Prophet '08 knoppen kwaliteit?

Is er iets bekend over de kwaliteit van recent verkochte Prophet 08´s?
Ik kan me zo voorstellen dat Dave inmiddels andere potmeters gebruikt voor zijn laatste batches. Of moeten we wachten op de Prophet '08 rev. 2 :P

Ik heb de thread eens doorgelezen en ik begrijp nog altijd niet wat het probleem is met de knoppen? Iedereen zegt maar dat de knoppen niet goed zijn zonder te zeggen waarom. Ik ben best tevreden van de knoppen op mijn MoPho.

Er is een probleem met een batch encoders (dus niet zozeer de knoppen zelf, maar de potmeters op het bord) die vroegtijdig oxideren waardoor de contacten niet goed zijn. Dit uit zich in knoppen die slecht of helemaal niet meer reageren of juist heel spastisch verspringen als je er aan draait in plaats van dat je soepel een waarde omhoog of omlaag draait.

Als je potmeters hier geen last van hebben, is er niets mis met de knoppen. Zoals gezegd, bij mij doen mijn Mopho en Evolver het prima, maar mijn Prophet '08 keys heeft wel problemen.

Nou, de panel boards zijn binnengekomen wist moeder de vrouw mij te melden, maar de duoane heeft er wel fijn €33 invoerrechten op gelegd :frons: Eens kijken of/hoe/waar ik dat terug kan claimen.

Maar ik heb in elk geval wat te doen het komende lange weekend...

Das wel minder Nap, succes met de operatie ieder geval ;)

Mijn freq cutoff knop is alweer helemaal van het padje sinds vorige week, zelfs bij langzaam omlaag draaien gaat ie in waarde omhoog... Ben er wel een beetje klaar mee eigenlijk...

Heel vervelend Mokum :frons:

Het plan is om morgen die panel boards te gaan vervangen, ik zal in deze thread wel even een leuke photo-journal posten van de voortgang ter lering ende vermaeck.

Ik heb de panel boards vervangen en het probleem is opgelost. Nou maar hopen dat het zo blijft. Geen foto's trouwens, het was minder werk dan ik had verwacht en de SD kaart was vol :) Maar het was letterlijk een kwestie van kastje open, schroefjes los, ribbon cable los, nieuwe board erin, schroefjes vast, ribbon cable vast, kastje dicht. A child can do the wash.

Die Pot Edition komt voor mij helaas te laat :frons: Maar goed, ik heb nu 2 sets boards en met een fles deoxit zou ik voort moeten kunnen tot 2027.

Laatst gewijzigd:
wel erg klote zeg wat ik zo allemaal lees over die knoppen. ik ben zelf op synthjacht in het hogere segment en heb ook wel even onderzoek gedaan naar de prophet 08, PEK maar als ik ergens een hekel aan heb is het wel pots die het begeven. waarom zouden fabrikanten kiezen voor goedkope shitpots die er meteen of na een maand mee ophouden :(
echt teleurstellend. je zou dus maar 1500+ euro uitgeven aan een dikke synth die er qua klank mag wezen maar deze euvels vertonen.
vroeger ... ja vroeger bouwden ze tenminste dingen die veel langer meegaan en er zijn nog synths zat die 20+ jaar oud zijn die het nog perfect doen.
waarom geeft niemand die dave smith een schop onder zijn reet? ik neem aan dat over de hele wereld duizenden mensen zijn met slechte pots. prophet 08 en PEK lijken me zeker leuk maar heb er simpelweg geen vertrouwen in.

Er lijkt een oplossing te zijn in de vorm van de nieuwe Prophet PE (Pots Edition). En het is een probleem met een batch DSI instrumenten, niet met allemaal. Dus zo zwart-wit is het nu ook allemaal weer niet...

maar je kunt op je vingers nagaan als je een 2ehands prophet 08 of rack aanschaft dat je dit probleem gaat krijgen met die nu circuleren. is dit probleem net zo erg met de evolvers?

maar je kunt op je vingers nagaan als je een 2ehands prophet 08 of rack aanschaft dat je dit probleem gaat krijgen met die nu circuleren. is dit probleem net zo erg met de evolvers?

Ik weet niet precies welke en hoeveel machines er last van hebben. Zelf heb ik een Evolver desktop en een Mopho die probleemloos zijn, en een Prophet 08 die vanaf het begin problemen had. In de Prophet zijn de encoders nu vervangen door er een nieuw bord in te zetten en de problemen zijn weg.

Ik weet niet precies welke en hoeveel machines er last van hebben. Zelf heb ik een Evolver desktop en een Mopho die probleemloos zijn, en een Prophet 08 die vanaf het begin problemen had. In de Prophet zijn de encoders nu vervangen door er een nieuw bord in te zetten en de problemen zijn weg.

ah kijk er is wel een oplossing dus. maareh, moest je dat van je eigen knaken bekostigen?

en de sound? blij met je prophet 08?

Ik heb het nieuwe bord gratis gekregen onder de garantieregeling (mijne was minder dan 1 jaar oud en nieuw gekocht).

En ik ben verder zeer tevreden met de sound en de synth zelf. Ik vind het een heerlijk ding om op te pielen en geluiden op te maken.

moest je nog ICs swappen napoleon? of is het gewoon omzetten van nieuwe borden en de oude terug sturen?

Ik vermoed BTW dat die borden gewoon de PE borden zijn ofzo....of heb ik het mis?

Nee, ik hoefde geen IC's te swappen, de IC's zitten op andere borden. De P'08 keys bestaat uit 5 losse boards: voice board (het geluidsgedeelte), cpu board (met het OS en patch opslag enzo), IO board (alle aansluitingen) en de 2 borden met encoders en de display, de controller boards. Alleen deze 2 controller boards zijn vervangen, de overige borden zitten er nog steeds in. Al mijn patches en instellingen zijn ook gewoon behouden.

Ik hoefde de oude borden niet terug te sturen, dus die hou ik voor de reserve als er nog eens iets mis mocht gaan.

En de nieuwe borden die ik erin heb gezet zijn geen PE borden, maar dezelfde encoder borden als die ik al had. Alleen dan deze keer (hopelijk) met encoders die niet geoxydeerd zijn.

Ok ik heb Dave ook nog maar es gemaild of ie voor de PEK ook wat borden heb, van wat ik begrepen heb zijn het echt andere type pots die er op zitten, dus daarmee is het probleem, als het goed is, zonder enige DeoxIt later nog es erop te hoeven doen enzo, verholpen zijn, en die bak gewoon af is dus eigenlijk.

Als ie slim is, haalt ie alle huidige modellen terug en upgrade ie die, dan houdt ie zijn naam nog enigszins intact, zeker nu er een hardware-fix is dus en geen smeermiddel meer nodig is hehe.

Is er wel een hardware upgrade voor de PEK? Aangezien deze al een tijd niet meer wordt gemaakt...

-edit- excuus, alleen de poly evolver rack versie is er uit...

ja, ik had een paar weken terug uiteindelijk reply van Dave gekregen, daarin maakte ie melding van continue garantie voor dit soort zaken en dat er nieuwere borden zijn die waarschijnlijk zoals die van de P08 voorzien zijn van daadwerkelijk andere type encoders. Dus nu ik zag dat je nieuwe borden had, dacht ik; laat ik hem ook nog maar es een keer mailen, vindt ie vast wel fijn hehe

Back