Wat heb ik nodig voor externe effecten

Heb ik perse een mengpanel nodig voor externe effecten? Momenteel heb ik een JP8080 en een Airbase staan. Als ik nu bijvoorbeeld een reverb, een sound-enhancer en een compressor (hardware) achter wil hangen heb ik dan perse een mengpaneel nodig om dit goed te laten werken of kan het ook op een andere manier.

r-ond meld zich was gistert ook wel 3uur + ofso :z:peukie:
iig bovenstaande vroeg je as eerste
dan denk ik
die gast weet niet oftie een mixer kan / moet gebruiken ,
by die twee apparaten die die heeft

ik zeg dan ja ...koop eerst een leuk mixertje dan fx
schiet tocg niet op
om de out van je jp8080 door de fx heen met in / out knobs te regelen ,
en dan daar weer uit eregens naar je soundcard

met een mixertje mixje designalen hehehehe
daar begint t !
t hart van je setup
bezuinig daar dan ook niet op en kijk dan naar [dure ] fx
tc is goed maar dun / iel / transparant ....
helder kortom
mpx serie ook best wel

benk nu helder hihi:P

Probeer nou eens normaal te typen man! Je hebt volgens mij behoorlijk wat kennis die interessant kan zijn om te delen hier op het forum. Hoe je typt is alleen echt te paupert om te lezen. Jammer...

r-ond meld zich was gistert ook wel 3uur + ofso :z:peukie:
iig bovenstaande vroeg je as eerste
dan denk ik
die gast weet niet oftie een mixer kan / moet gebruiken ,
by die twee apparaten die die heeft

ik zeg dan ja ...koop eerst een leuk mixertje dan fx
schiet tocg niet op
om de out van je jp8080 door de fx heen met in / out knobs te regelen ,
en dan daar weer uit eregens naar je soundcard

met een mixertje mixje designalen hehehehe
daar begint t !
t hart van je setup
bezuinig daar dan ook niet op en kijk dan naar [dure ] fx
tc is goed maar dun / iel / transparant ....
helder kortom
mpx serie ook best wel

benk nu helder hihi:P
gefilterd en vertaald staat er
koop eerst een leuke mixer al dan niet met ingebouwde FX
stuur de out van je JP80x0 en andere dingus in je mixer
**

kijk naar dure effecten
de effecten van tc eletronic zijn goed maar dun/iel/transparant/helder
die lexicon mpx serie is dat ook redelijk

Misschien ook belangrijk, wat is je setup verder eigenlijk ?

Aan je wensen te zien, lijkt het voor thuis/studio gebruik (PCM91-achtige galm voor live lijkt me overkill).

Heb je al een geluidskaart? Hoeveel ins & outs heeft-ie ?

Verder ga ik erin mee, dat de meng-tafel het hart vormt van je studiootje.. het woord zegt het al. Een patchbay is niks anders dan touwtjes aan elkaar knopen zonder faders / eq / subgroepen.

Een mengtafel is verder ook prettig om je airbase bijv. met alle outputs te kunnen aansluiten, en alle outs van je JP8080 (die heeft er 4 dacht ik?).

Laatst gewijzigd:
Misschien ook belangrijk, wat is je setup verder eigenlijk ?

Aan je wensen te zien, lijkt het voor thuis/studio gebruik (PCM91-achtige galm voor live lijkt me overkill).

Heb je al een geluidskaart? Hoeveel ins & outs heeft-ie ?

Verder ga ik erin mee, dat de meng-tafel het hart vormt van je studiootje.. het woord zegt het al. Een patchbay is niks anders dan touwtjes aan elkaar knopen zonder faders / eq / subgroepen.

Een mengtafel is verder ook prettig om je airbase bijv. met alle outputs te kunnen aansluiten, en alle outs van je JP8080 (die heeft er 4 dacht ik?).
Het is inderdaad voor thuis studio gebruik. Verder heb ik nog niet echt veel staan eigenlijk maar heb wel een aantal dingen op het oog op marktplaats zoals de Behringer EX1 een M-one reverb, ik zou graag een compressor willen hebben en waarschijnlijk volgen er nog wel wat effecten.
Een goede geluidskaart moet ik ook nog aanschaffen, maar op dit moment ben ik me dus even op andere dingen aan het orienteren. Wat houdt 4 outputs in, 2x stereo of is dat ook echt 4x stereo.

Een digitale mengtafel heeft mijn voorkeur, omdat je dan je instellingen kunt opslaan voor als je later nog eens met een nummer verder wil gaan. Hoeveel effecten kun je doorgaans aansluiten op een mixer en waar hangt dat vanaf? En is een effect altijd stereo? Ik kan me voorstellen dat een compressor gewoon mono is...

