geluiden verplaatsen van een s90es naar een motif6

Tonny1977

Nieuwkomer
Hoi allemaal,

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om mijn geluiden van de yamaha s90es te transporteren naar mijn motif6. Ik heb destijds een motif6 gekocht omdat die een beetje hanteerbaarder is, en makkelijk te vervoeren naar een repetitie. Allen zijn de geluiden wel beduidend minder. Is het überhaubt mogelijk om dit aan te halen, of zijn er andere mogelijkheden? Kan iemand mij helpen?

Groetjes Tonny

Zoals Sjaak al schreef is de S90ES compatible met de Motif ES (6/7/8/rack) voor de Voices (en Performances ook, denk ik)

De architectuur van de Motif 6/7/8/rack verschilt nogal t.o.v. de ES familie.

bijvoorbeeld:
1 insert effect +1 variation effect <=> 4 insert effects
...

Daarom zijn de bestandsformaten verschillend (en hebben ze ook een andere extensie).

Indien er een omzetprogramma zou bestaan dan moet dat al keuzes maken voor o.a. de insert effecten van elke Voice. Welke van de 4 insert effecten moeten er overblijven en op welk element? Welke variation effect ter vervanging van de overige 3 insert effecten.

In de omgekeerde volgorde (Motif --> Motif ES) is dit wel mogelijk maar daar heb je nu niet veel aan.

In het kort: je kan geen Voices en Performances van de Motif ES-->Motif overzetten.

Natuurlijk kan je wel de opbouw van jouw klanken in de S90ES analyseren en deze dan zelf 'vertalen' naar Motif-formaat maar dat gaat dan wel wat tijd kosten. Als eenmalige operatie is dit nog wel te doen maar als je dit regelmatig wil doen lijkt me dat nogal tijdrovend.

(misschien de Motif 6 vervangen door een Motif ES 6)?

Is er een manier dan om betere geluiden in mijn motif6 te krijgen? Ik heb nog nooit zoiets gedaan, en zou dus niet weten waar ik het zoeken moet. Ik heb een goede accordion nodig (die trouwens ook niet in de s90es zit), een goede backgroundstrings, en ik krijg als het goed is een plg-150ap dus met de pianosound moet het wel goed komen. Verder zijn alle suggesties en tips welkom.

Is er een manier dan om betere geluiden in mijn motif6 te krijgen? Ik heb nog nooit zoiets gedaan, en zou dus niet weten waar ik het zoeken moet.

Op Motifator kan je alvast verschillende gratis Voice Banks downloaden: je vindt ze hier terug.

Ik heb een goede accordion nodig (die trouwens ook niet in de s90es zit), een goede backgroundstrings
Gewoon zelf een maken met de aanwezige Preset Voice Samples of eigen samples gebruiken. De Motif Classic heeft standaard 4 MB RAM geheugen aan boord en daar kan je alvast wel iets mee doen. Op internet zijn er voldoende samples van accordeons te vinden. (Op het forum zijn er een paar draadjes waar links naar verschillende sites staan waar je samples kan downloaden)

Translator (Chicken Systems) kan ook oude naar nieuwe banken converteren.
Je kan dan een Motif 6 bank in je S90ES laden.

Back