welke va zouje kiezen ...asje mag kieze

doe mij het biertje maar,
dan maakt het verder niet uit welke va, er komt toch wel vette shit uit als je een beetje weet waar je mee bezig bent..

heh en waar heb je nou die tyfusdure zooi voor nodig, krijg je alleen maar hartkwalen van als je de insurance premies ziet ;)

ik zou voor de blofeld of virus gaan. en niet per se de laatste versie van de virus.

Laatst gewijzigd:
Leuk altijd die synth wars. Puntje bij paaltje komt het toch altijd neer op je kennis van synthese en je vermogen dit te vertalen naar een synthpatch.

Zelfs de meest crappy synth is in de handen van een kenner een middel om mooie dingen te maken.

Als je kijkt naar de "generaties" VA's. Ze hebben hun voor en nadelen. Ik denk dat veel mensen graag de mogelijkheid zouden hebben om de directheid van een NordLead 1 of 2 in hun Virus of Blofeld beschikbaar te hebben, maar op de 1 of andere manier geven synths uit die generatie toch een andere klank.

De solaris ken ik alleen van demo's en specs en dat zal ongetwijfeld een fantastische bak gaan worden met eindeloze mogelijkheden.

Maar het moet altijd groter, dikker, meer OSC, meer dit meer sus meer zo. Maar in 80% van de gevallen zullen veel mensen veel meer baat hebben bij het goed onder de knie krijgen van wat ze hebben staan dan van telkens weer spullen kopen. Kijk maar naar product kickoffs zoals de Arturia origin en Spectrasonics omnisphere. men market allang niet meer puur op de synthese mogelijkheden maar op presets en powerdemo's.

Klinkt cliche maar de SF marktplaats toont exact wat er gebeurd. Mensen kopen een nieuwe synth in de hoop eindelijk het walhalla te vinden, en dan is er toch geen klik (misschien andere verwachtingen) en wordt de boel weer verkocht. Op zich niks mis mee maar voor velen zou een goed syntheseboek meer toevoegen aan hun setup dan de aankoop van welke synth dan ook.

Ik ken maar van een aantal mensen hier op het forum het kennisniveau van synthese. De mensen waarvan ik weet dat het op dat gebied goed zit hoor ik altijd prima geluiden maken, welke synth ze uiteindelijk ook gebruiken (deze mensen kopen vaak ook heel gericht synthesizers).

Waar het op neerkomt is dat ik vaak mensen bakken synths zie kopen en als je dan in gesprek bent dan merk je vrij snel dat basistechnieken die je voor het serieus programmeren van een synthesizer patch nodig hebt onvoldoende beheerst worden of zelfs volledig ontbreken. Je kunt best een tijd met aan wat knoppen draaien aardige sounds maken, maar op het moment dat jij een sound (met behulp van kennis) precies zo kunt maken als je in je hoofd had is dat een waardevoller begrip dan de aankoop van welke monstersynth dan ook.

Uiteindelijk zijn we natuurlijk allemaal liefhebbers en hoort het hele koop/verkoop gebeuren ook deels bij het spelletje. Ben ik zelf ook niet vies van...........

Ik doel hier overigens op niemand in het specifiek voordat iemand zich aangesproken voelt. :)

@topicstarter: Voor drone achtige soundscape pads ook zeker zaken als de DSI Evolver. Blofeld zeker leuk, veel mogelijkheden voor relatief weinig geld. Virus Ti kan ook prima. Het gaat om hoe je de boel programmeert. En ik blijf erbij, wil je vrijheid in synthese....je koopt tegenwoordig voor 225-250 een nord micromodular en voor ~350-400 een nord modular rack. Dan kun je echt alle kanten uit (Maja met NI Massive of Absynth ga je dat soort zaken ook echt prima voor elkaar krijgen).

Heb ook wel eens reakties van mensen voorbij zien komen die een synth geweldig vinden omdat hij zoveel presets heeft. (of dit 'mag' of niet is ook al over gesoebat natuulk)

en schoenen en een kratje bier voor iedereen op t forum,..
Behalve voor septic want die lust geen bier! :mega:

kvondt laatst nog weed in zn ax60...toen k ging stofzuigen ...hmmmmmm:doei:

ha ha :baco:kratje bier in de pocket zekers
Ik wacht nog op de synth met verschillende converters en voorversterkers per
timbre en interne routing die dat allemaal aan elkaar knoopt,.. maar nog niet gezien.

