2de Hardeschijf program files

Als de boel vastloopt en je krijgt alleen nog maar een blauw scherm weet je precies waarom je een dataschijf hebt.
Want als alleen format c: nog maar werkt om je probleem op te lossen
dan is t te laat.
Doei data!!

Dat is niet waar. Je kunt die schijf altijd als slave in een andere pc hangen en zo je data redden, ondanks dat windows niet meer start. Maar goed, ik heb data ook altijd op een aparte partitie of schijf.

Met data bedoelde ik niet documenten maar data in de zin van plugins, en zo. Hij wil dat opsplitsen maar ik vraag me daar het nut van af. Die installeer je een keer en dat draait dan zolang je je pc niet opnieuw installeert. Bovendien is de installatie van plugins toch ook niet zoveel werk? Documenten, samples en weet ik wat dat moet natuurlijk op een aparte partitie + backup.

Volgens mij wil ie juist de libraries en de data splitsen zoals m ook wordt aangeraden de hele tijd,.. En da's ook wel t slimste om te doen lijkt me,. en vooral veel buppen!!!

Volgens mij wil ie juist de libraries en de data splitsen zoals m ook wordt aangeraden de hele tijd,.. En da's ook wel t slimste om te doen lijkt me,. en vooral veel buppen!!!
Ja en juist daar vraag ik me het nut van af. Waarom die libraries op een aparte schijf/partitie. Als je je software opnieuw installeert meot je dan toch ergens instellen dat je libaries op d staan of zo? BOvendien start de software zelf vanaf c en meot hij de libraries ergens anders gaan zoeken, ik vraag me af of dat dan sneller is.

Ja en daarvan vraag ik me het nut van af waarom die libraries op een aparte schijf/partitie. als je je software opnieuw installeert meot je dan toch ergens instellen dat je libaries op d staan of zo? BOvendien start de software zelf vanaf c en meot hij de libraries ergens anders gaan zoeken, ik vraag me af of dat dan sneller is.

Kijk ,.. als je eigen sounds en fx-settings ed maakt dan sla je die op in je libs,. als je die kwijt raakt en je gaat weer installen dan krijg je die niet meer terug.
Kun je beter ff 1 keer je plugs vertellen waar je libs staan dan alles overnieuw te proberen te maken. Als je alleen met presets werkt boeit t idd niet,. maar da's een beetje te noobish voor de meeste forumleden lijkt me.

Kijk ,.. als je eigen sounds en fx-settings ed maakt dan sla je die op in je libs,. als je die kwijt raakt en je gaat weer installen dan krijg je die niet meer terug.
Kun je beter ff 1 keer je plugs vertellen waar je libs staan dan alles overnieuw te proberen te maken. Als je alleen met presets werkt boeit t idd niet,. maar da's een beetje te noobish voor de meeste forumleden lijkt me.
O libaries in die zin, ja uiteraard... dat is dus eigenlijk data.
Eigenlijk is de standaard regel: alles dat je zelf maakt (docs/midi files/libaries/samples/loops/wav/mp3 enfin: data) op een aparte partitie, alles dat je kunt installeren op c:\ (of waar windows dan ook geinstalleerd is).
Zo zou ik het doen.

Zo, heet dit tegenwoordig het

KOMPJOETERFORUM.NL

In dat geval, waar kan ik het beste nieuwe geheugen kopen voor mijn iMac
Wat is de ideale scherm resolutie voor Garageband.
Is er een muis aan te raden voor het gebruik bij Garageband.
Is het verstandig om mijn iMac in SLEEP mode te zetten snachts
of is het beter hem helemaal uit te zetten.
Mijn internet deed het vandaag niet, hoe kan dat?
Zijn er betere externe hardeschijven voor de iMac verkrijgbaar
dan degene die er al in zit?
Hoeveel geheuegn is minimaal aan te raden??
etc etc etc etc

Echt een pracht forum dit voor dit soort vragen.

:gaap:

www.apple.com of via www.tweakers.net/pricewatch

De resolutie hangt van je scherm af. Elk type scherm heeft een bepaalde optimale resolutie. Bij 24 inch is dat meestal 1920*1200 (of soms 1920*1040), dat zie je vanzelf. Staat hij niet op de optimale resolutie ingesteld dan zijn de letters meestal niet scherp.

Bij GUI is een muis wel handig hoewel sneltoetsen ook makkelijk zijn soms

's Nachts kun je hem beter helemaal uit zetten, dit spaart stroom omdat hij in de sleep mode toch een beetje stroom blijft gebruiken.

