Binnenkort: Cubase 5?

Hallo PimPamPeter,

het is natuurlijk aan de gebruiker zelf of hij de nieuwste versie direkt wil gaan gebruiken in zijn studio. De grote Studio's installeren nieuwe versies eerst in een test omgeving en gaan vanaf daar een stap verder. Dit gebeurd in de automatisering dagelijks: zou een bepaalde patch voor Windows een hele dag 500 computers plat gooien, dan kost dat een hoop geld.

Grote Studio's hier in bijv. Europe doen dat ook niet anders. Het werk moet doorgaan, en pas als het uitvoerig getest is, wordt het gebruikt voor de dagelijkse produktie. De RTL Group is een voorbeeld daarvan.

Neem gerust kontakt met mij op, zodat we het probleem kunnen proberen op te lossen.

@ Raphier,

Ik heb hier op dit moment geen MR816 thuis. Zou je je vraag aan info (at) steinberg (dot) kunnen stellen ? Als het kan in het engels, zodat je vraag snel behandelt kan worden. We hebben nog een nasleep van de kerstdagen op dit moment.

@ Hanz,

De Lijst op Cubase.net is een lijst van bugs die aangedragen is en "confermed" zijn door ons. Niet al deze bugs kunnen gefixed worden. Misschien raar voor sommige mensen, maar we krijgen ook via andere kanalen onze berichten. Aan hand van wat we weten delen we alles in prio's: 1. Crash, 2 Bug with no work around, 3, Bug with work around, 4, Cosmetic. De Prio's 1&2 zijn altijd het belangrijkste voor ons. Met onze "nieuwe" manier van werken zullen er veel minder Prio 1&2 zaken zijn, dus is er meer tijd voor Prio 3 & 4.

Gr,

Chris

Lekkere instelling weer, omdat steinberg het normaal vindt een product dusdanig instabiel op de markt te brengen dat de klant in feite betatester is ligt de verantwoording van de stabiliteit bij de klant en niet bij de softwarefabrikant?

Je hebt het over grote studio's maar het is een product dat ook veel door thuisproducers enzo wordt gebruikt en je kunt simpelweg niet verwachten dat die overal een testomgeving voor gaan bouwen. Als je als fabrikant weet dat je klanten een testomgeving moeten bouwen om te kijken of de software die je verkoopt wel bruikbaar is dan had je gewoon moeten wachten met de verkoop.

Deze instelling is gewoon onacceptabel en een antwoord als deze zegt meer over wat de instelling van steinberg is dan de aankondiging van een nieuwe ontwikkelmethode. Een bedrijf hoort gewoon garant te staan voor de kwaliteit van het product wat men verkoopt of je het nu over grote studio's heb of thuisgebruikers.

Bovendien hoort de fabrikant zelf testomgevingen in te zetten en uitvoerig te testen alvorens er een release van een stukje software komt. Dit soort praktijken kun je ook echt alleen in een commerciele markt flikken want in een dienstverlenende positie (lees software fabrikanten die een software platform maken voor een klant onder SLA voorwaarden) kom je echt niet weg met dit soort acties.

De hoeveelheid problemen die de laatste jaren in releases van steinberg zitten zijn vele malen hoger dan van andere fabrikanten. Bugs kunnen altijd maar het correct handelen van de fabrikant is 1 van de kwaliteitsaspecten die bij een stuk software horen. En hier schort nogal wat aan moet je zelf toch ook bekennen.

Overigens zijn er echt wel meer fabrikanten die van fantastische support naar matige support zijn gegaan. Denk aan native instruments waarvan de support vele malen beter was toen het nog een kleiner bedrijf was. Echter lossen deze serieuze bugs wel consequent op.

Wat ik me eigenlijk af zat te vragen.
'We' zijn het er blijkbaar ongeveer wel over eens dat illegaal software gebruik niet sjiek is, want daarmee doe je als gebruiker de hardwerkende softwarebouwer te kort. En dat noemen sommige mensen diefstal (al kan je over dit woordgebruik debatteren).
Maar als je als softwarebouwer je betalende gebruikers in de kou laat staan met een half-af pakket, dan is het opeens een prima business model waarmee je gerust nog mooie sier kan maken op forums, beurzen etc.?
Is dat dan niet net zo goed 'diefstal'? :duivels:

wat ze vroeger al mooi erbij zetten, omdat software toen gewoon erg duur was voor studenten om er enigzins zeker van te zijn of de software wel "geschikt" is voor de potentiele koper...try before buy. Wat quifster zegt snap ik helemaal, de frustratie dat het NIET werkt, TOCH een hoop geld gekost heeft en de duratie tot je bij een oplossing bent gekomen...voor een professional gebruiker al kut en voor de hobbiest helemaal want die vangt er geen centen voor (maar dokt wel voor de software).