waxhten op mr x denk wat een rare synth wordt dat
hebbie eindelijk metasonix ..all tube synbth
hebbie de ultimate va synth [ask septic]
hebbioe eindelijk en dikke wave table synth voor 350 [ask waldorf ]

zit mario nog te wachten op de ultime voorversterker / met apgee 96kilobits / 92 byte terre drive aan kick bout machine te wachten ...
wake up

moog = uit en va is in ! zekers askje 4 x 000 ....kan tellen
:duivels:

mn aanstaande wordt z1 .,.. egt waar subtiell va - moss met lotsa knobs

Leuk altijd die synth wars. Puntje bij paaltje komt het toch altijd neer op je kennis van synthese en je vermogen dit te vertalen naar een synthpatch.

ouwe je hebt t by t juiste eind !
fack quotehmhm:doei:

Waar het op neerkomt is dat ik vaak mensen bakken synths zie kopen en als je dan in gesprek bent dan merk je vrij snel dat basistechnieken die je voor het serieus programmeren van een synthesizer patch nodig hebt onvoldoende beheerst worden of zelfs volledig ontbreken. Je kunt best een tijd met aan wat knoppen draaien aardige sounds maken, maar op het moment dat jij een sound (met behulp van kennis) precies zo kunt maken als je in je hoofd had is dat een waardevoller begrip dan de aankoop van welke monstersynth dan ook.
Uiteindelijk zijn we natuurlijk allemaal liefhebbers en hoort het hele koop/verkoop gebeuren ook deels bij het spelletje. Ben ik zelf ook niet vies van...........

dit verhaaltje is de basis waar k al eeuwen meee worstel wat wilk een moog hebbie die een pro one / neee prophet
5 welke drum
hebter nu zoveel gehad
denk nogsteeds dat de tr606 t vaaks t is gebleven
nuttig / mooi

tr808 willen istier ... belangrijk ja vor de " koeiebel "

qa synths wat hier egt lang is gebleven = de cs30 topper flexie/ mooie subtiele sounds
looooooooooooooooooks
en de pro one
system 100 hele tyd

hen nu al egt wel 6x een dikke cem bak gehad en beter ook want ze egt allemaal iets anders esq1 / pro one prophet 2000 / ax60 ax 80 helemaal
die is as enige egt warm te nioemen
bedoel maar dat egt veel uitmaak welke ...fabriek wat deed met welke componenten
en dus welke sounds eruit komen

en uiteindelijk watje der zelf mee doet
ik ben ook van mening dat je geen prophet 5 hoeft te hebben laat staan een mini moog om een soortgelijke klank te verkrijegn

beetje afhankelijk welke muziek stroming je zit
asje t niet tek no ....enso maakt ..

denk ik dat je met de " underdog : synthjes best uit de voeten moet kunnen

logish trouwens dat r byzondere sounds komen uit serge
buchla
jp8 / synthex / ps3300 ofso
asje dat nodih hebt om iets temaken ...stopdan!
kom t wel ophalen8o) hmmm

nog ff quote jahooor !
Ik doel hier overigens op niemand in het specifiek voordat iemand zich aangesproken voelt. :)

uiteraard asje iets goeds zegt wat klopt moet er wat op gezegd worden ,...niet aleen asje ...de d/t niet snapt snapie 8o):eureka::D:dubbel:

@topicstarter: Voor drone achtige soundscape pads ook zeker zaken als de DSI Evolver. Blofeld zeker leuk, veel mogelijkheden voor relatief weinig geld. Virus Ti kan ook prima. Het gaat om hoe je de boel programmeert. En ik blijf erbij, wil je vrijheid in synthese....je koopt tegenwoordig voor 225-250 een nord micromodular en voor ~350-400 een nord modular rack. Dan kun je echt alle kanten uit (Maja met NI Massive of Absynth ga je dat soort zaken ook echt prima voor elkaar krijgen).

benk t ook weer mee eens
ben zelfs ban voor de blofeld egt waar oprotten ermee
kan zoveel straks istie slimmer as ik ! endan terug naarje mono synths hoek
man>vs<machine
:gaap:

is idd egt een bak die elkke weekl gekocht wordt een " synthj nerd asik ..." en weer verkocht wordt omdat de presets saai zijn

kvondt laatst nog weed in zn ax60...toen k ging stofzuigen ...hmmmmmm:doei:

ha ha :baco:kratje bier in de pocket zekers
Ik wacht nog op de synth met verschillende converters en voorversterkers per
timbre en interne routing die dat allemaal aan elkaar knoopt,.. maar nog niet gezien.

waxhten op mr x denk wat een rare synth wordt dat
hebbie eindelijk metasonix ..all tube synbth
hebbie de ultimate va synth [ask septic]
hebbioe eindelijk en dikke wave table synth voor 350 [ask waldorf ]

zit mario nog te wachten op de ultime voorversterker / met apgee 96kilobits / 92 byte terre drive aan kick bout machine te wachten ...
wake up

moog = uit en va is in ! zekers askje 4 x 000 ....kan tellen
:duivels:

mn aanstaande wordt z1 .,.. egt waar subtiell va - moss met lotsa knobs

Ghehehhe,. lol,.. Mario wacht niet echt natuurlijk,..
Beetje slap discussievoeren gaat wel goed met jointje en een paar biertjes,.. gheheh
Maar nu is t weer een nieuwe dag,.

