Probleem Nord Electro 2

Freezz

Stamgast
hallo allemaal,

gisteren tijdens een repetitie ging mn electro opeens uit terwijl ik aan het spelen was. Geen powerdip of wat dan ook want mn synth zat in hetzelfde haspeltje en die bleef netjes aan. Dus ik hem maar opnieuw aangezet, leek allemaal goed todat ik ging spelen...

Alles lager dan de centrale C klinkt fucked up, als of je meerdere akkoorden tegelijk speelt en dan ook nog met verschillende geluiden en sommige toetsen doen het helemaal niet. Het ligt volgens mij niet aan de samples want ik kan m met de octave shift gewoon hoger of lager 'shiften' en dan kan ik (tot aan de centrale C dan ) spelen.

dus..euh.. HELP! ik heb echt geen idee, ik heb Clavia al een mail gestuurd maar ja die gasten zijn ook niet helderziend natuurlijk, heeft iemand dit al eens aan de hand gehad?

Ik ben bang dat het reparatie wordt maar waar kan ik dan het beste heen?

hoop dat jullie me kunnen helpen!

het lijkt erop dat de keyboard scanner naar de klote is.
alleen heb ik nog nooit een nord electro onderhanden gehad, dus hoe ernstig dat is weet ik zo niet.
kan trouwens ook een mankement in de keyboard martix zijn.
reparatie zal dus wel nodig zijn.
groeten,
jeroen

Heb je een firmware update geprobeerd? Heeft bij mij een keer een vergelijkbaar probleem opgelost.

Update gedaan van 3.0 naar 3.04, geeft geen verbetering helaas.

Ik dacht ook meteen aan keyboardsplit omdat ie zo 'mooi' bij c4 begrensd is.

Het hammond deel geeft inderdaad dezelfde problemen Wout.

Keyboard Splitt is natuurlijk alleen van toepassing op de Hammond, maar daar kan het wel aan liggen. Ik maak nu even m'n NE2 niet open...
De zijkanten 4 schroeven losdraaien, een 5-tal aan de achterkant en 3 onderop en je kan de synth openmaken. Controleer de aansluitingen van het keyboard door los te maken en weer vastklikken.
Doe dat maar gelijk bij alle andere stekkers ook, want je weet nooit.
Daarna de synth weer dicht... ;)

Wout

Synth opengehad en stekkers aangedrukt, maar geeft wederom geen resultaat
:frons:

Ik ga M Works maar even bellen denk ik..

Inmiddels contact gehad met m works en die verwezen me door naar Music Service, afspraak gemaakt en komende maandag gaat ie naar de dokter...

Hopen dat het meevalt en ter plekke gerepareerd kan worden...volgende week een optreden dus dan moet ie t toch wel weer gaan doen!

Het was wel even een pokke eind rijden...vandaag naar Music Service Center in Beegden geweest en hij doet het weer!! Ik blij!

Er bleek een chip op het mainboard te zijn doorgebrand die zich onder andere bezig houdt met de (sustain)pedaal input...don't ask me. Die is vervangen en voila.. kostte me 115 euro..

Prima service overigens en aardige mensen; top!

iedereen bedankt voor de reacties!

probleem is opgelost dus wat mij betreft kan ie dicht :slotje:

Back