Hallo allen!
Het volgende: Na veel zoeken en heeeeeel veel verschillende info te vinden en verschillende meningen zie ik door de bomen het bos niet meer:
Wil namelijk een pc laten bouwen voor het produceren van muziek. Alleen aangezien ik zelf niet heel veel kennis van computers heb en er zo veel verschillende opties zijn zou ik hier aan jullie willen vragen eens hier over na te denken en mij hopelijk in de goede richting te helpen.
Bedoeling is dus een pc waarop ik muziek kan produceren in me homestudio.
graag zou ik het volgende kunnen/ er op aan kunnen sluiten
- graag veel werkgeheugen
- veel werkgeheugen.
- mogelijkheid tot aansluiten van me firewire externe geluidskaart
- mogelijkheid tot aansluiten van me 2 monitoren
- Stille behuizing
- CPU dat niet constant vol loopt (nu wel het geval ivm de zware toepassingen VST(i)'s die ik op me computer gebruik
- zou graag weer me 3 harde schijven weer IN de computer kunnen inbouwen, dus de behuizing dient in ieder geval 3 standard harde schijven (niet die kleintjes die je tegenwoordig ziet) te kunnen herbergen.
Hoop dat ik volledig genoeg ben geweest en dat jullie uit de voeten kunnen met deze huis tuin en keuken computertaal, hahaha
zou het super tof vinden als jullie me een beetje kunnen helpen want ik zie door de bomen het bos niet meer en me huidige pc is bijna overleden. Dus welk moederbord, wat voor behuizing, dit soort dingen is voor mij erg lastig en daar hebben jullie zo te lezen meer kaas van gegeten...
De computer gaat met nu nog fruityloops en een zooi vst(i)'s draaien en in de toekomst maybe met Cubase. Verder gebruik ik de computer voor geen enkele andere toepassing, m.a.w. het is puur een muziek pc.
Hoop het goed voor elkaar te kunnen maken voor €500 tot ongeveer € 1000 maar weet niet of dit realistisch is.
Alvast bedankt!! Hoop op vele nuttige reacties
Groeten Arne