Front 242 docu (?) op CANVAS, 16 december 2008

Ik vond Front 242 altijd ZWAAR K U T
was in die tijd op zoek naar Jack your body Chicago en detroit en ACID...
komen zij en Cicone Youth aankakken met hun electronische bagger dat als electronice vermarked werdt. ECHT de grootste waste of money in m'n Vinyl en CD colectie uit die tijd, als er nog forumleden zijn die hun CD's willen hebben, stuur maar PM.

Het was gewoon non conformistische takkeherrie waar de vraag niet echt was van wat klinkt VET, maar meer van hoe kunnen we deze track nog verder de vernieling in helpen zodat nog meer mensen zich er aan gaan storen.

Dus eigen "non conformistisch kuddegedrag" wat heel typerend was voor de non conformische schaapjes uit die tijd (krakers, VPRO e.d.)

Zoals 6-traks nu zou zeggen: KUT omdat het moet.......:D

heb toch gekeken ,...en een tydje geleden ook naar de docu over "soulwaxx en dat hun helemaal hot zijn in japan [weirdo,s daaro ...]
wat blijkt dat belgen erg " fier " gaan op zich zelf en hun medeland genoten ,...
asze niet in belgie gedraaid worden ,...aleen op de festiivals maar wel heel graag gevraagd worden ...in andere delen vd wereld ...en liefst nee zeggen
apart hoor

kheb een lpjaja lp! tyramnny 4 you ...best heftig toen daarvoor schynt t meer electro te zijn ,...
ik heb iig de sound nooit zo begrepen ,..en vindt ze nu denkik...beter / belangrijker dan toen ,..
kwas altyd al into nice sounding electro / hiphop beats ...usa acid / dj international sound ipv post punk rocnk gemaakt met electronica

vondt bv juno reactor ...uit usa [soort zelfde ouwe lullen electronix bandje ...bv beter

iig hulde aan de belgen ,...met hundoorzettings vermogen / eigenschap om egt anders te willen zijn :D
daar komen soms mooie dingen uit
sherman ..lees;s-herman
pralines ...haha en ,.............; klink http://www.youtube.com/watch?v=fR9vFEcC7aQ

smaken verschillen natuurlijk, maar als ik in die tijd moest kiezen tussen F242 en Farley Jackmaster Funk, Bomb Da Bass, Eric B & Rakim en M.A.R.S (pump up the volume! zeg maar de stars on 45 van de house :duivels: )

Dan is de keuze snel gemaakt. bovenstaande namen waren verniewend. het enige wat F242 probeerde was hierop mee te liften in een non conformistisch VPRO jasje... intro's begonnen vaak nog ok, maar met de eerste scheurende leads detunes en distortions begon de chaos al.......

F242 liftte niet mee, die deden hun eigen ding volgens hun eigen idee..
Jij mag dat kut vinden natuurlijk dat is jou mening, maar je hebt geen idee hoe briljant hun sounds en tracks in elkaar zitten als je het aandacht geeft...
Wat vind jij goede muziek?

Ieder zijn mening maar mij inspireerd het om eens uit die eeuwige house/4 to the floor hoek te komen en andere muziek te maken dan de menigte...

(enneeh stuur die cd's maar mijn kant op ;) )

over meeliften gesproken... no offence, maar raphie, luister eens naar je eigen muziek ;) meeliften is echt niet erg, zolang het geen namaken wordt.

Muziek moet voor mij vooral mooi zijn (kippenvel van goede riffs is is voor mij een voorwaarde.) Daarnaast hou ik van vloeiende sounds, pulserende bassen en syncopate percussie (Tribal e.d.)

Dus lekkere vage tracks met monotone maar toch complexe rifjes die bijna hypnotiserend werken en lekker doordenderne met af en toe wat euforische momenten.

Ik kan aan de rauwe kant bijv Metallica wel waarderen. Maar zoals F242, zo guur en vullingen electrocuterend mogelijk "omdat het moet" vind ik dus echt niks, ik heb geen gevoelens van onrust, woede en onvrede, ben meer van de love, passie en twilight zone..... :D

Ik kan aan de rauwe kant bijv Metallica wel waarderen. ben meer van de love, passie en twilight zone..... :D

heb jij een cursus "jezelf tegenspreken" gevolgd? :yamaha:

Nee, Metallica is ook wel rauw, maar niet omdat het moet, het klinkt nog steeds "lief" smooth.... niet disturbing... F242 is alleen maar "disturbing"......

Over smaken kan je eindig blijven discussiƫren ... Front 242, you like it or you don't. Ging deze topic by the way niet over de documentaire van Front 242?

ow ja...

is ie al online want mn fokking video stopte er juist gisteren om 1800 mee :duivels:

ik ben grote fan van het album Geography, met name Operating tracks. wereldplaat ! de latere werken vind ik wel weer minder, sommigen zelfs ruk.

