PC specificatie thread + geluidskaarten deel II

Mijn E-MU 0404 USB werkt ineens niet meer!

Was ineens van de 1 op de andere dag: mijn pc herkende/detecteerde de externe geluidskaart ineens niet meer, rechtsonderin nog wel een icoontje van de driver/applicatie, maar die zei ook dat hij geen devices herkende.

Heb geprobeerd driver opnieuw te installeren, maar daarbij zei die tijdens de setup iets van: "setup is unable to detect a supported product" en toen stopte de installatie.

Heb alles geprobeerd, maar krijg hem niet aan de praat. Het kastje zelf lijkt het verder wel gewoon te doen. Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

Ik denk dat je dit effe in een apart draadje moet melden en niet in deze draad.

Mijn E-MU 0404 USB werkt ineens niet meer!

Was ineens van de 1 op de andere dag: mijn pc herkende/detecteerde de externe geluidskaart ineens niet meer, rechtsonderin nog wel een icoontje van de driver/applicatie, maar die zei ook dat hij geen devices herkende.

Heb geprobeerd driver opnieuw te installeren, maar daarbij zei die tijdens de setup iets van: "setup is unable to detect a supported product" en toen stopte de installatie.

Heb alles geprobeerd, maar krijg hem niet aan de praat. Het kastje zelf lijkt het verder wel gewoon te doen. Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

Toen ik vorig jaar een dergelijke melding kreeg heb ik de kaart niet meer aan de praat gekregen en dus een nieuwe moeten kopen.

Geen goed nieuws dus vrees ik.

Paul

Toen ik vorig jaar een dergelijke melding kreeg heb ik de kaart niet meer aan de praat gekregen en dus een nieuwe moeten kopen.

Geen goed nieuws dus vrees ik.

Paul

Ja daar was ik al bang voor... Daarom plaatste ik het bericht ook in dit topic: weet iemand een goeie, vergelijkbare vervanger?

Ik heb niet veel ingangen nodig (1 of 2 is genoeg), maar wil wel loepzuiver geluid en ook opnamekwaliteit, liefst minimaal 1 midi in/out en zero latency direct monitoring. Hoeft niet perse extern te zijn btw.

heb ook vorige week ook een nieuw pctje in elkaar gebouwd!

Nou 100% nieuw was hij niet omdat ik nog wat onderdelen had die nog goed waren en ik graag zo cheap mogelijk een snel systeem wilde hebben ;)

Wat ik nog had:

- een Antec Sonata II met 550W voeding
- een Nvidia 7300GT (ik weet het, ouddd, maar ik game absoluut niet en wil alleen mijn 2 ACER met alleen VGA aansluitingen ermee draaien)
- EMU 1820M pci geluidskaart

Ik heb flink onderzoek gedaan omdat ik voornamelijk mijn geluidskaart wilde hergebruiken. Het komt er dan op neer dat je een moederbord moet kopen met een chipset die 'PCI NATIVE' ondersteund. Daarnaast wilde ik met de nieuwste ivy bridge werken dus heb ik gekozen voor de Asrock B75 (<-chipset) pro 3-m

Geheugen was makkelijk: 16 gig. Heb gekeken op de asrock site welk geheugen het moederboard ondersteund, dit werd: Kingston HyperX Blue 16GB 1600MHZ DDR3

CPU: Intel 3770k (veel voor relatief weinig :) )

Voor de koeler hetzelfde verhaal, heb gewoon een zooi reviews gelezen en wilde niet bakken geld uitgeven voor een of andere hippe koeler. Heb gekozen voor de Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 Lees hier en daar dat mensen het lastig vonden hem te installeren, maar het was echt een eitje. Gewoon met beetje liefde en caution.

Wilde ook een SSD die lekker rap was en niet te klein: Samsung 256 840 Pro, echt razendsnel!!!

Windows 7 64 geinstalleerd alles werkt als een trein, ook geluidskaard al even geprobeerd en werkt ook allemaal. Was alleen 1 naar en nasty ding waar ik echt ruzie mee had: Ik kreeg met de nieuwste nvidia driver niet BEIDE monitoren op de 1400x1050 resolutie. 1 deed het en bij de ander gaf zowel Nvidia control panel/windows als de Powerstrip aan dat het werkte, maar de monitor zelf gaf aan dat het een andere resolutie was.

