PC specificatie thread + geluidskaarten deel II

salland daar was ik naar opzoek, zit altijd bij informatique te kijken en kon maar niet op salland komen! Thanks!

Maar ook bij je RAM een zo hoog mogelijke Mhz is toch het beste???

Salland automatisering is wel goedkoop maar het is echt een onderdelenshop. Ook kunnen de daadwerkelijke levertiijden wel eens afwijken van wat ze in eerste instantie indiceren.

Meer Mhz voor wat betreft werkgeheugen is in inderdaad beter, maar hangt ook sterk af van wat je moederbord ondersteund.

Als je XP gaat/blijft gebruiken (wat zeker aan te raden is totdat windows 7 eens doorkomt) prik er dan maximaal 3 GB in, want meer wordt niet door XP herkent.

Meer Mhz voor wat betreft werkgeheugen is in inderdaad beter, maar hangt ook sterk af van wat je moederbord ondersteund.

Als je XP gaat/blijft gebruiken (wat zeker aan te raden is totdat windows 7 eens doorkomt) prik er dan maximaal 3 GB in, want meer wordt niet door XP herkent.

goeie tip :P

Maar hoe verhouden de AMD processors zich tov de INTEL?

http://tweakers.net/reviews/1308/tweakers-punt-net-best-buy-guide-editie-juli-2009.html

Voor échte multimedia adviseer ik nog steeds intel, met name de i7. Ik denk wel dat er een fors aantal phenoms zijn die zich met de dualcores van intel kunnen meten.

Check ook eens Tom's hardware guide. Hier kun je de diverse processoren via benchmarks tegenover elkaar zetten.

Zelf blijf ik fan van intel, na jaren AMD trouw te zijn gebleven. Met de huidige setting levert Intel meer prestatie op een lagere kloksnelheid wat dus minder warmte oplevert en dus ook minder koeling noodzakelijk maakt.

Deze stelling is algemeen, let vooral op de TDP's van sommige proc's. De zwaardere phenoms zijn redelijke stroomvreters onder vollast.

p.s. de Pricewatch van Tweakers.net is ook aan te bevelen voor gegevens en user-reviews.

Studio draaien op Windows7! Goede ervaringen.

Studio draaien op Windows7! Goede ervaringen.

Beste forummers,

graag wil ik mijn volgende ervaring met jullie delen:
sinds 2 dagen heb ik een i7-920 computer met 6GB RAM en 3 HD's (1x 500Gb en 2x 1Tb). Op deze computer heb ik Windows7 Ultimate 32-bit Release Candidate (RC, dus de laatste beta voor de officiële release) laten installeren omdat ik niet met Vista wil werken, zeker niet omdat nu bekend is dat op 22 okt. W7 releasedatum is. Zodra die er is, koop ik hem!

Op de computer heb ik het volgende succesvol geïnstalleerd:
Hardware:
-Echo AudioFire12;
-M-Audio Midisport 4x4 (classic);
-Steinberg cc121;
-Frontier Design Tranzport;
-Behringer BCF2000 (Mackie Control)

Software:
-Steinberg Cubase SX1, SX2, SX3, Cubase 4 en Cubase 5;
-Steinberg WaveLab6;
-Steinberg HALion 3;
-IK Multimedia Miroslav Philharmonik;
-NI Kore Player;
-SuperwaveP8

De computer draait op Windows7 Ultimate echt prima. Geen enkel PC gerelateerd probleem sinds ik hem heb. Installeren ging soms wat lastig (install software herkent W7 niet), maar alles is uiteindelijk gelukt. En alles werkt prima! Hardware is idd allemaal te installeren met Vista drivers. BCF2000 zelfs met XP drivers. Hierin biedt W7 trouwens ook goede ondersteuning.
Aan 64-bit ben ik nog maar niet begonnen omdat M-Audio geld wil verdienen, en geen drivers meer schrijft voor de Midisport 4x4. Ze willen me eerst een Aniversery Edition verkopen. Die ondersteunt wel 64-bit. Dat doe ik dus niet, dan koop ik nog eerder een Motu. Verder zijn er mogelijk nog wat probleempjes te verwachten met VST Bridge. Dus 64-bit laat ik nog even zitten. Wel jammer van 3Gb RAM die nu braak ligt, maar het komt er nog wel van.

Wat betreft software heb ik alles draaiende gehad behalve de oudere Cubase versies t/m 4. Cubase 5 draait prima, WaveLab ook. Alle plugins werken ook goed. Het enige wat tot nu toe niet 100% is, is video schermvullend (video in Cubase wel te verstaan, zowel DirectShow alsook Quicktime). Dat hapert een beetje en je ziet zo nu en dan dat het digitaal is. Dat had ik met XP op de oude computer met een Matrox G550 niet (P.S. Dat is nu een ASUS EN9500GT 512Mb). Maar ik verwacht wel dat dit of met de officiële release is opgelost, of dat het niet aan de OS ligt. Maar dat is dan ook alles wat niet helemaal OK is.

Conclusie: Microsoft heeft ditmaals eens meer dan prima werk geleverd met niet alleen een gelikt uitziend OS, maar ook snel en stabiel! Good work boys!:halleluja

Laatst gewijzigd:
ik ga zometeen mijn pc opnieuw installen, ben benieuwd...

Heeft iemand nog tips betreft het aanschaffen van een Notebook? Ik zit al een tijdje te kijken naar een MacBook Pro maar zou het liefst een notebook met windows aanschaffen. Helaas kan ik er geen vinden met een Firewire 800 poort voor mijn Profire 610.