Ik vind U-men en Geographie II dan weer de beste Front tracks. Die sound in sommige nummers van die eerste plaat is gewoon uniek. Ook latere dingen vind ik nog wel OK maar niet alles (het wordt allemaal wat digitaler en soms te percussie gericht ofzo).

Live heb ik ze eind jaren 90 op Eurorock gezien en dat viel ook wat tegen eigenlijk, veel show, erg luid en percussief maar te weinig basis sound IMO.
Eind februari komen ze hier in de buurt en ga ik nog eens kijken, maar zoals ze optraden begin jaren 80 zal het nooit meer worden =(

Grappig, die opmerking over de verkochte 808. Volgens mij vind ik F242 vooral vet voor de verkoop, erg dik. En bedoelt Raphie wellicht niet gewoon Throbbing Gristle ofzo? F242 is behoorlijk toegankelijk, zeker het latere werk waarbij bv Tyranny 4 you bijna poppy te noemen is. Ben zelf niet heel erg van de atonaal, maar weet met een korte selectie er behoorlijk wat dingen uit te halen die me aanspreken.

Front 242 heeft tijdens de Re:Boot tour (die een paar jaar heeft gelopen) hun oude songs in een techno jasje gestoken daarom dat sommige (oude) Front 242 fans het niet konden smaken. Maar de laatste jaren zijn ze bezig met hun Vintage Tour en ik moet zeggen dat ik (persoonlijke smaak dus) het echt de moeite vind om ze nog eens live te gaan checken. Nummers als Take One, U-Men, Commando Remix (!!!), Don't Crash, Funkahdafi, Operating Tracks, Until Death Us Do Part, ... zijn erg leuk om te horen (check hun nieuwe cd-box Moments 1 maar eens). Maar dat is mijn persoonlijke smaak natuurlijk, hierover kan je weer beginnen discussiƫren...

Ik zit eerder te wachten op een waardige opvolger voor Pulse,
die vond ik eerst ook maar zozo, maar naarmate ik hem vaker heb gehoord hoor je gewoon hoe goed dat album in elkaar zit :halleluja

En nog even over mijn persoonlijke smaak: ik vind (Fuck) Up Evil en (Evil) Off echt tijdloze albums... als je ze nu zou uitbrengen/beluistert klinken ze nog altijd fris. Echt vernieuwende cd's voor uitgebracht te zijn in 1993 (ondertussen 15 jaar geleden!!!).

Nu ik mijn helden nog ff ophemelen: Front 242 heeft 8 studio albums, toch niet slecht voor een electronische groep? Er zijn groepen die er minder uitgebracht hebben & nog meer worden opgehemeld!

Tyranny 4 you werd vroeger vollop in Parkzicht gedraaaid, en die 1e lp ook. dikke shit hoor.....maar net la smet kraftwerk, aan alles komt een eind, en dat uitmelken hoeft voor mij allemaal niet...

Pulse is een schitterend album maar ik vind het meer aanleunen bij Male Or Female dan bij Front 242. Ze hadden er beter niet de naam Front 242 opgeplakt. Al is de artwork (gemaakt door Daniel B) wel prachtig en het nieuwe logo (de 242 streepjes) wel tof. Ik kijk ook wel uit naar de nieuwe cd... Front heeft deze zomer terug een nieuwe song gespeeld live: Shout It Loud (ik weet niet of dit de originele title track is), echt een oldskool EBM nummer! Uitbrengen die handel!

En nog even over mijn persoonlijke smaak: ik vind (Fuck) Up Evil en (Evil) Off echt tijdloze albums... als je ze nu zou uitbrengen/beluistert klinken ze nog altijd fris. Echt vernieuwende cd's voor uitgebracht te zijn in 1993 (ondertussen 15 jaar geleden!!!).

vind ik ook, er zit zo'n ongelooflijke verscheidenheid aan sounds in verwerkt...en ook gewoon de manier waarop ze hun eigen sounds maken met een op zich bescheiden setup...

vind het ook echt heel raar dat veel mensen deze albums juist de 2 mindere vinden :confused:

En Male of Female vind ik al even briljant al was het maar alleen om de soundscapes die ze maken op deze albums...

Ik denk dat het veel mensen niet veel zal zeggen die zelf geen electronische muziek maken...

KUT!

heb ik nu net gemist. Als Belg en kleine fan, maar vooral bewonderaat van front 242, nee zeg maar Front 242 (met een hoofdletter)

Nergens her te bekijkken?

Gagarin

Back