2de Hardeschijf program files

:biertje:Oke,Acidfever, duidelijk...

Ik zal gewoon netjes een algehele image maken incl. besturingsysteem van de C schijf.

Wanneer ik deze Image uiteindelijk terugzet over een vers geinstalleerde windows, krijgt mijn backup dan de zelfde instellingen en hetzelfde windows als de laast geinstalleerde versie (die nieuwe windows dus)...?

Past de Image zich aan, aan het dan geinstalleerde (nieuwe) besturingsysteem ?

Voor alle duidelijkheid; beidde XP proffessioneel...:kroon:

Past de Image zich aan, aan het dan geinstalleerde (nieuwe) besturingsysteem

PFWWW! Man?
Een image is toch maar een momentopname,
die je later kunt terugzetten!!??

Een image is inderdaad een exacte momentopname, je kunt tegenwoordig met Ghost explorer wel bestanden in het image updaten maar wat Jaccis wil gaat echt niet werken.

Je zult gewoon een keer de boel opnieuw moeten installeren om een goed stabiel image te kunnen maken.

SCHOPJE nieuwe situatie, andere comp.

SCHOPJE nieuwe situatie, andere comp.

Oke... Hier's the thing; *D

Nieuwe computertje. Wil graag een kleinere Image (een kleine 20 GB's) van Northon Ghost terug zetten op een frisse en schone Installatie. De Image is een dik jaar geleden gemaakt met Northon ghost 12.... Dit is bij mijn weten een gewoon stabiele backup...

Nu wil ik deze gaan plaatsen op een andere computer dus. Waren hier al wat ideetjes over ge-opperd... :halleluja

Vrees dat de Image terugzetten en dan allerlei bestanden toevoegen niet zal gaan lukken met mijn kennis... Dus denk dat het veiliger is om het over een andere boeg te gooien ;{

Of zal ik het toch proberen....?

Ik doel op de reply van Sander in dit topic:

Ja, maar dan moet je het image daar wel op voorbereiden. Het is wel wat uitzoek werk maar is zeker mogelijk.

Sysprep
http://support.microsoft.com/kb/302577 (HAL mag ook verschillend zijn, zie volgende link)
Ff incl google, anders moet je persee inloggen. Antwoorden op de vraag staan helemaal onderaan.
http://www.google.nl/search?q=http%3...ient=firefox-a
http://www.vernalex.com/tools/spdrvscn/index.shtml

en:
Het enige nadeel van zo`n image is dat het alleen op die specifieke pc werkt. Je kunt dus niet zo`n mooie complete installatie zomaar naar een andere pc overzetten. In principe kun je alles makkelijk vervangen in je pc en de image blijven gebruiken. Alleen een nieuw moederbord betekent bijna altijd een nieuwe installatie

en:

Een image kan je wel systeem onafhankelijk maken hoor. Das geen probleem. Doe ik op mijn werk ook. Image op verschillende modellen met andere hardware.
Dat moet je je in sysprep gaan verdiepen. Dan maak je een installatie systeem onafhankelijk.

Ik zou hier wel met jullie over willen discussieren...

je bespaart jezelf een hoop moeite als je windows gewoon opnieuw installeert. Zoveel werk is dat niet toch.

Er staat een nieuwe schone lege windows op.... 1 dag oud en nog zo goed als blank...

Hier wil ik echter graag een backup op terug zetten die niet met dezelfde computer is gemaakt... vandaar.

Laatst gewijzigd:
Lekker een schone windows. Vooral niet allerlei oude troep gaan terugzetten.

Je kan wel wat mappen uit je oude program files over kopiƫren maar zou ik zeker niet voor alles doen.

Programma's als bijv office en photoshop, Sony acid, soundforge dat heb ik altijd gekopieerd. Dan krijg je bij eerste keer opstarten ff melding dat benodigde registry keys niet gevonden kunnen worden en dan heb je vaak nog geluk dat die melding maar eenmalig is en de programma's prima werken. Anders had je in de oude installatie ook van wat specifieke programma's de registry settings moeten exporteren. Als er echt gebruikersinstellingen in de registry opgeslagen waren, ben je die uiteraard kwijt. Maar vaak genoeg staan de instellingen in configuratie bestanden. Of de instellingen doe je gewoon ff opnieuw in het programma.

Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat programma's ook bestanden wegschrijven in bijv c:\windows\system32. Je ziet snel genoeg als eenbepaalde dll niet gevonden kan worden. Dan kan je die uit je oude windows map overkopieren. Alleen de benodigde dus, niet alle oude zooi.
Als er een melding komt over dll is niet juist geregistreerd kan je dat makkelijk vanuit dosbox met regsvr32 alsnog doen.

Je kan uiteraard ook altijd nog een programma map uit oude program files kopiƫren en dan vervolgens de setup van programma uitvoeren. Dan worden met een beetje geluk gebruikersinstellingen ook overgenomen. (als deze niet in registry waren vastgelegd). Maar ja een schone installatie kan soms wel beter zijn.

Er staat een nieuwe schone lege windows op.... 1 dag oud en nog zo goed als blank...

Hier wil ik echter graag een backup op terug zetten die niet met dezelfde computer is gemaakt... vandaar.

Laatste poging dan maar.

Jaccis, een image terugzetten betekent dat je schone lege windows volledig wordt overschreven door de image.

overkopieren...

overkopieren...

