heb ik iets aan een TR-606 ; manier van werken met een 606.

WarmeBakker

Ouwe rot
Hallo,

Ik had me een tijdje geleden laten verblinden door de charme van het uiterlijk en het geluid en de betaalbaarheid van de TR-606 en voorgenomen om er een te zoeken, liefst niet al te duur dus ongemodificeerd, zonder hoesje, zonder doos.

Maar begin mezelf nu af te vragen of ik er met mijn manier van nummers maken wel wat aan heb,
ik arrangeer m'n tracks nml. in Cubase, en stuur alles via midi aan. nu zie ik dat die TR-606 een DINsync ingang heeft, je kunt er dus alleen sync info naar toe sturen, en geen note info (klopt dit ?)
volgens mij houdt dat in dat je alleen kunt zeggen, start en stop en speel met dit tempo ..... de uiteindelijke patterns/noten moet je dus allemaal op het apparaat zelf programmeren ipv in cubase.
ik vraag me toch af hoe dat in de praktijk gaat, als je wilt dat de 606 pas na een paar patterns erbij komt, moet je dan eerst een aantal lege patterns maken in een track ?
en als je eenmaal een leuke pattern hebt gemaakt , hoe sla je hem dan netjes op met de rest van je midi nummer ? via de tape out lijkt me wat omslachtig.
Of spelen er andere dingen mee bij het arrangeren/aansturen met een TR-606 in een midi setup.

ik was van plan om hem met een dinsync kabel aan een Drumstation of Xbase te hangen en alles via Cubase aan te sturen.

ben benieuwd naar jullie input,

groetjes, R & B .

Attachments

• 606.jpg
    606.jpg
    35,6 KB · Bekeken: 186
een 606 heeft geen tape out. En reageert idd niet op midi noten of iets dergelijks. Het komt erop neeer dat alles wat de 606 doet, je zal moeten inproggen op het ding, en opslaan op het ding zelf. Je zou natuurlijk een audio track ervan kunnen maken en die bij je nr opslaan ofzo....

zelf kan ik m overigens niet echt syncen aan de pc (wel aan 307 seq)

Sync 24 is niet dat je er noten naar toe kan sturen en wat bedoel je met voor wijnig ?8)

Een 606 is duidelijk niks voor jou. Hij klinkt ook niet echt fantastisch trouwens. Ik gebruik de mijne om mijn Simmons SDS-800 mee te triggeren. Hij heeft overigens geen tape uitgang maar twee trigger uitgangen. Je kan hem alleen synchroniseren aan midi, dus je kan geen noten aansturen. Wel heb je nog een apparte midi-sync converter nodig, maar die heb je dus al. Als je wil kan je een hele song op dat ding maken inclusief lege patterns, maar dat is een behoorlijke klus. Makelijker is om hem gewoon in pattern-mode te laten staan en dan zelf met het handje de patterns te wisselen op de juiste plek in je nummer.

mja, wat je zegt is zo. 606 kun je slechts in sync mee laten lopen (als je een converter hebt), de noten kun je niet in cubase kwijt. Dus niet echt een aanrader voor jou manier van produceren, dan kun je net zo goed met samples werken.

bedankt voor jullie info

bedankt voor jullie info

bedankt voor jullie info,
mocht ik hem toch kopen , dan is het denk ik puur omdat het geil speelgoed is. het uiterlijk maakt me gek.

nb, is een dump van het sequencer memory mogelijk ? zoals bij de eh..... TR-626 ?

Attachments

• mtv7-front.jpg
    mtv7-front.jpg
    28,3 KB · Bekeken: 143
ik zou je wel aanraden er een te zoeken MET de individuele outputs modificatie voor iedere klank. Als je 'm niet apart kunt mixen & bewerken klinkt-ie wel heel erg benepen en dunnetjes. Ook perfect voor het triggeren van andere analoge apparaten.

Sjeetje! er staat een bloedmooie 606 op marktplaats met een Philip Rees kastje voor midi.
Als je een pattern gemaakt hebt, of meerdere, dan neem je die toch gewoon (gecompressed) op?

't is even vervelend misschien maar dit is nou niet de moeilijkste opgave die ik kan bedenken. :confused:

Het beste om de TR-606 in je cubase-setup te gebruiken is om hem te multitracken in cubase : Switch de patterns live en neem dit op in cubase. Als het niet goed is, moet je effe op zen old-skools alles opnieuw doen, maar als je er wat in oefent gaat het na een tijdje al veel vlotter.

Eigenlijk best raar want op dat ding staat "Computer Controlled" :confused: , zal wel het computertje zijn dat erin zit.

Iedereen zou een 606 moeten hebben. Ik vind hem geweldig. Vooral in combinatie met een analogue sequencer. Maar goed...
Lekker geen midi, lekker met het handje...

Re: bedankt voor jullie info

Origineel geplaatst door WarmeBakker
mocht ik hem toch kopen , dan is het denk ik puur omdat het geil speelgoed is. het uiterlijk maakt me gek.

nb, is een dump van het sequencer memory mogelijk ? zoals bij de eh..... TR-626 ?

nop, weet je hoe antiek dat ding is! :)

Als je een apparaat als een TR-606 koopt, moet je eigenlijk op voorhand toch best al weten wat je er mee gaat doen en wat het kan. Anders koop je misschien een leuk verzamelstuk dat je nooit gebruikt en dat zou zonde van het geld zijn.
Zelf heb ik ook een 606. Ik gebruik hem regelmatig voor allerlei toepassingen. Ik ben er heel tevreden van, maar als je er een volwaardige Drumsynth ala Electribe of drumstation van verwacht, denk ik dat je verkeerd zit.
Het ding heeft geen midi (DIN-sync)i! Het is 20 jaar geleden tesamen met de TB-303 uitgekomen (dus redelijk oud)...

Ik vind m nog altijd erg lekker!
Heb er 1, en gaat nooit weg!
Welke drumcomputer kan je tijdens het spelen op edit
zetten, en je drumgeluiden/triggers aanpassen (uit die tijd)?

Yep de TR- 606!
Dus ook voor live erg interessant

Gebruik m met mijn Korg midi/sync box en slave hem aan Logic,
werkt perfect om patterns fills bij je beats te voegen.

:okdan:

Michael.

606

606

ja ik doe niet veel met live en maak m'n nummers met midi in cubase , dus heb maar een TR-626 erbij gehaald,

groetjes en bedankt, r & b from A'dam.

Re: 606

Re: 606

ja ik doe niet veel met live en maak m'n nummers met midi in cubase , dus heb maar een TR-626 erbij gehaald,

groetjes en bedankt, r & b from A'dam.

626 heeft helemaal niets weg van de 606 voor alle duidelijkheid. De 626 is het laatste toestel uit de TR-reeks, is volledig op digitale romsamples van accoustische drums gebasseerd en heeft bijna niets geluiksoortig met de analoge TR-606. Toch is de 626 ook een leuk machien (kheb ze allebei).

Back