Heb vanalles geprobeerd: powerstrip/custom resolutions/custom driver maken in Powerstrip/ EDID Onderzocht (had mijn monitor niet eens...) etc etc etc. Oja onboard gpu was niet mogelijk want heb 2 vga monitoren... en beide tegelijk ook niet.

Heb t probleem na 2 dagen opgelost door een oude vista64b driver te instaleren! 100.54_winvista_64bit_international
Werkte meteen! Nu ben ik echt blij ermee. Alles is echt mega snel! :)

Ik heb flink onderzoek gedaan omdat ik voornamelijk mijn geluidskaart wilde hergebruiken. Het komt er dan op neer dat je een moederbord moet kopen met een chipset die 'PCI NATIVE' ondersteund. Daarnaast wilde ik met de nieuwste ivy bridge werken dus heb ik gekozen voor de Asrock B75 (<-chipset)

Hey,
Heb je toevallig een bron met meer info over dit onderwerp? Ik sta (stond) nu zelf ook op het punt om mijn pc te upgraden van een q6600 naar 3770k met een Z77 chipset maar ik ben dus niet zeker of, en zo ja, hoe goed mijn RME hdsp9652 nog gaat werken omdat die Z77 dus geen native PCI meer ondersteunt. Als ik de rme ook nog moet gaan vervangen voor iets vergelijkbaars dan kan ik helaas het budget gaan verdubbelen! Een geshikt atx mobo met native pci lijkt niet echt meer te vinden...

Ik sta voor de aankoop van een 13' macbook pro retina voor productie en mixen met logic pro

De specs - 2,5 GHz dual core i5, 8 gb ram, 128 gb ssd

Nu is mijn vraag of de processor krachtig genoeg is voor logic. Is het verstandig de processor te upgraden naar de 2,9 GHz dual core of is het verspild geld?

Ik sta voor de aankoop van een 13' macbook pro retina voor productie en mixen met logic pro

Nu is mijn vraag of de processor krachtig genoeg is voor logic. Is het verstandig de processor te upgraden naar de 2,9 GHz dual core of is het verspild geld?

IK weet niet hoe het met OSX zit en of je daarmee ook zelf een soort "bios" in kan komen , maar "upgraden" naar 2,9ghz koop je uiteraard geen nieuwe proccessor voor , niet voor 400mhz meer , maar kan je misschien zelf overclocken in de bios.

Off topic: voor vragen over Mac/OSX en geluidskaarten is een specifieke draad hier op t forum.

On topic: het ligt aan het gebruik van plug-ins en software instrumenten en het aantal tracks in een sessie. Zelf heb ik een aanzienlijke periode Logic gedraaid op een Mbp uit 2009, die met een 2.26 Ghz Core2Duo. Ging prima, maar ik ben dan ook geen echt zware gebruiker denk ik ;)

Vergeet niet dat die 2,5 i5 gewoon een overboost aanboord heeft als het gaat om processorkracht in keiharde Ghz-en.

Eender welke CPU van nu is meer dan krachtig genoeg voor Logic. http://www.apple.com/logicpro/specs/
Welke CPU jij nodig hebt hangt enkel af van welke plugins je gaat draaien, polyphonie, en hoeveel tegelijk.

Iemand al een Haswell daw in elkaar gezet hier? zo ja, met welke componenten?
Ik ga binnenkort een nieuwe daw bouwen, zal hier een lijstje posten als ik achter de juiste pc zit.. :-)

Nieuwe DAW PC

Nieuwe DAW PC

Hier is mijn lijst met componenten voor mijn nieuwe DAW PC. Het wordt mijn eerste PC build, op- en aanmerkingen, tips, etc WELKOM! :)
Het werkelijke bestellen en bouwen van deze spullen wilde ik volgende week gaan doen, heb het alleen zo tering druk dat ik het wrsch over de vakantie heen til, wordt dan half Augustus. Heb ik nog wat meer tijd om verder te denken/ twijfelen etc.. :D

Bekijk collectie

Intel Core i5 4670K Boxed

Asus Z87-PRO

Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB

Fractal Design Define R4 Pearl Black

Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)

be quiet! Dark Rock Advanced C1

Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C10

LG GH24NS90 Zwart

be quiet! Pure Power L8 530W CM

Samsung 840 series 250GB

Is je budget nog beperkt? De 840 Pro SSD's presteren echt beter dan de gewone. 128 GB is voldoende voor belangrijke app's en windows (draai zelf OSX op een een 180 GB intel en die idlet ook ruim 100 GB...)