Denken jullie nou echt dat Steinberg dat bord voor z'n kop weghaalt omdat jullie hier nu huilie huilie doen? Zolang ze nog gewoon geld blijven verdienen vinden zij dat zij het goed doen.

Niet zo opwinden! (Schijnt slecht voor je hart te zijn ;) )

Denken jullie nou echt dat Steinberg dat bord voor z'n kop weghaalt omdat jullie hier nu huilie huilie doen? Zolang ze nog gewoon geld blijven verdienen vinden zij dat zij het goed doen.

Ach dat bord van steinberg is helemaal niet zichtbaar achter dat van jou. :dubbel:

je hebt helemaal gelijk hoor. Maar je bent toch wel een complete rund als je nu nog onbevangen in die update naar 5 stapt met de historie in het achterhoofd :D.

overigens wind ik me niet meer op hoor, de boosheid en frustratie ben ik gelukkig overheen gegroeid in de tijd, aangezien het toch geen enkel effect heeft op de situatie bij steinberg.

ik heb vandaag sinds lange tijd ook maar weer eens wat posts op cubase.net gelezen. Vooral de thread over cubase 5, de sfeer is daar al niet veel beter dan hier hoor.

Ik hoop dat deze cubase 5 release misschien eens de ogen opent bij de directie van yamaha / steinberg dat gebruikers het echt niet meer pikken. Ik denk echt dat maar heel weinig gebruikers direct in dit avontuur gaan stappen. (tenzij je alleen maar met wat audioloopjes werkt, want dat werkt initieel meestal wel goed :D , alhoewel je dan niet te veel moet gaan knippen en plakken, want dan ben je je werk weer kwijt :D).

in ieder geval is op meerdere plekken de sfeer omtrent een nieuwe release niet bepaald florisant te noemen. En dat is toch wel een prestatie om je imago als leverancier zo extreem te verslechteren in een paar jaar.

Ow ik wind me sowieso niet op hoor. Ik heb echter veel te maken gehad met software ontwikkelings trajecten en zoiets heb ik nog nooit gezien.

Ik heb Cubase 4 allang weer verkocht dus heb er per definitie helemaal geen last van. Maar even de mening ventileren kan geen kwaad.

ik hoop dat ik de update zo krijg, heb perslot van rekening toch pas 3 maandengeleden studio4 aangeschaft ( om vervolgens , voor de zekerheid, maar te gaan draaien op de gratis erbijgeleverde sx3) .
kijk en dan laat ik sx3 erop zitten totdat 5 is uitgekristaliseerd, of misschien de uitgerijpte versie van 4.5 opzetten. zie wel.
loopt altijd wat achterop , m aar wel met minder zorgen.

denk trouwens dat een zeer groot deel van de aanschaffers/gebruikers wel nog geimponeerd wordt door alle up to date upgrades. updates is meer iets voor het kleinere deel dat erg veel met het programma werkt, de rest ziet veel bugs geeneens.

Wat zijn dan eigeniljk de finale problemen van C4 en SX3?

SX3 werkt bij mij prima, C4 ook geen blue screens, geen rare replicaarbare bugs etc. Wel was de release van C4 versie een stuk instabieler, maae de laatste versie versie werkt gewoon goed en stabiel. External instruments werkt prima, de MIDEX8 werkt prima (en zal tevens weer prima werken onder Windows 7, dus weer 4 jaar onder de pannen)

Als nou echt wil janken, kijk dan naar TCElectronic. da's pas kut, dat werkt geeneens fastoenlijk onder Vista.

Het lijkt wel of het hip is om op Steinberg te zeiken. Ik zie net zo min reden om SX3 te gebruiken als om op XP te blijven hangen. voorlopig zijn de producten nog steeds mijlenver vooruit t.o.v. de concurrentie. C4 op de MAC schijnt trouwens wel kut en traag te zijn, NIEMAND heeft me daar nog een vloeiende demo van kunnen geven zonder crashes met fatsoenlijke latency, maar dat schijnt meer aan Mac OS te liggen dan aan Steinberg had ik begrepen.

Dat lijkt me een rare uitspraak Raphie. Ableton en Logic draaien toch ook niet traag onder OSX? COreaudio laat sowieso vaak lagere latencies toe dan ASIO.

Overigens draait een kennis C4 onder OSX en dat draait allemaal zonder vertraging. Alleen wel af en toe een crash, dat wel. Dit zou echter met de laatste updates wel weg zijn.

Ik ben bij meerdere winkels geweest maar niemand kon me 5min laten zien zonder restart Ik had graag een MAC willen kopen maar het kon me niet overtuigen

..., de MIDEX8 werkt prima (en zal tevens weer prima werken onder Windows 7, dus weer 4 jaar onder de pannen).....
64 bits versie toch nie? (Of hebt ik wat gemist?)

