Gitaarpedaaltjes: deel hier je ervaringen!

Stabby

Ouwe rot
Ik was net aan het kijken naar gitaarpedalen en dat lijkt me wel leuk speelgoed om aan je sound te prutsen. Hier is al een thread over Electro Harmonix, maar ik kijk ook naar bv Boss en Line6.

Iemand ervaring met gitaarpedalen op synths? Laat je horen! :)

Check even me thread https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=96335&highlight=anti+trust daar staan ook geluidsfragmenten.
Ik heb daar een live optreden gedaan met veel pedaaltjes. Ik maak daar gebruik van oa Boss SYB-3(dat is de Bass Synth van Boss, instant 303 gefreak), MT-2, SD-1, DS-1(3x).......ik moet wel zeggen dat ik ze allemaal heb gemodificeerd. Dus goedkope componenten vervangen door hoogwaardige wat de geluidskwaliteit zeker ten goede komt.
Ik heb op de SD-1(overdrive pedaal) de Monte Allums GT-1 mod gedaan en man dat pedaal is echt te wreed nu. De DS-1 heb ik de Keeley ASE Ultra mod gedaan waardoor 2 verschillende clipping circuits heb en ik heb daar de standaard opamp vervangen door een Burr Brown en dat is dan ook weer een Monte Allums mod. De MT-2 is uitgevoerd met een PedalDoc mod.
Je moet het ook zo zien al die pedalen zijn in principe analoog zijn (behalve de SYB-3 die heeft een DSP chip) dus zeer makkelijk aan te passen. Zo'n DS-1 wordt nog vaak gebruikt in de hardcore wereld voor distorted kicks. Ik ben er zeker over te spreken maar ze kunnen af en toe wel ruisen maar dat is dan weer opgelost door een noise reduction......je kan ze ook het beste gewoon op batterijen laten lopen.....kan het je zeker aanraden om mee te experimenteren maar ik moet wel bekennen dat de standaard pedalen toch wel heelveel minder klinken dan de gemodde exemplaren..

ps. de SYB3 en DS-1 staan te koop.....sssst..

De Space echo van boss is erg leuk.

leuke echo's

de Boss RE-20

Elke live FOHmix klus gaat hij weer mee.

- BOSS DS-1 --> een of twee keer aangesloten, trok mijn batterij leeg, heeft vijf jaar in een la gelegen voordat ik hem aan mijn broertje gaf na aanschaf van een....
- BOSS ROD-10 --> zeer veelzijdige distortion module waar ook de DS-1 in zit. Ruist als de tyfus en verrekt het om ergens een subtiel randje aan te geven. Maar daar hebben meer distortions last van natuurlijk. Ondanks het studio formaat is hij echt gericht op gitaarvolumes.
- BOSS RPH-10 --> Gaat dieper en heeft meer functies dan het pedaaltje. Braaf Rolandje maar klinkt helemaal niet slecht. Voor extreme phasers look elsewhere
- BOSS CE-300 --> Niet echt een pedaal maar wel gitaar effect ook. Gewoon de über versie van de Juno chorussen, stiller, beter in te stellen, interne voeding. Waarschijnlijk minder spannend dan de Roland studio versie, maar absoluut een aanrader.
- YAMAHA FL-100 --> Typisch Yamaha. Niet de beste in zijn klasse, maar wel erg goed. Het stilste pedaal wat ik ken, alleen met hoge feedback hoor je wat meer (duh), gaat soms in zelfoscillatie en klinkt niet harsh maar wel robotisch op zijn tijd. Echt een fijn ding. Ik ga meer Yammie pedalen zoeken.

Back