Nieuwe ronde,.. nieuwe kansen,. nieuw jointje, nieuw biertje en weer een nieuwe discussie!

Ghehehehh,. Laterzzz

Voor mij zou het ook tussen de G2 Modular (of G2X dan liever) en de Virus TI gaan.

Ik zou kiezen voor een breed spectrum aan verschillende geluiden/klankopwekking in je setup. Dus een rompler, VA, FM etc. dat werkt (iig voor mij erg goed). Ik heb een AN1x (althans dan de PLG150-AN) en een Virus C. Deze passen perfect bij elkaar en wat de VA betreft...tja de Virus C...wat een mooi apparaat. Probeer dan ook van de 'bekende' paden af te gaan. Heb overigens ook een novation A-Station gehad, ook een lekkere Novation sound. Erg makkelijke synth om te programmeren. Maar toch verkocht en een Virus C gekocht voor de leads. Deze werkt voor mij iig veel beter.

Maar zoals al eerder gezegd: Ieder zijn keuze en iedereen zijn budget!

met het geweer op mijn hoofd zeg ik : Clavia modular G2, omdat modulaire synthese gewoon het leukste is :)

ja allemaal leuk en aardig maar om nou dunne 300 in een dozijn bakken aan te smeren zie ik het nut niet van in. Leuk als je voor 1000 euro 3 VAs haalt of 5 lukt ook nog wel, maar ja dan zit je met 5 bakken waar je hedentendage niks meer aan hebt tov software, behalve de realtime controle imo.

En ik weet zeker dat R-ond niet blij gaat worden van die Supernovas naast zijn analoge bakken, want dat maakt het alleen maar erger die sound. Als enigste bak kan je gerust een Novation nova of MS2000 gebruiken. Maar ja dan is VStation echt net zo goed hoor.

Ik heb ook tijden gehad dat ik 10 synths of meer had staan....nu probeer ik het maar met 6 :)

Persoonlijk zie ik het nut niet in om een midipart te splitten naar 4 synths?? Wat is daar het nut dan van om een midisequence door meerdere synths af te laten spelen?

Zelfs de Motif XS series romplers etc zijn al stukken beter in het VA sounbd gebueren dan die VAs van 10jaar terug btw. Daar haal je ook mooi Virtueel analoge sound suit en met de editor bijna net zo te bediene als een ouwe knoppenbak qwa instellingen.

Ik ben het niet met je eens hiero, er zijn genoeg dingen die ik uit mn supernova 2 haal die echt erg goed klinken, ondanks dat ie bijna 10 jaar oud is, ik zou ook eerder gaan voor veel variatie dan voor 1 vette bak. Het blijft maar 1 apparaat. en ik weet zeker dat ik met 2 van die 'ouwe bakken' net zulke vette shit maak als een solaris. Ik heb 2 keer de fout ( geldt voor mijzelf hoor ) gemaakt om het nieuwste van het nieuwste te kopen, ( 1 x een z1 die kostte me toen 4500 gulden :P en een supernova 2 dus die was 4000 gulden.) achteraf had ik liever 2 goedkopere synths en wat randapparatuur gehad. Hoewel, ik heb van beide synths nooit spijt gehad hoor.

Maar goed dat geld niet voor iedereen dat snap ik .
En bovendien: die z1 is en blijft een geweldige synth en is zijn geld meer dan waard geweest, dus ik hoop dat iedereen net zoveel plezier van zn solaris zal hebben als ik van die z1.
Waar het op neerkomt volgens mij , is dat ieder apparaat zijn eigen klankkleur en modulatie mogelijkheden heeft, en door die te combineren ben je flexibeler.
Een solaris kan volgens mij nooit zo klinken als een z1 , een nord lead 1 en een waldorf q die zijn gelayerd.( bijvoorbeeld.)

Of je koopt voor nog nog geen 200 euro de zebra 2 en je hebt een modulaire VA met 19 filtertypes, 4 oscs met vrij te tekenen waveforms, 4 fm oscs, 4 vrij te tekenen multistage-envelops, step sequencers, comb filters, geniale arp, effecten en nog een hele boel meer. Bovendien klinkt ie fantastisch.

