Korg K61P

Stabby

Ouwe rot
Ik zoek een midi-keyboard om op mijn Microkorg aan te sluiten en tevens te gebruiken om een beetje piano te leren spelen. Dit keyboard lijkt me ideaal voor mijn budget (zal zeker niet meer dan €300 uitgeven owv andere bestedingen voor de studio). Ik zie ook een heleboel keyboards van casio en yamaha, maar die zijn best groot, hebben cheap luidsprekertjes en honderden klanken. Dat heb ik allemaal niet nodig. Daarom lijkt de K61P me meer zijn geld waard dan die van Casio en Yamaha.

Iemand ervaring hiermee of met de K25/K49/K61/X50. Die hebben allemaal dezelfde toetsen.

De Korg K-serie heeft klotetoetsen, in mijn optiek alleen overtroffen in kloterigheid door de Evolution controllerkeyboards en de Behringer UMX.

Wil je piano leren, mik dan in vredesnaam iets hoger. Casio Privia, Yamaha P85. Goedkoop is duurkoop, 50% van de eindprijs uitgeven om er over 3 maanden achter te komen dat je beter had door kunnen sparen is niet verstandig.

Muziek maken is nog nooit zo goedkoop geweest, maar op een dergelijk idioot niveau zitten nog niet alle prijzen, en ja, software is het goedkoopst, omdat je de PC al gekocht hebt.

In dat geval zoek ik een goed alternatief zonder gewogen toetsen. Ik wil niet serieus piano beginnen spelen, gewoon de basis en een paar liedjes. Het is dan vooral keyboard dat ik wil leren.

Ik kan natuurlijk ook een piano module kopen. De Yamaha P50M staat in de aanbieding bij Keymusic (€150 ipv €350).

Maar nog een vraag: kan ik via USB midi een keyboard aansluiten op mijn Microkorg?

Laatst gewijzigd:
Back