heb ook vorige week ook een nieuw pctje in elkaar gebouwd!
Nou 100% nieuw was hij niet omdat ik nog wat onderdelen had die nog goed waren en ik graag zo cheap mogelijk een snel systeem wilde hebben
Wat ik nog had:
- een Antec Sonata II met 550W voeding
- een Nvidia 7300GT (ik weet het, ouddd, maar ik game absoluut niet en wil alleen mijn 2 ACER met alleen VGA aansluitingen ermee draaien)
- EMU 1820M pci geluidskaart
Ik heb flink onderzoek gedaan omdat ik voornamelijk mijn geluidskaart wilde hergebruiken. Het komt er dan op neer dat je een moederbord moet kopen met een chipset die 'PCI NATIVE' ondersteund. Daarnaast wilde ik met de nieuwste ivy bridge werken dus heb ik gekozen voor de Asrock B75 (<-chipset) pro 3-m
Geheugen was makkelijk: 16 gig. Heb gekeken op de asrock site welk geheugen het moederboard ondersteund, dit werd: Kingston HyperX Blue 16GB 1600MHZ DDR3
CPU: Intel 3770k (veel voor relatief weinig

)
Voor de koeler hetzelfde verhaal, heb gewoon een zooi reviews gelezen en wilde niet bakken geld uitgeven voor een of andere hippe koeler. Heb gekozen voor de Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 Lees hier en daar dat mensen het lastig vonden hem te installeren, maar het was echt een eitje. Gewoon met beetje liefde en caution.
Wilde ook een SSD die lekker rap was en niet te klein: Samsung 256 840 Pro, echt razendsnel!!!
Windows 7 64 geinstalleerd alles werkt als een trein, ook geluidskaard al even geprobeerd en werkt ook allemaal. Was alleen 1 naar en nasty ding waar ik echt ruzie mee had: Ik kreeg met de nieuwste nvidia driver niet BEIDE monitoren op de 1400x1050 resolutie. 1 deed het en bij de ander gaf zowel Nvidia control panel/windows als de Powerstrip aan dat het werkte, maar de monitor zelf gaf aan dat het een andere resolutie was.
Heb vanalles geprobeerd: powerstrip/custom resolutions/custom driver maken in Powerstrip/ EDID Onderzocht (had mijn monitor niet eens...) etc etc etc. Oja onboard gpu was niet mogelijk want heb 2 vga monitoren... en beide tegelijk ook niet.
Heb t probleem na 2 dagen opgelost door een oude vista64b driver te instaleren! 100.54_winvista_64bit_international
Werkte meteen! Nu ben ik echt blij ermee. Alles is echt mega snel!