Ja wie wil er nou geheugenintensieve applicaties draaien onder 64 bit? Niemand toch? :kont::dubbel:

Wat mij betreft gaat het om wat anders. Als Steinberg op dit forum de grote hoera-show gaat opvoeren, om de mensen alvast op te warmen voor de nakende release van alweer een fantaaaastische nieuwe Cubase, dan lijkt het me dat je collega-muziek/synthliefhebbers op dit forum er gebaat bij zijn om te weten dat alles niet zo rooskleurig erbij hangt.
Misschien leuk om ook eens verder te kijken dan alleen je eigen belang!

Als ook maar één potentiele C5 gebruiker door deze thread zich nog es achter de oren krabt en zich niet bij voorbaat de knip laat leegzuigen door Steinberg, dan is wat mij betreft mission accomplished.

Waar zie jij opwinding? Die paar regeltjes tekst?
Ga even je posts tellen, joh, dan doe je wat nuttigs. :doei:

even een paar constateringen:

1. ik vind het bizar dat een bedrijf wat al zolang bestaat als Steinberg NU pas overstapt op agile/scrum etc. althans, noem het zoals je het wilt noemen maar als je iets op de markt zet doe dat dan ook goed (zelf ken ik het spanningsveld tussen snel willen releasen en goed testen maar al te goed).

Nu zit je dus met een besmette naam waar je heeeel moeilijk af van gaat komen en wat je uiteindelijk dus gebruikers en dus knaken gaat kosten!

2. Zorg voor goede features (voor alle typen gebruikers). Ik gebruik nog steeds sx3. Ik zie geen reden om te upgraden omdat ik simpelweg geen features zie die dit verantwoorden. (Sonar doet dit m.i. wel heel goed).
Kijk ook eens goed naar Live en probeer gebruikers die veel met patternachtige shit werk zoiets gelijks te bieden (en dan bedoel ik dus niet dat gedoe wat er nu in zit).

Overwegend vind ik Cubase voor mij nog het beste pakket, maar ik heb zo het gevoel dat veeel gebruikers zijn overstapt op Sonar/Live etc.

Wat is dat nou voor drogreden man, een pakket functioneert niet goed genoeg om te kopen, dus installeer ik maar een hacked version?

Juistem!!! Als die wel werkt,... dan zeker. En de hackers bedanken en met een donatie sponsoren natuurlijk!!!

Dat zou een oplossing kunnen zijn voor iemand die wél een licentie had gekocht.

Dat is nou precies wat er gebeurd is met een heleboel gedupeerde kopers en wat ik ook schrijf,.. beter lezen dude!

gebruiken zonder licentie is het blijft ordinaire diefstal en je vergelijking met Robin Hood snap ik al helemaal niet.

Steal from the rich,..give it to the poor,.. Precies wat de crackteams doen!
Lezen maakt je slim!!

En hedentendage, anno 2009, kan ik echt niet geloven dat zelfs een fatsoensrakker als jij nog nooit een mp3 of een film heeft gedowned ipv naar de winkel te rennen om t te kopen!

Als jij die ene brave dinosaurus bent dan kun je deze laatste opmerking als niet geschreven beschouwen. En zo niet,.. stoppen met zeuren want dan wordt t best wel schijnheilig.

Mario010, je bent slecht geinformeerd. Gebruiksrecht (een Licentie) is totaal iets anders dan Auteursrecht. Dat voor jou gevoel alles wat je op een torrent kan vinden alleen maar onder auteursrecht valt geeft maar weer aan hoe goed je geinformeert bent. H2O en AIR zijn geen helden en JIJ bent niet arm (anders zat je hier niet achter een PC te posten.)

Voor lamers zoals jij is het geen kwestie van niet kunnen, maar niet willen, bieren in de kroeg, of geld opzij leggen? of toch maar eerst bij Mediamarkt die nieuwe LCD en BlruRay.

Het zijn allemaal keuzes en prioriteiten en jij stelt de verkeerde. Het is nog zieliger dat je het voor jezelf probeert goed te praten ook nog. Maar goed, we dwalen af.... C4 werkt nu voor mij goed, benieuwd wat C5 brengen gaat.

Ja wie wil er nou geheugenintensieve applicaties draaien onder 64 bit? Niemand toch? :kont::dubbel:

Ik wil wel, maar m'n gear wil niet, maast de MIDEX heb ik ook nog een Powercore X8, 2x Duende PCIe, Virus Ti, 2x Steinberg MR816.....

Er zijn dus voor mij i.i.g. nog wel wat meer afhankelijkheidsfactoren die mij voorlopig op 32bits houden

Wat zijn dan eigeniljk de finale problemen van C4 en SX3?