Kun je wat meer daarover vertellen, kreeg je geen verbinding, kon je wel sites pingen? Werkte mail wel? Wat bedoel je met "mijn internet", heb jij een eigen internet?

Dat zou je bij je leverancier na kunnen vragen. Hangt ook een beetje van de leeftijd van je mac af.

Dat hangt van je OS af, welk OS gebruik je? Leopard? 2gig is wel standaard tegenwoordig dus dat zou ik er minimaal in stoppen.

Zo, heet dit tegenwoordig het

KOMPJOETERFORUM.NL

etc etc etc etc

Echt een pracht forum dit voor dit soort vragen.

:gaap:

Synthforum » Synth Software » Hardware »

Hee ouwe opa,.. mensen maken muziek met computers tegenwoordig,.
En dan heb ik t niet over die drie en een halve mac user,. die zie ik ook liever niet hier,.. of bedoelde je da niet? :D

nieuwere details ...

nieuwere details ...

Kijk dit bedoel ik jongens ! *D

Ik heb een computermaatje die me regelmatig wat helpt en we willen nu samen (nu we toch moeten) mijn computer opnieuwe instaleren... heb hem z'n hulp ingeroepen omdat 2 meer zien/presteren vaak dan 1.

We willen dit meteen goed doen nu, vandaar. We hebben een helemaal lege fisse windows XP proff. sp2 erop staan nu. :okdan:

Maar we weten het eerlijk gezegd niet direct meer tav: Of/en partities (1 schijf bijv.) of/en meerdere schijven...

1. Zou ik wezelijk gezien hetzelfde bereiken wanneer ik mijn C schijf in 2-3 partities opdeel als dat ik met 2-3 schijven ga werken ? Levert dat me hetzelfde op? Pro's en contra's ?

2. Heeft het zin om programfiles te splitten ? (program files 1; alle programs,editors enz... en program files 2; alle vsti's en vst's)

of alles op het gebied van muziek program files gewoon bij elkaar houden ?

Mijn maatje had het volgende in gedachte :smeris::

C schijf: Partitie 1: windows + program files 1 (hoofdprograms;editors enz..)
Partitie 2: program files 2

D Schijf: Partitie 1: Libaries van Vsti's
Partitie 2: mp3,projecten,samples enz...

vs: C schijf: Partitie 1: Windows
Partitie 2: Program files (of op 1?)
Partitie 3. libaries (of op 2?), eventueel projecten enz...

Zoiets zou het moeten worden...

super bedankt tot dusver :okdan:

Ik zou het zo doen:

1e partitie: windows en alle programmatuur (dus ook alle vst's etc.)
2e partitie: libaries, samples en je muziekdata

Wat je hierboven schrijft klopt sowieso niet, je hebt geen c schijf met 3 partities. Je hebt een primaire harde schijf met daarop een c partitie en een d partitie en een secundaire harde schijf met e en f (bijvoorbeeld).

Kijk dit bedoel ik jongens ! *D

Ik heb een computermaatje die me regelmatig wat helpt en we willen nu samen (nu we toch moeten) mijn computer opnieuwe instaleren... heb hem z'n hulp ingeroepen omdat 2 meer zien/presteren vaak dan 1.

We willen dit meteen goed doen nu, vandaar. We hebben een helemaal lege fisse windows XP proff. sp2 erop staan nu. :okdan:

Maar we weten het eerlijk gezegd niet direct meer tav: Of/en partities (1 schijf bijv.) of/en meerdere schijven...

1. Zou ik wezelijk gezien hetzelfde bereiken wanneer ik mijn C schijf in 2-3 partities opdeel als dat ik met 2-3 schijven ga werken ? Levert dat me hetzelfde op? Pro's en contra's ?

2. Heeft het zin om programfiles te splitten ? (program files 1; alle programs,editors enz... en program files 2; alle vsti's en vst's)

of alles op het gebied van muziek program files gewoon bij elkaar houden ?

Mijn maatje had het volgende in gedachte :smeris::

C schijf: Partitie 1: windows + program files 1 (hoofdprograms;editors enz..)
Partitie 2: program files 2

D Schijf: Partitie 1: Libaries van Vsti's
Partitie 2: mp3,projecten,samples enz...

vs: C schijf: Partitie 1: Windows
Partitie 2: Program files (of op 1?)
Partitie 3. libaries (of op 2?), eventueel projecten enz...

