Binnenkort: Cubase 5?

Ach, ik ben zelf ook begonnen met gekraakte programmatjes. Erg leuk om Cubase te draaien met de dikste NI en EWQL VST's, maar de creativiteit knalt wel keihard achteruit als je voor nop iedere top plug-in kunt draaien in de duurste DAW's.

Maar het is zeker een handige manier om eens te kijken hoe dit soort programma's nu precies werken en of het wel je ding is voordat je er direct honderden euro's aan uitgeeft.

Ben nu overgestapt op FL Studio XXL (legaal). Bevalt me prima en ik merk dat ik veel creatiever om ga met de spullen die ik op dit moment heb. Ook duik ik nu veel dieper op de technologie in (werking van synths etc.). Ik raad dus iedere kraker aan om toch eens naar een legaal pakket te kijken. Hoeft niet meteen het beste en het mooiste te zijn, maar je zult merken dat je het veel meer gaat waarderen en er creatiever van wordt.

Overigens heb ik gelukkig geen last van dure updates bij Image-Line. :P

Ik heb Cubase 4 gebruikt met mijn jaarmix en wilde de boel renderen -no way-na 30 minuten geen rendering mogelijk dus maar de file in tweeen gerenderd en in Wavelab aan elkaar geplukt.

Is ook een bekende bug op Cubase .net

Ook zou ik willen dat Mpex 3 ook gebruikt kan worden met renderen boven de 2 procent bpm verschil en helemaal mooi zou het zijn als de Dirac in Cubase zou komen.

Denken jullie nou echt dat Steinberg dat bord voor z'n kop weghaalt omdat jullie hier nu huilie huilie doen? Zolang ze nog gewoon geld blijven verdienen vinden zij dat zij het goed doen.

Niet zo opwinden! (Schijnt slecht voor je hart te zijn ;) )

Wel leuk om DEZE reactie tegen te komen van een paar maanden geleden.

Die paar maanden zijn blijkbaar flink bepalend voor iemands mening. :W

Misschien moeten we een poll maken welke computer DAW het best werkt en uber stabiel is en dan allemaal dat product gaan kopen?

Niet soms?

GROUPBUY!!!!! Dat wordt een megakorting....:okdan:

Ach, ik ben zelf ook begonnen met gekraakte programmatjes. Erg leuk om Cubase te draaien met de dikste NI en EWQL VST's, maar de creativiteit knalt wel keihard achteruit als je voor nop iedere top plug-in kunt draaien in de duurste DAW's.

sorry, dit snap ik niet. Wat heeft creativiteit te maken met het feit dat het al dan niet gedownload is? De software blijft toch echt hetzelfde ;)
Of bedoel je wellicht dat als je het koopt meer gemotiveerd bent om dieper in de vst te duiken?

en hij bedoelt volgens mij dat je door al die warez de bomen door het bos niet meer ziet! (ook een voordeel van hw synths, je bedenkt je wel ff voordat je er 1 koopt)

Als je idd je software hebt gekocht ga je er veel dieper op in omdat je er keiharde euries voor neer hebt gelegd.
Kan nooit geen kwaad om je spullen goed te doorgronden voordat je iets nieuws koopt.

Veel mensen die met gekraakte software werken hebben geen enkel respect voor de arbeid die geleverd is om het product te maken.

De robin hood mentaliteit vind ik ook bullshit omdat er inmiddels vele alternatieven zijn, zowel gratis als voor een heel zacht prijsje.

Ben ook zeker geen fatsoenrakker en heb ook mijn fair share of warez op mijn pc gehad maar ben blij dat ik al een paar jaar legit bezig ben en af en toe wat nieuwe inspirerende software kan aanschaffen.

ff i4mailen heb ik ook gedaan,

ze waren verbaast dat ik het al op hun site had gezien, ea stond er net 5 min op

Aan die beeldschermknallen te zien proberen ze een beetje aan te haken bij de rest door er extra instrumenten bij te frotten. Zaken die de andere DAW's al veel langer hadden. En waarschijnlijk allemaal ingekochte technologieen. (Melodyne etc.)

Newbies zoals jij moeten niet zoveel op anderen zeiken.
definieer newbie a.u.b.

Daarnaast is diefstal geen normgedrag, vind het ook niet normaal dat dat wordt afgedaan als "zeiken" wat als ze morgen jouw huis leeghalen? moet jij dan ook niet "zeiken" ?!?

:stupid:gaap::engel::stupid
oke probeer het nog1 keer:
definieer svp:
diefstal
(alsmede) onrecht
narcisme
kruistocht
overtuigen
opdringen
zeuren
vervelend
jammer
synthforum
respect
en laten we dit soort hernieuwde discussies svp via pb dan wel een andere website doorzetten. mijn pb link is te vinden li boven de avater)
vr.gr. sunny

Ik ben benieuwd, en ik vermoed het ook wel, of de nieuwe aanschafprijs wel wat omlaag wordt bijgesteld ten opzichte van de nieuwprijs van C4 (sinds deze zomer is het ongeveer 540 euro, was daarvoor nog ongeveer 770 euro).

Eigenlijk zou het wel ergens logisch zijn, vooral omdat ze met hun "agile" ontwikkelmethode toch efficienter en sneller de software kunnen ontwikkelen en aanpassen, aldus de SF vertegenwoordiger van Steinberg. Bovendien zijn ze altijd een stuk duurder geweest dan hun concurrenten Logic, Sonar en anderen. Misschien is het dan ook een goed moment om prijstechnisch weer een beetje te gaan concurreren met de rest?
Zowiezo met als voorwaarde dat de 5.0 natuurlijk niet zo buggy is als de voorgaande nieuwe releases. ;)

Back