Minimum System Requirements (PC)

FireWire 400 (IEEE 1394a) port

Windows XP (SP2) or Windows Vista* 32-bit (SP1)

Pentium 4, 1GHz, 512MB RAM

*1GB RAM required for Windows Vista.

Recommended System Specifications

Pentium 4, 2GHz+, 1GB RAM

Note: M-Audio recommends that you check your software’s minimum system requirements as they may be higher.

Die FW800 poort is niet persé noodzakelijk dus.

Misschien is de Dell Studio serie iets om te checken (tussen de 600 en 800 euro met FW)

Het enige wat tot nu toe niet 100% is, is video schermvullend (video in Cubase wel te verstaan, zowel DirectShow alsook Quicktime). Dat hapert een beetje en je ziet zo nu en dan dat het digitaal is. Dat had ik met XP op de oude computer met een Matrox G550 niet (P.S. Dat is nu een ASUS EN9500GT 512Mb). Maar ik verwacht wel dat dit of met de officiële release is opgelost, of dat het niet aan de OS ligt. Maar dat is dan ook alles wat niet helemaal OK is.

Conclusie: Microsoft heeft ditmaals eens meer dan prima werk geleverd met niet alleen een gelikt uitziend OS, maar ook snel en stabiel! Good work boys!:halleluja

Nog even over Windows 7 dus.............

Haperende video is dus simpel op te lossen door alle gelikte dingen in Windows uit te zetten. Dat hebben ze mooi en goed geregeld. Met alle grafische mooie dingen uitgezet loopt de video ook 100%.
Alleen bij Quicktime HighQuality durft 'ie zelfs 30% van mijn i7-920 processor te gebruiken. Maar HighQuality is ook nergens voor nodig.....:)

Alles super dus!

Ik over weeg te kiezen voor een amd phenom 9800 of een intel quad core tbv ableton. intel is duurder waar zou ik dat aan moeten merken?

Ik over weeg te kiezen voor een amd phenom 9800 of een intel quad core tbv ableton. intel is duurder waar zou ik dat aan moeten merken?

Ik zou absoluut niet gaan voor de oude Phenom serie.. Wil je een AMD, ga dan voor de Phenom II. Lekker veel performance (vergelijkbaar met een Core 2 Quad) en goedkoper dan een Core i7 systeem.

Of je nu gaat voor een Core 2 Quad, Phenom II Quad of een Core i7 (ook Quad), je hebt in alle drie de gevallen ongekend veel power en je kan echt super veel VST plugins tegelijk draaien. Ik denk dat de Phenom II de beste prijs/prestatie biedt.

Maar hoe zit het met compatibilieit van AMD tav de DAW's en vsti's ?

Ik las dat iemand problemen had met AMD.. toeval?

En qua warmte, ze schijnen warmer te worden dan Intels en dus meer koeling nodig te hebben?

Ik zou jullie graag om advies willen vragen, ik ben op zoek naar een geluidskaart. Momenteel gebruik ik mijn onboard geluid.

Mijn pc:
Antec three hundred
Coolermaster CM620 W
MSI790GX-G65 (AM3)
AMD Phenom II X4 955 Black Edition
WD6400AAKS 640GB (data schijf)
Seagate 7200.12 500GB (opstart schijf)
HD4870 1GB
4GB DDR3 1333MHZ Memory

Nu wil ik dus nog een geluidskaart. Ik wil er niet al teveel geld insteken, maar geen cheap ass crap. Kom dus AUB niet met Terratec of sweex aan :P
De creative kaartjes vallen af. Deze zijn niet 5.1 en de kaartjes die wel 5.1 of 7.1 zijn niet degene die ik zoek.

Ik zat te kijken en kwam op Auzentech, goede kwaliteit.

http://www.auzentech.com/site/products/x-plosion_cinema.php

http://www.auzentech.com/site/products/x-raider.php

Budget? +/- 100 EUR.
Tevens mogen jullie mij adviseren in een headset, mits jullie dit willen!

En nee, ik heb geen problemen met AMD. Mijn cores zijn op het moment 38 graden. En ik kan alle plugins tegelijk openen die ik maar wil, zonder vertraging op te lopen. Ideaal pc'tje!

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Zorg wel voor een 7200rpm harddisk. Een 5400rpm is te langzaam!

Half waar. Waar je vooral op moet letten is hoeveel platters je harddisk heeft. Mijn Seagate Barracuda 7200.12 500 GB heeft 1 platter van 500GB, mijn WD6400AAKS 640GB heeft 2 platters van elk 320GB. De doorvoersnelheid van de data wordt bepaald door de datadichtheid, bij de Seagate Barracuda is dit hoger, dus is deze hardeschijf sneller. Vandaar dat ik 'm als opstart disk heb.

Het mobo waar ik nu voor ga is de ASUS p5q SE2 vraag me alleen af wat hier qua ram het beste op loopt...

Nou ja ga maar voor die sonata III denk ik :)

Verder ach moet het qua bouwen wel gaan lukken... en bespaar ik al snel een 300 euro! Voordeel is nu dat ik geen haast heb met bouwen en dat mijn andere pc nog werkt (voorlopig)

Heb je 'm al besteld? PM mij anders even met budget en je eisen, ik kan wel een leuk systeem voor je samenstellen als je dit wil. Dan weet je zeker dat 't goed is :D

Back