Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
@ Iedereen: thanks voor de hulp. Bij de laatste zit volgens mij geen midi, of wel? Zijn er btw geen goede voor onder de 100 euro (wsl niet)?
Advies gevraagd:
Ik ben bezig mij te orienteren op een nieuwe studio met als doel een mooie eindmix te kunnen maken. Mijn belangrijkste investeringen zijn daarom nieuwe monitoren en een audio interface. Over die laatste: Ik werk met meerdere synths/drumdoosjes die ik allemaal als losse sporen wil laten binnenkomen op mijn PC, dus ik verwacht 6-8 inputs nodig te hebben (er wordt sowieso gedubt, want ik heb maar 2 handen), zodat ik een jam fatsoenlijk kan tweaken na opname. MIDI moet PC --> synth, (wat ik tot op heden nog nooit heb gedaan); ik wil synth sequences softwarematig bouwen, en de synth zelf gebruiken voor de sound en tweaking daarvan. Daarnaast moet er de mogelijkheid zijn om gitaar en zang clean binnen te krijgen, maar belangrijkste is dat mijn synths en drums clean binnenkomen. USB/Firewire heb ik niet zoveel verstand van, dus daar ga ik al... Budget is ongeveer 300, maar dit is geen strakke grens. Ik verwacht voor dat bedrag pro te kunnen gaan qua interface. Waar moet ik verder op letten? Wie heeft er een aantal ideeen? Zie ik iets over het hoofd?

zojuist een SEASONIC 520 Platinum Silent voeding geinstalleerd (geen FAN!) en de low rpm adapters tussen m'n NOCTUA fans gezet, systeem was al uitgerust met SSD en is nu 100% STIL. geen verschil meer tussen AAN en UIT. heerlijk![]()

Voor mij zou die te weinig analoge outputs hebben. 4, als je geen headphones aansluit - of anders maar 2.*thx! Mijn budget staat niet helemaal vast, dus het is de moeite waard om daar is naar te kijken, ik hoop sowieso een interface te hebben die lang meegaat, dus doorsparen is een optie, maar de Focusrite zelf, ervaringen mee iemand?
Kun je hier iets meer over vertellen? Ik heb nooit problemen gehad met latency bij een M-Audio Audiophile 192. Is wel onder Windows 7 64 geinstalleerd met 8 GB aan RAM. ASIO driver natuurlijk.Avid/ M-Audio geluidskaart wil ik je niet adviseren omdat het bij mij alleen maar problemen heeft opgelverd ivm Latency.
Wat ik belangrijk vind is lage latency en het liefst 2 koptelefooningangen, midi in out. de basis dus.
Ik gebruik Cubase i.c.m redelijk zware paketten (EWQL, Symphobia etc) Mijn pc is snel zat. 32gb ddr, ssd, core i7 enz. Daar zit geen probleem qua latency.

Niet te vergelijken... de meeste audio interfaces doen niet veel processing, behalve die met DSP, en zelfs dat is véél minder dan een gaming GPU.Heb je gezien wat de laatst uitgekomen videokaarten verstoken onder full load? Dat is best pittig. Vandaar mijn vraag.
Achterhaalde informatie. En zelfs is Firewire technisch beter dan USB2, in de praktijk maakt dat niets meer uit.Ik heb ergens gelezen dat USB niet echt geschikt is voor een audio interface.