Korg MS20 en Moog cp-251

mra

AHB sytem8 user
Ik heb een Korg MS20 en zag daarnet de moog cp-251
Kunnen die twee overweg met elkaar ? en zoja wat kan ik er dan mee ?

Groeten en alvast bedankt

Die twee zouden wel met elkaar overweg moeten kunnen ja :)

Je hebt zo feitelijk wat extra functionaliteit en dus meer mogelijkheden met je MS-20, ook al moet je er weer niet te veel van denken - sommige onderdelen zoals ruis, LFO en sample & hold zitten sowieso al op je Korg en het is maar de vraag of de dan dubbele functies echt heel zinvol zijn. De overige zaken van de cp-251 zijn dan wel weer nuttiger.

Maar ik denk dat je dan misschien beter een van de moogerfooger pedalen kan kopen; heb je misschien meer aan :eureka: Of even doorsparen voor een Korg SQ-10 of zo.

De vraag is, hoe werkt dat aangezien de CP-251 in principe v/oct is en de Korgjes hz/oct.

Aan de andere kant, zou je dat merken aan de CP, zonder dat er filters en oscies uit komen?

De vraag is, hoe werkt dat aangezien de CP-251 in principe v/oct is en de Korgjes hz/oct.

Aan de andere kant, zou je dat merken aan de CP, zonder dat er filters en oscies uit komen?

Dat V/Oct vs Hz/V probleem heb je inderdaad alleen maar met het aansturen van oscillators.

Maar niet dat je aansturing van je parameters dan eh... hoe zeg je dat.... lineair gaat terwijl hij logaritmisch verwacht, dus eigenlijk een soort 'neerwaartse curve' in gevoeligheid?
Dwz, ik vraag me af of een LFO uit de CP wel goed klinkt op de MS.

Bedankt voor de snelle reply

Ik koop er gelijk ook enkele moogerfooger pedalen bij.
Het was inderdaad het feit dat korg een ander CV principe gebruikt waarvoor ik beng ben , maar als dat geen probleem is , lijkt me dit wel een leuke setup

de sq10 heb ik al trouwens.

Groeten

in principe kun je de hele bovenste rij ingangen van het ms20 paneel gewoon gebruiken . die zijn namelijk 0-5volt en linear 1volt/octaaf.
( zie ook topics over het aansturen van de ms20 met 1volt/oct midi->cv omzetters).
verwacht derhalve ook geen problemen met de lfo.
leuke combinatie trouwens , had ik nog niet aan gedacht.

Back