Is er niet al een betaalbare i7 haswell uit?

Is je budget nog beperkt? De 840 Pro SSD's presteren echt beter dan de gewone. 128 GB is voldoende voor belangrijke app's en windows (draai zelf OSX op een een 180 GB intel en die idlet ook ruim 100 GB...)

Tot nu toe probeer ik rond de 1K€ te blijven. Maar als iets meer uitgeven nog een duidelijke en zinnige prestatiewinst oplevert dan geef ik graag iets meer uit. ;) Wat dat betreft vraag ik me wel af of de 840 pro z'n meerprijs van toch weer 6 tientjes waard is in de praktijk. Hoe goed ga je merken dat de pro iets sneller is? Sowieso twijfel ik nog een beetje wat betreft ssd en hdd. Ik overweeg ook nog om 2 (of zelfs 3) ssd's en geen hdd er in te zetten. Pure opslag heb ik niet nodig, deze PC komt bedraad aan m'n NAS te hangen nl. Dus in feite heb ik niet meer nodig dan een disk voor windows plus apps (120Gb moet dan idd net aan genoeg zijn) En dan m'n sample library's (moet min 250 gb zijn) Dan nog eventueel een 120gb ssd voor projecten. Of is dit overkill en kan ik de projecten net zo goed op de sample ssd erbij draaien?

Is er niet al een betaalbare i7 haswell uit?

Iets anders dan een K doe ik hier toch niet, beetje OC is nooit weg. De 4770K staat nog wel met potlood in m'n lijst! :D

Als je toch een NAS voor je centrale opslag hebt dan kun je ook veel van daaruit doen. Projectenbackup en zo. Dan hoef je alleen je courante projecten op één of meerdere SSD's te zetten. Je zou (als je NAS beschikt over een SD-card sleuf) je NAS ook kunnen gebruiken voor je sample-opslag en de samples die je wilt gebruiken even op een SD-tje zetten.

Voor wat betreft de 840 vs de 840 pro's: zowel in ComputerTotaal test als de laatste SSD test van Tweakers steekt de pro er met kop en schouders bovenuit. Maar inderdaad, in vergelijk met een reguliere hdd zijn alle SATA 600 SSD's sneller in bedrijf.

OC-en met de clockspeeds die ze al draaien (3.4 Ghz?) is op een DAW een beetje overkill, maar het net als een een supercar: hij kán 300 km/u... maar dat hoe je er niet mee te rijden ;)

Onlangs een nieuwe pc gekocht (i7-3770K, SSD etc). Ben er prima tevreden mee, kan nu op een veel lagere latency werken. Alleen over de behuizing niet. Na veel kasten vergeleken te hebben toch maar voor de bekende Fractal Design R4 gegaan, gezien de vele positieve reviews.

Ok, hij ziet er goed uit. En omdat het zo'n (te) zware kolos is, is hij zeer ruim van binnen. Maar een van de zijkanten sluit voor geen meter. Dat ging op mijn oude Antec veel gemakkelijker. Bij een kast van 95 euro zou je ook een betere handleiding verwachten. En het belangrijkste, hij is zeker niet stil. Terwijl er verder alleen zeer stille componenten in zitten (passieve videokaart, Be Quiet voeding).

Fractal Design is de Apple onder de computerkasten. Een zeer goede pr en een gelikt design, maar in de praktijk valt het tegen. ;)

Wat raar. Ik heb sinds vorig jaar ook zo'n R4 erbij staan. Bij mij is die R4 lekker stil. Zijkanten sluiten ook prima.

Back