Een goede geluidskaart moet ik ook nog aanschaffen, maar op dit moment ben ik me dus even op andere dingen aan het orienteren. Wat houdt 4 outputs in, 2x stereo of is dat ook echt 4x stereo.

mbt dit ; ga der maar vanuit aster op een app/ soundcart / sampler staat 10 outs
t mono outs / ins zijn

dus mijn sound cart koste 50 .- eu de terratec phase nog wat van een bekend forum lid heeft 4 in mono en 8 outs

eerlijk gezegd werkt ik nooit met stereo zelfs niet met een app astie t kan
pseudo fx bah
leuk asje maar 1 fx hebt

begin ik nu over mn luxe probleem ....fx teveel

dus die quad fx van digitech is dus 4xmono in / out
of 2x stereo in out
1x 4fx in ketting
leuke tip kost meestal 100a150 kan zich meten met de budget tc spullen vindtik !

mbt dit ; ga der maar vanuit aster op een app/ soundcart / sampler staat 10 outs
t mono outs / ins zijn

dus mijn sound cart koste 50 .- eu de terratec phase nog wat van een bekend forum lid heeft 4 in mono en 8 outs

eerlijk gezegd werkt ik nooit met stereo zelfs niet met een app astie t kan
pseudo fx bah
leuk asje maar 1 fx hebt

begin ik nu over mn luxe probleem ....fx teveel

dus die quad fx van digitech is dus 4xmono in / out
of 2x stereo in out
1x 4fx in ketting
leuke tip kost meestal 100a150 kan zich meten met de budget tc spullen vindtik !

Serieus gast, leer even leestekens gebruiken en stop met al die vage afkortingen. Wat heeft men hier nou aan... probeer gewoon helder te zijn of reageer niet.

Het is inderdaad voor thuis studio gebruik. Verder heb ik nog niet echt veel staan eigenlijk maar heb wel een aantal dingen op het oog op marktplaats zoals de Behringer EX1 een M-one reverb, ik zou graag een compressor willen hebben en waarschijnlijk volgen er nog wel wat effecten.

Een digitale mengtafel heeft mijn voorkeur, omdat je dan je instellingen kunt opslaan voor als je later nog eens met een nummer verder wil gaan. Hoeveel effecten kun je doorgaans aansluiten op een mixer en waar hangt dat vanaf? En is een effect altijd stereo? Ik kan me voorstellen dat een compressor gewoon mono is...
4 inputs houd in 4 mono inputs ... dus 2 stereo

je kan beter een goede geluidskaart kopen
vaak zit daar al software bij zoals compressors en reverbs

het aantal effecten dat je op een mixer kan aansluiten is afhankelijk van AUX Send/Return aansluitingen
en compressors sluit je normaal aan mbv insert aansluiting

er zijn geluidskaarten, zoals de E-mu serie met ingebouwde effectprocessor
deze kan dan CPU ontlastend galmen en compressors doen
helaas is niet iedereen even te spreken op de kwaliteit hiervan
aan de andere kant, is het gratis meegenomen bij een geluidskaart van dat merk
tevens heeft de MK3 serie van MOTU compresors en reverbs op de geluidskaart

digitale mixers hebben over het algemeen ook reverbs en compressors onboard

ik zou zelf de M-One halen ipv een Behringer EX1 ... of een Behringer Rev2496

4 inputs houd in 4 mono inputs ... dus 2 stereo

je kan beter een goede geluidskaart kopen
vaak zit daar al software bij zoals compressors en reverbs

het aantal effecten dat je op een mixer kan aansluiten is afhankelijk van AUX Send/Return aansluitingen
en compressors sluit je normaal aan mbv insert aansluiting

er zijn geluidskaarten, zoals de E-mu serie met ingebouwde effectprocessor
deze kan dan CPU ontlastend galmen en compressors doen
helaas is niet iedereen even te spreken op de kwaliteit hiervan
aan de andere kant, is het gratis meegenomen bij een geluidskaart van dat merk

ik zou zelf de M-One halen ipv een Behringer EX1 ... of een Behringer Rev2496

Thanx! Daar heb ik wat aan. Een M-one is toch alleen om een galm toe te voegen? Ik dacht dat de Behringer EX1 het geluid breder liet klinken, of zijn hier betere alternatieven voor?
(Ik heb momenteel een M-one op het oog)

Thanx! Daar heb ik wat aan. Een M-one is toch alleen om een galm toe te voegen? Ik dacht dat de Behringer EX1 het geluid breder liet klinken, of zijn hier betere alternatieven voor?
(Ik heb momenteel een M-one op het oog)

ik vergiste me, dacht dat de EX1 zo`n half rack model multieffect was
http://www.behringer.com/EX1/?lang=ENG die bedoel je
dat is geen pure galm maar een chorus achtig ding

ik vergiste me, dacht dat de EX1 zo`n half rack model multieffect was
http://www.behringer.com/EX1/?lang=ENG die bedoel je
dat is geen pure galm maar een chorus achtig ding
Volgens mij is het meer een stereo verbreder, ik heb er zelf weleens mee gewerkt, je draait aan een knop en het lijkt net of het geluid buiten de boxen treed, heel bizar. Dus wel met mate gebruiken anders wordt het te

Van de behringer site:

All with five easy-to-use knobs.A new dimension in sound: The Virtual Stereo 3D ProcessorThe EDISON EX1 works wonders when it comes to improving the spatial image

Back