Er zit alleen geen behuizing om heen.

zebra manifesteerd zich idd binnen the realms van de PC, een hardware synth binnen... de 'realiteit' (hoewel deze ook net zo nep is nateluurlijk™) :maffia:

zebra is ...vst
istoch geen hardware / kan niet als stand alone werken ...

ander zou de topic wel heten ; Discussie: welke va " en VST " zouje kiezen ...asje mag kieze

een va
bedoelk een dsp synth die emuleert maakt niet uit wat
van dx200 tot ms2000 tot g2 en weer terug naae bv de solaris
die origin bv ook
geen vst in de pc

Nord's, Korg VA's en Access Viri(meervoud van Virus:bekdicht:) heb ik altijd ruk gevonden. Nord's vind ik te kil, al vind men die warm klinken. Korg VA's zijn te dun klinkend en Viri kun je veel te vaak er zo uitpikken door dat 'boxed' geluid.
Beste VA's vind ik van Waldorf afkomstig; Blofeld klinkt lekker, Q's ook, jammer van de bugs.
Alesis Ion vind ik ook verassend klinken. Deze heeft tenminste een eigen karakter, die ik prettig vind klinken. Novation's heb ik dezelfde ervaring mee, ook prettig eigen geluid.
Een V-Synth lijkt me ook lekker klinken; nooit op gespeeld dus geen persoonlijke ervaring.
VA's klinken natuurlijk anders dan analoge bakken en weer anders als romplers. Toch blijf ik het nep dingen vinden. Behalve de Waldorf's blijven ze allemaal een beetje karakterloos.
Iemand zei dat die Creamware ASB dingen de boel wegblazen. Het zal wel, maar er zit geen karakter in het geluid. Neem gewoon een analoge bak met zelfs CEM's erin en die heeft meer ballen dan menig VA. Een VA is veel te 'netjes'.

Conclusie: doe mij maar een Blofeld :yamaha:

Ik ben het niet met je eens hiero, er zijn genoeg dingen die ik uit mn supernova 2 haal die echt erg goed klinken, ondanks dat ie bijna 10 jaar oud is, ik zou ook eerder gaan voor veel variatie dan voor 1 vette bak. Het blijft maar 1 apparaat. en ik weet zeker dat ik met 2 van die 'ouwe bakken' net zulke vette shit maak als een solaris. Ik heb 2 keer de fout ( geldt voor mijzelf hoor ) gemaakt om het nieuwste van het nieuwste te kopen, ( 1 x een z1 die kostte me toen 4500 gulden :P en een supernova 2 dus die was 4000 gulden.) achteraf had ik liever 2 goedkopere synths en wat randapparatuur gehad. Hoewel, ik heb van beide synths nooit spijt gehad hoor.

Ik heb de Nord3, Supernova2 etc gehad, dat is gewoon niet meer een optie, als er ook creamware/Soniccore ASBs zijn die 10x steviger klinken. En met 5x een SN2 heb je nog geen solaris...maar ieder ze meug als je me SN2 tevree bent prima toch. Ik ben ook jaren blij geweest met de SN2 PROX, maar goed ik speel nu ook niet meer met Lego™ snappez vouz.

Als je die SN2 naast een Nord3 zet, is het al niks meer, vind ik dan he.

Waldorf vind ik helemaal horror met die harde digitale ijskastsound. Als ik digitaal wil, pak ik wel DX7 of D50, jeweetzelf.

@yoonchi, i respecteeer je mening je mag van die ASBs vinden wat je wilt. Heb je er een gehad ook? en ook goed mee gewerkt ipv de presets skippen?

Als je die ASB namelijk niks vind, dan vind je eeen MOOG, Prophet en ARP ook niks namelijk.....
Ik heb een minimax naast de VOyager gehad even. is Anders uiteraard scheelt 2000+ meer euro, maar past er prima bij.
De PRO12, man je weetniet hoeveel tracks die PRO12 als basis heb van mij :D. Naast een D50/PEK/Voyager/XS etc...de PRO12 is verruit mijn favouriete synth in mij setup als het komt op inzetten. Ik gebruik hem bijna altijd. Doods????? Hoe kom je erbij. Als een ASB doods klinkt wat gebruik je zelf dan. Wat is er meer analoog drukkend en mooi rond en vol dan die ASB naast echt analoog dan. BEn wel benieuwd wat je zelf dan gebruikt? Ah ik lees het al Blowfeld.....eh sorry hoor, ik kan je niet echt serieus nemen nu, als je een Blofeld warmer en levendiger vind dan een ASB :D :D

De eerste Golf GTI is ook sneller dan de Golf GTI van nu.......

Waarom denkt iedereen hier dat nieuwer in godsnaam altijd beter is?

Back