Sequential Circuits Pro One versus Korg Mono Poly

Monopoly is erg tam en 13 in een dozijn synth.

:bekdicht: ik vind de arp2600 tammer klinken, eerlijk gezegd. en sorry, maar als het om 13 in een dozijn gaat, scoort de pro-1 toch hoger, 2vco bakje met lfo en zo.... dan de monopoly met zijn fx, 4vco's, andere arpeggiator.

:bekdicht: ik vind de arp2600 tammer klinken, eerlijk gezegd. en sorry, maar als het om 13 in een dozijn gaat, scoort de pro-1 toch hoger, 2vco bakje met lfo en zo.... dan de monopoly met zijn fx, 4vco's, andere arpeggiator.

ja doe Mono Poly heeft idd wel wat...maar ik heb nog nooit een bespeeld...

De monopoly is absoluut geen 13 in een dozijn synth.
Het is alleen een echte graaf bak.
Ik ben ooit begonnen met alleen een mp en je kan er echt een heel breed scala van geluiden uithalen, het kost alleen wel wat tijd.

En verder dat filter weer...
Ik heb mijne gemod waardoor de osc's harder het filter ingaan en dit maakt hem gelukig al een stuk beter qua filter geluid.
maar het is en blijft een lelijk ding. (die filter dan)

groet,
Maarten

De monopoly is absoluut geen 13 in een dozijn synth.
Het is alleen een echte graaf bak.
Ik ben ooit begonnen met alleen een mp en je kan er echt een heel breed scala van geluiden uithalen, het kost alleen wel wat tijd.

En verder dat filter weer...
Ik heb mijne gemod waardoor de osc's harder het filter ingaan en dit maakt hem gelukig al een stuk beter qua filter geluid.
maar het is en blijft een lelijk ding. (die filter dan)

groet,
Maarten

Is het filter zwakjes???

Er zijn 2 versies van de Mono/Poly. (De service manual zegt je welke serienummers je moet hebben)
De ene versie stuurd het filter veel harder in dan de andere versie. Dit maakt veel uit in de sound. Door slechts 2 weerstanden te veranderen, is het mogelijk om nog harder in te sturen en het filter erg ver te vervormen.
Ook is de M/P een echte performance synth, die hele unique geluiden kan maken. Er is tegenwoordig wel een goede midikit voor (effe de zoek functie gebruiken)

Maar ik vind de Pro one veel beter klinken.

ik heb ze ook beiden
het zijn 2 zeer verschillende synths voor verschillende toepassingen

voor mij is de pro-one beter voor scherpe/diepe bassen (atomic dog van george clinton en situation van yazoo... de laatste is helemaal met de pro-one gemaakt heb ik me laten vertellen) mono/poly is beter voor gekke arpeggiootjes en je kan er zelfs acid geluiden mee maken. mono/poly klinkt warmer maar je kan er ook lekkere basjes uit halen.

ik heb al in tijden geen synth aangeraakt maar ik krijg het niet over mijn hart om 1 van beiden weg te doen.

ik heb ze ook beiden
het zijn 2 zeer verschillende synths voor verschillende toepassingen

voor mij is de pro-one beter voor scherpe/diepe bassen (atomic dog van george clinton en situation van yazoo... de laatste is helemaal met de pro-one gemaakt heb ik me laten vertellen) mono/poly is beter voor gekke arpeggiootjes en je kan er zelfs acid geluiden mee maken. mono/poly klinkt warmer maar je kan er ook lekkere basjes uit halen.

ik heb al in tijden geen synth aangeraakt maar ik krijg het niet over mijn hart om 1 van beiden weg te doen.

Jammer dat ze stof staan happen...Heb je nooit de opwelling om lekker te draaien en te tweaken??

Hoi Akikaze,

Kan je dat wat beter uitleggen??
Ik ben zelf bezig mijn mp te modden en dit klinkt wel intresant.

sorry voor het offtopic.
groetje,
Maarten

akikaze maak ff een draad je aan voor die mods
idd op de env na is de monopoly dus egt wel een moie bak
khoef niet uite leggen dat r twee lfos / 4 osc 2 env op zitten
en de fx sectie is zekers uniek te noemen
kijk asjet hebt over de korg polysix ...das heel anders
voor een mono synth kan deze egt weirde ...fx maken

tip asje de wave form van lfo tussen de tweede en derde wave form krijgt effe piellen staat ie op gigh frequntie lfo zegmaar gerust een osc tot audio frequencties met fx bak erachter de monopoly
krijgje egt wel sound die je niet met standaard monosynthjes kan maken
kben erg blij met mn monopoly en zit er te denken om een kitje aan te schaffen wat sander heeft besproken ,..in andere draad voegt midi / extra functies -de poly/ arp blijft overeind ] toe

topicstarter asje denk dat de pro one beter fx / lfo geneuzel kan maken

hebbie 6t5 mis
denk zelf dat de prone en monopoly totaal verschillende monosynths zijn
en je moet ze ebiden hebben
egt tweee aanrader
zekers value 4 money
alebei nog prima te vinden voor 7 a 800 eu
ultiem duo de p[ro one & monopoly :luv:

Ik wilde hem eigenljik altijd al, want ik had nog geen blauw in de studio :D

Maar dat filmpje heeft me over de streep getrokken ja...

sorry, ik had comment van pattat met nog niet gelezen.

ik snap eigenlijk niet hoe een toch vrij uitgebreide synth als de mono poly 'maar' rond de 800 euro verkocht wordt. is toch meer waard ?????????

Maar? 800 is duur zat voor die bak.
Pro one vind ik wel zijn geld dik waard , lekker sequencertje erin, niks speciaals maar toch handig ,ik heb er echt toffe dingen mee gedaan, en veel modulatie mogelijkheden,

sorry, ik had comment van pattat met nog niet gelezen.

ik snap eigenlijk niet hoe een toch vrij uitgebreide synth als de mono poly 'maar' rond de 800 euro verkocht wordt. is toch meer waard ?????????

Mwah, het is toch hoofdzakelijk een monosynth, en niet echt zeldzaam. 800 is meer dan zat, die debiele prijzen voor synths als de CS-30 moet je maar niet als richtlijn nemen.

Back