mag dat? garantie

deins

ADEMDUIF
hallo
ik had pas een hoofdtelefoon voor 160,- euro gekocht in de plaatselijke muziekwinkel.

meteen al bij gebruik hoorde ik aan de rechtse kant een trilling,
dus geen ruis of brom maar een fysieke trilling die ook stopte als ik mijn hand op de schelp drukte.
de trilling was al bij weinig bas en laag volume.

ik ermee terug, degene die hem in ontvangst nam luisterde ook even snel en verklaarde ook wel iets te horen.

Is hij 2 weken in reparatie geweest,
krijg ik een mailtje dat de reparateur niks had geconstateerd en hem weer zo op kan komen halen.

mag dat?

wat kan ik doen? ik ben daar niet zo thuis in maar heb hier geen goed gevoel bij.
er werdt geen enkele andere mogelijkheid gemeld in het mailtje, enkel dat ik hem weer kan komen ophalen.

Punt is dat jij bepaald of je tevreden bent met het produkt wat jij gekocht hebt. En als zij er niets aan gedaan hebben om jouw negatieve ervaringen met het produkt op te lossen dan mag je daar moeilijk over doen.
Je mag gewoon om een vervangend produkt vragen of je geld terug.

Kwestie van voet bij stuk houden.

En sowieso kun je naar die winkel gaan en hem uitproberen. Doet-ie nog steeds hetzelfde, verkoper laten proberen zodat die het ook constateert. Lijkt me sterk dat je dan geen vervangende krijgt (anders gewoon andere klanten vragen, als de verkoper net doet alsof er niets aan de hand is), terwijl de winkel 's met die 'reparateur' in gesprek kan gaan; zij zitten natuurlijk ook niet te wachten op iemand die probleem gewoon wegwuift.

Maar dat is ervan uitgaande dat de verkoper redelijk is. Anders heb je vast wettelijk rechten (zie Fuse).

jij bent er inderdaad niet tevreden mee en jij hoeft niet te accepteren dat je zo behandeld wordt. Eis gewoon een nieuwe op die het wél goed doet.:kont:

Je hebt absoluut recht op vervanging als het product aantoonbaar niet goed werkt. Hier is de winkel uiteindelijk verantwoordelijk voor, die moeten dat dan maar claimen bij de fabrikant.

Winkels ontkennen vaak hun verantwoordelijkheid en wijzen al snel naar de fabrikant maar als een winkel een product verkoopt zijn ze ook verantwoordelijk voor de correcte werking hiervan.

om welke koptelefoon gaat het?
DT 990?

hehe, moest ik ook gelijk aan denken, als de mijne stuk gaat ooit zal ik ook niet snel nog eentje ervoor terughalen (alhoewel ie wel erg lekker zit en klinkt, maar die vervelende ratel bij een beetje bass, brrrr)

Verders is het inderdaad de verantwoordelijkheid van de winkel/verkoper waar jij hem gekocht hebt, maar dat was al gezegd.

Succes :)

bedankt voor alle antwoorden

het is inderdaad de dt990,

is die ratel standaard dan mischien?

het probleem is natuurlijk dat "aantoonbaar niet goed werken" want ze hebben vast een apparaatje dat aantoont dat het wel goed werkt.

maar goed ik ga nog langs,
had nog gebeld maar dat leverde niks op
ik moest het maar bespreken met degene die hem getest had

ik zei nog dat er weinig te bespreken valt aangezien hij 2 weken oud was toen ik hem inleverde en dus nog binnen de omruiltermijn van 14 dagen viel.

bovendien zei ik
als er echt niets mee is maakt het ook niet uit dat ze hem omruilen voor een ander exemplaar.

maar daar kon degene die ik sprak geen uitspraken over doen:bekdicht:

het leek wel of ik de overheid aan de telefoon had :D

ik laat het nog weten wat het opgeleverd heeft als ik weer langs ben geweest

voor de rest was ik er overigens wel tevreden mee qua geluid en pasvorm etc.
en vind ik hem beter dan me'n oude AKG 141 STUDIO waar mijn flaporen niet op passen

Zeggen dat je een advocaat gaat raadplegen wil ook wel eens helpen.
Dat jij er slagroom op doet maakt dan even niet uit. ;)

idd wat fuse zegt.
Je hebt rechten als consument en hun hebben plichten in dit geval.
recht valt niet krom te lullen.

lekker winkel in ig

Maar ik had hetzelfde met deze koptelefoon, kreeg een ander in de winkel maar af en toe komt dat probleem terug. druk ik ff stevig op de (in mijn geval) rechter scherp en het is weer een tijdje weg... ontwerp fout??

suc6 and go get them ;)

Back