Remixers gezocht, no joke, only for serious fuckers!

er zullen 4 remixen op 1 vinyl komen. Eerst dus een vinyl met 3 of 4 tracks van mij en daarna een vinyl met 4 remixen van jullie en wellicht ook van een paar buitenlanders..

may the best man/woman win!

Waarom zit ik midden in een verhuizing en heb ik momenteel niets aangesloten? =(

Tot wanneer heb ik de tijd Jamez? En offtopic, was je zaterdag in Wageningen? :)

Origineel geplaatst door King of Snake
okee, hiervast een vroege versie van mijn remix. Hij is dus nog niet af, er moet nog een hoop aan gebeuren, maar dan heb je alvast een beetje een idee.

download hier: http://music.planetz.com/pulsar/remix_test_version.mp3

ennuh...SirJames: hoeveel remixen gaan er op die remixplaat komen? (oftewel: hoeveel kans maken we ;))
Ik hoop dat dit een beetje geschikt is voor dat label, zo ja, dan ga ik heel erg mijn best doen om hier een mooie plaat van te maken. :dj:

ik ben erg onder de indruk van de soul die hier in zit, klinkt errug lekker!
weinig variatie, maar je zegt zelf al dat hij nog lang niet af is. maar de sound is top hoor!

thanx! Ik hoop er idd nog wat meer variatie in te voegen (vind ik altijd moeilijk als ik iets heb wat al goed werkt, ik heb dan de neiging om het eindeloos te laten loopen :)) Moet nog even een pakkende synthloop ofzo bij. En ik heb een lekkere breakbeat gebouwd die er ook ergens tussendoor gaat komen...gaat wel lukken denk ik.

Wel apart zo'n remix, op de één of andere manier lijk ik nu veel sneller te werken dan normaal...

komt omdat je met een remix al geinspireerd bent en de tools al voor je hebt
met een nieuwe track moet je ook zoeken naar de tools/geluiden etc

zoiets denk ik ook ja...of zou het komen door de extra impuls die het vooruitzicht op een mogelijke release geeft ;)

thanx! Ik hoop er idd nog wat meer variatie in te voegen (vind ik altijd moeilijk als ik iets heb wat al goed werkt, ik heb dan de neiging om het eindeloos te laten loopen :)) Moet nog even een pakkende synthloop ofzo bij. En ik heb een lekkere breakbeat gebouwd die er ook ergens tussendoor gaat komen...gaat wel lukken denk ik.

Wel apart zo'n remix, op de één of andere manier lijk ik nu veel sneller te werken dan normaal...

AIAIAI!!! in detroit op vakantie geweest ofzo? fokking hell! dit is hoe een remix hoort te klinken..no offence meer jamez maar deze remix ontstijgt het origineel in hoge mate (smaken verschillen hoor ;) ) ...... klopt dat ie nog wat afwisseling nodig heeft, maar een breakbeat voel ik hier nou niet bepaald bij...ik denk dat je het meer in de percussieve elementen moet zoeken, evt in combi met wat minimale call&response melodieuze dingetjes in het hoog voor de extra funk.....mijn tip: break dit down.....en kom dan weer terug met extra percussie elementen en evt. die call&response die je al in de break langzaam introduceert...zo breng je de track naar een nieuw level en blijft ie spannend..

Olaf

sorry sir jamez???
ben je gek!

ik vind deze remix ook vele malen beter dan mijn origineel! daarom ben ik heel benieuwd hoe de track af klinkt!!

ik denk dat ik wel ongeveer snap wat je bedoeld maar vertel toch maar even: wat bedoel je met call-response precies?

verder...um...bedankt voor de (nu al) lovende reactie en tips. :okdan:

ik zeg wel eerlijk dat ik het niet zou draaien omdat het te chill is voor mijn dj sets
maar thuis, in de auto of in een bep. gelegenheid zou ik hier zeker van genieten!

ik vind het TOP dat er van mijn tracks zoiets gemaakt wordt! geeft een hele andere feel to it!

Kun je ook vertellen misschien in welke termijn een remix kan worden ingeleverd want ik heb het momenteel wel druk. Ja werk he, iemand moet de kost verdienen ;)

zoals ik al vaker heb gezegd :stupid
een maand ongeveer de tijd heb je, misschien zelfs langer, maar ik wil een maand aanhouden om alles in te leveren

ik denk dat ik wel ongeveer snap wat je bedoeld maar vertel toch maar even: wat bedoel je met call-response precies?

:okdan:

Gave detroit! Helemaal mijn ding. Ik heb er respect voor dat je dit gewoon ff uit je mouw schudt! :dj: :dj:

en ehm Meneer Jamez, moet je t nog in de post hebben, of is mp3 goed genoeg (tenzij t uiteraard op n plaat komt)

call&response is wat je veel in jazz en funk (van bv JB) hoort..... 2 instrumenten die met elkaar een vraag en antwoord-spelletje spelen.... bwaap bwaap? tuut tuut tutuut! snappie? ;)

Olaf

Origineel geplaatst door maxdox
Ik heb er respect voor dat je dit gewoon ff uit je mouw schudt! :dj: :dj:

Nou ja, een beejte moeite heb ik er wel voor moeten doen hoor ;)

Back