geplaatst door Arveyman
ehrr.. dan heb je zeker de rest van zijn berichtje niet gelezen??

Ja je hebt gelijk!

Ja, had eventjes moeten doorlezen welk apparatuur er stond, spijtig !

Re: Amai...

Re: Amai...

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Het is dan intussen ook merkbaar in de top 40. Stillaan - en die kentering was 2 jaar geleden al voorspeld - is er terug aandacht voor steengoeie popmuziek en getalenteerde songwriters a la Coldplay, Robbie Williams,...kwaliteit komt immers altijd weer bovendrijven en haalt steeds de bovenhand op de door slimme verkopers gelanceerde trends en stijltjes.

ik denk dat het voornamelijk komt doordat de grote platenmaatschappijen het geen moer interesseerd welke muziek wordt uitgebracht, als het maar goudgeld oplevert.. De radio zend op tijdstippen dat jongeren luisteren alleen maar crap uit dus verbaasd het me nix dat jongeren nogal eenzijdige muziek voorgeschoteld krijgen.. Tuurlijk zijn er programma's die toffe muziek uitzenden zonder commerciele pretenties, maar wie luistert er nou om 12 uur s' nachts naar de radio...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back