Oke jongens super...:halleluja

Ik denk dat ik de Image terugzetten ga vergeten zo goed als...
Dat wordt me teveel en te ingewikkelt met de geringe kennis die ik heb :(

Ik wil het zeker wel een shot gaan geven voor het overkopieren van de program files enz... Graag zou ik hier nog meer over weten!
Richtlijnen,adviezen en hoe ik dit het best kan gaan aanpakken zeg maar...

erg fijn de nieuwe reacties :biertje:

Mijn god jaccis, je weet echt helemaal niets van computers he?
Je snapt toch wel dat in dat image stuurprogramma's zitten van je oude harware en dat je nieuwe hardware andere stuurprogramma's nodig heeft?

Aangezien je kennisniveau zo schokkend laag is en je niet op een computerforum zit stel ik voor dat je gewoon een versie installatie doet. Zoveel werk zal dat nu ook weer niet zijn.
Je hebt dit topic op 18 April weer een schop gegeven en in die 3 dagen had je al lang en breed een verse installatie kunnen hebben.

Het internet staat echt afgeladen vol over dit soort zaken, net een enorme bibliotheek. Ik zou zeggen neem eens de moeite om zelf ergens achter te komen, dan kun je het zelf in plaats van constant hier vragen te stellen.

Oke jongens super...:halleluja

Ik denk dat ik de Image terugzetten ga vergeten zo goed als...
Dat wordt me teveel en te ingewikkelt met de geringe kennis die ik heb :(

Ik wil het zeker wel een shot gaan geven voor het overkopieren van de program files enz... Graag zou ik hier nog meer over weten!
Richtlijnen,adviezen en hoe ik dit het best kan gaan aanpakken zeg maar...

erg fijn de nieuwe reacties :biertje:

Ik hoop dat je deze keer wel een dikke extra schijf hebt bijgeprikt?

Windows op c,.. De rest op d:progz
Alles opnieuw installeren,... en niet meer zeuren over ouwe rommel terugzetten!!!!!

klein updatje...

klein updatje...

Het wordt idd. vrees ik alles op nieuw Instaleren (met VSt FX vind ik dat wat lastiger allemaal eerlijk gezegd, maar misschien dat ik de zogenaamde Sander overkopieer truc kan toepassen).... :geslaagd:

En idd. zeer raadzaam om eens te kijken of we het een en ander op een 2de HD gaan zetten. Te denken aan: libaries en producties/projecten ...

Paar kleine vlugge vraagjes...

1. Op de lokale schijf komt dan dus: windows en program files ? En op de 2de schijf komen de libaries van de desbetreffende program files ?

Waar leg je precies de split zal ik maar zeggen (zijn ook zat vsti's die bijv. maar een 200 mb aan data hebben... komen die ook op de 2de schijf?)

2. Stel dat ik de libaries op de 2de schijf zet zou ik deze eventueel later kunnen kopieren naar een andere schijf wanneer ik deze zou vervangen ?
Kan ik deze libaries vrij kopieren naar een andere schijf (bijv; omdat de chijf te klein zou worden en vervangen wordt door een grotere ) :confused:

3. Zou het uitmaken wanneer windows en Program files op een ATA 2,5 staan (schijf van toch al wat jaartjes oud) en de libaries op een toch wat nieuwere SATA schijf (dik jaar oud) ?

:erm:

Ad 1, waarom zo moeilijk doen met het splitsen van de data? Hoevaak installeer je nou windows opnieuw (vooral als je die pc alleen voor je muziek software gebruikt)? Installeer dus alles gewoon in de standaard mappen, dat voorkomt gezeik achteraf.

Ad2, zie 1 plus bij een vervanging van hardware installeer je die binaries dan toch ook opnieuw, zoveel werk is dat toch niet. Uurtje werk voor XP (waar je nieteens bij hoeft te zijn), misschien nog een uurtje voor je software en daarna nog wat drivers.

Ad 3, dat maakt niets uit.

Vraag toch gewoon iemand die verstand heeft van windows om je ter plekke te helpen.

Ad 1: Gewoon windows en alle programma`s, library`s etc op de C schijf. Als alles mooi en stabiel werkt maak je daar eventueel een image van zodat je bij problemen of traag systeem weer terug kunt naar het punt dat je je systeem net helemaal vers hebt geinstalleerd.

Ad 3: Het hangt een beetje af welke type schijven je hebt, maar ik weet vrijwel zeker dat je sata schijf een stuk sneller zal zijn dan je ide/pata schijf. (ivm 7200 vs 5400 toeren, perpendicular, cache etc etc. ) Dat is gewoon een kwestie van de specificaties van beide schijven bekijken. Ik zeg: windows en progs op je nieuwe schijf, data op je oude schijf

Ad 1, waarom zo moeilijk doen met het splitsen van de data?

Als de boel vastloopt en je krijgt alleen nog maar een blauw scherm weet je precies waarom je een dataschijf hebt.
Want als alleen format c: nog maar werkt om je probleem op te lossen
dan is t te laat.
Doei data!!

Dus altijd een data schijf maken en altijd zorgen voor een voldoende backupmogelijkheid!

Als de boel vastloopt en je krijgt alleen nog maar een blauw scherm weet je precies waarom je een dataschijf hebt.
Want als alleen format c: nog maar werkt om je probleem op te lossen
dan is t te laat.
Doei data!!

Dus altijd een data schijf maken en altijd zorgen voor een voldoende backupmogelijkheid!

Met data bedoelde ik niet documenten maar data in de zin van plugins, en zo. Hij wil dat opsplitsen maar ik vraag me daar het nut van af. Die installeer je een keer en dat draait dan zolang je je pc niet opnieuw installeert. Bovendien is de installatie van plugins toch ook niet zoveel werk? Documenten, samples en weet ik wat dat moet natuurlijk op een aparte partitie + backup.

Back