Origineel geplaatst door Shivah
ik zeg voor velen
velen is niet iedereen,toch?
+ het is ergens toch lame(cq niet verstandig) om te vragen "hoe maak je dit?" om vervolgens een synth te kopen voor 1 preset,om die sound alleen maar te copieeren.
wat iedereen doet moetie zelf weten...
ik zeg gewoon mijn mening
Bwaa dat is toch goed voor jou en al de anderen? Dan is hij de platte kopieerder en ben jij en die andere die deze een stomme vraag vinden van boeka, originee hè?

(joke)
Nee, effe serieus nu.
Ik begrijp die zijn vraag maar al te goed. Ten eerste, een fan van Steve Vai, koopt ook een zeven-snaar Ibanez. En dan nog liefst een gesigneerde... en een fan van Kraftwerk met veel nostalgie, zoekt de ECHTE analoge synths van weleer om echt te zijn als hun(lees: ook zo te kunnen klinken).
Ten tweede, ik denk dat de "meesten" van ons begonnen zijn met het kopieren (lees: ook zoiets maken) van hun idolen, niet? Trouwens een goede leerschool om van daaruit te vertrekken om zo later je eigen originele dingen met die opgedane kennis van speel en programmeer-technieken te laten fusioneren. Iedereen doet dat toch? Of zitten hier enkel mensen geland van mars met hun pak synths?
Het komt immers altijd op hetzelfde neer nml:
Door veel verschillende ingredienten te gebruiken komt men (mits goede kookkunsten) tot een prachtig amalgaam van sound en betoverende klank. De kunst is, het te kunnen natuurlijk(oefening baart het). Bij mij persoonlijk komt het erop aan, de kunst van de uitdrukking van de eerste emotie, gedachte of idee, ten gehore te kunnen brengen in zijn volste glorie. Until it's finished. Satisfaction.
Iemand de graag weet hoe je prachtige dingen maakt en wat de toestellen zijn:
Http://www.vintagesynth.com
ze zijn allemaal even goed, de èèn soms beter dan de anderen (soms tweemaal), soms ook niet voor hetgeen je net nodig had op een bepaald moment en niet in huis had, maar je toch met dat wat je wel in huis had, tot een resultaat kwam ,waarvan je nooit had durven dromen, met de nodige inventiviteit, doorzetting en overpeinzing.
Peace