SX3 werkt bij mij prima, C4 ook geen blue screens, geen rare replicaarbare bugs etc. Wel was de release van C4 versie een stuk instabieler, maae de laatste versie versie werkt gewoon goed en stabiel. External instruments werkt prima, de MIDEX8 werkt prima (en zal tevens weer prima werken onder Windows 7, dus weer 4 jaar onder de pannen)

Als nou echt wil janken, kijk dan naar TCElectronic. da's pas kut, dat werkt geeneens fastoenlijk onder Vista.

Het lijkt wel of het hip is om op Steinberg te zeiken. Ik zie net zo min reden om SX3 te gebruiken als om op XP te blijven hangen. voorlopig zijn de producten nog steeds mijlenver vooruit t.o.v. de concurrentie. C4 op de MAC schijnt trouwens wel kut en traag te zijn, NIEMAND heeft me daar nog een vloeiende demo van kunnen geven zonder crashes met fatsoenlijke latency, maar dat schijnt meer aan Mac OS te liggen dan aan Steinberg had ik begrepen.

aanvulling, tc electronics werkt niet goed met vista maar nog erger is dat ze geen 64 bit drivers hebben.

Mac, probleem ja met imac en zonder laatste update anders net zo stabiel als XP.

Juistem!!! Als die wel werkt,... dan zeker. En de hackers bedanken en met een donatie sponsoren natuurlijk!!!

Dat is nou precies wat er gebeurd is met een heleboel gedupeerde kopers en wat ik ook schrijf,.. beter lezen dude!

Steal from the rich,..give it to the poor,.. Precies wat de crackteams doen!
Lezen maakt je slim!!

En hedentendage, anno 2009, kan ik echt niet geloven dat zelfs een fatsoensrakker als jij nog nooit een mp3 of een film heeft gedowned ipv naar de winkel te rennen om t te kopen!

Als jij die ene brave dinosaurus bent dan kun je deze laatste opmerking als niet geschreven beschouwen. En zo niet,.. stoppen met zeuren want dan wordt t best wel schijnheilig.

Ik ga je niet beoordelen maar wil je wel meegeven "minder is beter".

Mario010, je bent slecht geinformeerd. Gebruiksrecht (een Licentie) is totaal iets anders dan Auteursrecht. Dat voor jou gevoel alles wat je op een torrent kan vinden alleen maar onder auteursrecht valt geeft maar weer aan hoe goed je geinformeert bent. H2O en AIR zijn geen helden en JIJ bent niet arm (anders zat je hier niet achter een PC te posten.)

Voor lamers zoals jij is het geen kwestie van niet kunnen, maar niet willen, bieren in de kroeg, of geld opzij leggen? of toch maar eerst bij Mediamarkt die nieuwe LCD en BlruRay.

Het zijn allemaal keuzes en prioriteiten en jij stelt de verkeerde. Het is nog zieliger dat je het voor jezelf probeert goed te praten ook nog. Maar goed, we dwalen af.... C4 werkt nu voor mij goed, benieuwd wat C5 brengen gaat.

Het feit dat je niet volmondig zegt dat je nooit mp3 of film downed zegt al genoeg. Dus,..

Ja,.. je hebt gelijk,..

Een artiest inkomsten mis laten lopen is daadwerkelijk een stuk beter als een softwaregigant. Groot gelijk heb je. :stupid

Ik ben niet arm,. nooit beweerd ook,. ik drink zelden bier,.. en zeker niet in de kroeg,.. tenzij ik daar moet optreden. En als mijn geld ergens heen gaat is dat naar mij en de mijnen,.. Daar liggen mijn prioriteiten en dat gaat jou verder geen bal aan.

Mijn helden zijn duidelijk de jouwe niet. En jij hebt duidelijk hele andere ideeen over diefstal dan ik. We worden het hierover nooit eens en dat vind ik best.

Al is het pakket oneindig veel uitgebreider geworden,.na de atari is cubase alleen maar bergafwaarts gegaan. Ikzelf werk er al jaren niet meer mee,.. sinds vst5 om precies te zijn,. Veel van mn vrienden zijn de laatste jaren overgestapt op andere werkwijzen omdat t allemaal te krakkemikkig werd.
Slechte midi timing,. te buggy,.. te vaak vastlopers ,.. slechte support, nooit gehoord van klantenbinding,..etc. etc. Hardware recording en sequencing is voor mij een goeie oplossing. Anderen vinden hun heil in andere pakketten.

Voor de trouwe cubaser is het te hopen dat steinberg deze keer met hun herziene werkwijze eindelijk wel de spijker op zn kop weet te slaan maar ik ben bang dat ze wederom de plank mis slaan.
We zullen zien!

Back