Okee komt ie:
Heb een 32 bits pc staan met XP er op. Zit nog geen firewirekaart in dus als ik er een koop is texasinstruments blijkbaar een goeie?
Geluidskaart in mixer is handig ja, lijkt me ook. Is dat eren goede kwaliteit/prijs verhouding (bijv die Phonic dingen?)
Heb liefst geluidskaart met minimaal:
6 analoge ingangen
2 x MIDI in/uit
4 analoge uitgangen
eventueel digitale dingetjes in
Bestaan er ook geluidskaarten waarbij je de softwaremixer kan aansturen met bijv een Korg Nanokontrol? volumes etc.
Bestaan er ook geluidskaarten waarbij je de softwaremixer kan aansturen met bijv een Korg Nanokontrol? volumes etc.
(puur antwoord daarop)
Heb even nagedacht over de laatste zin en hoop dat ik het goed begrijp.
Wil je de software mixer van de geluidskaart ermee aansturen of die in je daw?
Denk het eerste, maar dan vraag ik me af, waarom?
Op externe geluidskaarten en de mixer natuurlijk, kun je dit met de hardware fysiek regelen.
Zelf liet ik de volume's van de geluidskaart software staan, zoals het origineel staat.
Dat komt op hetzelfde neer als spelen met de volumes op de mixer (die van je daw).
Eventueel kan dit aangepast worden, maar volgens mij hoef je er niet aan te zitten.
Waarom ik er niet aanzat? Ik was lekker muziek aan het luisteren met net nieuwe monitoren / geluidskaart. Volume's aanpassen (sofware mixer), maar er gebeurde niks toen ik de schuif op en neer bewoog. In FL wel met de mixer, dus ik denk prima, dat zal wel. Niet gek veel later zette ik een willekeurig mp3'tje op ,de muziek speelde.. leuk leuk... maar wel op maximaal volume! Dus ik schrok me helemaal kapot! Ook luisterde ik toevallig hierna een nummer die slecht klonk en nu nog steeds trouwens. Dus ik denk, dit meen je niet, doei geld en monitoren. Daar heb ik toendertijd, ongeveer een jaar terug, een thread voor aangemaakt hier. Gelukkig bleek dat het nummer slecht geripped was. In ieder geval, als je dat zelf meemaakt, dan raad je niemand aan om eraan te zitten.