Zoiets zou het moeten worden...

super bedankt tot dusver :okdan:

1. Hmm,.. Ja partitioneren is voldoende,. Maar je moet iig ergens een backup voor je data maken,. op een andere schijf!

2. Maak map,.
c:program files/audio/ daarin installeer je alles wat een prog is met audio te maken heeft.
D:audio/data/ daarin alles wat data is en je libs

Je hoeft dus niet meer te hebben dan alleen een c en d met twee schijven is partitioneren dus niet nodig!

Wat je wel zou kunnen doen is een op je eerste schij een c en d maken en dan op je tweede schijf een e

dan doe je win en progs op c data op e en backup op d

zo heb je altijd je data nog als er 1 schijf begint te ratelen en dan ineens stopt.

Maar t beste is gewoon c schijf d schijf en zo'n extern hd dinky kopen en daar alles op buppen.

Windows en program files zet je op je snelste schijf. Ervan uitgaande dat dat ding tientallen of honderden GB`s groot is, is het handig om een C partitie te maken van zeg: 25 GB en een D partitie voor de data. De tweede harde schijf bestaat uit 1 partitie e en is ook voor data.

HD1: C windows, D data
HD2: E data

nou komen we ergens !!

nou komen we ergens !!

1. Heeft het nog zin om idd. windows zelf af te schermen van de programfiles ?
Dus C schijf: p1 = windows en p2: program files ?
Levert dat nog extra redement op ?

2. Dus toch een beetje 2 cluppies ? 1 cluppie voor alleen het partitioneren en 2de cuppie: meerdere schijven en partitioneren...

1. Heeft het nog zin om idd. windows zelf af te schermen van de programfiles ?
Levert dat nog extra redement op ?

2. Dus toch een beetje 2 cluppies ? 1 cluppie voor alleen het partitioneren en 2de cuppie: meerdere schijven en partitioneren...

1. Nee.

2. Het belangrijkste is dat je een backup maakt van alle data die je niet ergens op cd/dvd o.i.d. hebt staan, bijvoorbeeld eigen projecten, zelfgemaakte samples, dat soort dingen, naar een fysiek andere schijf, omdat een harde schijf kapot kan gaan. Dan kan je alles wel op partitie 2 hebben staan, maar dat is dan ook weg. Zo'n beetje iedereen zegt dit.

De rest is minder belangrijk dan het bovenstaande.

Jaccis, ik heb sterk de indruk dat je niet heel veel kaas gegeten hebt van dit soort materie, dus ik zou je sterk willen aanraden zelf een research te gaan doen, of anders iemand die je kent dit soort dingen voor je te laten instellen.

Ook heb ik de indruk dat je niet goed leest wat men schrijft, en je lijkt alleen bevestiging te zoeken voor wat je zelf in je hoofd hebt, terwijl je er zelf niet veel verstand van hebt. Dat is niet erg, maar juist dan moet je goed lezen. Verduidelijking vragen als je iets niet begrijpt, niet doorgaan alsof het allemaal gesneden koek is voor je, want dat is het duidelijk niet!

Dit geldt trouwen in meer of mindere mate ook voor andere vragen die je de laatste tijd stelt. Je gooit soms met termen waarvan je m.i. niet veel begrepen hebt. Dat maakt de communicatie niet makkelijker.

Het is niet lullig bedoeld, zie het als een tip!

Neehee... Nogmaals: je hebt geen "c schijf"... je hebt een primaire harde schijf waarop 1 of meerdere partities kunnen staan... die kunnen de drive letter C of D hebben.

Pffff idd... goed lezen....

Ja de sfeer stijgt, het IQ daalt...

Je maatje lijkt er ook geen kaas van gegeten te hebben. 2 program files??? Maak het jezelf makkelijk door te lezen wat mensen schrijven en vergeet die partities en dubbele program files.

harde schijf 1 (C): WinXP + VST's (dus alles wat je kunt installeren)
harde schijf 2 (D): Data (alles wat je zelf maakt en dus niet opnieuw kunt installeren)

Als je daarna een image van C maakt, kun je later altijd terug zonder dat je data verliest. Programma's die tussentijds zijn geinstalleerd op C zul je dan uiteraard wel opnieuw moeten installeren.

Ik zou wel een externe harde schijf kopen (50-100 euro) om regelmatig je D schijf te backuppen.

Back