[Korg] Korrugh (MicroKorg)

Mikefoundahobby

Ingeburgerd
Na wat weekjes knutselen ben ik nog steeds tevreden met de Micro,lekker bakkie.

Enige minpunt is inderdaad de kleine toetsen,maar dat wist je al toen je hem kocht dat die kleiner waren.

Via MIDI geen problemen, gebruik je M1 of wat dan ook.

BTW Dat editen valt echt mee is geen galbak a la DX7 of M1 om te programmeren (M1 heb ik zelf).

Conclusie Microkorg/MS2000 absolute aanrader!

K heb vorige week nog ff gejamt bij iemand die een micro had en een boss dr nogwat.
evolvertje meegenomen en heerlijk gefreakt:D Met de pc editor haalde ik er zo een paar coole sounds uit en k moet toegeven dat het kleine beestje niet verkeerd klinkt.

de filter klinkt echtgoed van dat dingetje vind ik iig beter dan die van de ms2000

Ik heb de Micorkorg pasgeleden ook gehoord en moet ook zeggen dat
het idd niet onaardig klonk. Enig minpuntje 8 step arpeggiator. Verder
qua editing e.d. vrij goed te doen.

Hoewel een van mijn eerste aankopen toch een Waldorf Q zullen worden
vind ik daarna een Mircokorg toch wel erg intressant.

Kan er iemand mij vertellen hoe het zit met de mogelijkheid om vintage-piano's en orgels na te bootsen?

Is het dan bv. mogelijk om er een overtuigende rhodes of hammond uit te krijgen, of sla ik
de bal helemaal mis? :confused:

Ik weet in ieder geval dat de novation KS-serie dit wel kan.

Origineel geplaatst door Sarrova-Q
Kan er iemand mij vertellen hoe het zit met de mogelijkheid om vintage-piano's en orgels na te bootsen?

Is het dan bv. mogelijk om er een overtuigende rhodes of hammond uit te krijgen, of sla ik

De KS-serie heeft naast de klassieke golfvormen (saw, triangle, sine etc.) ook nog een aantal "gesampelde" golfvormen van orgels en piano's, juist voor de mooie hammond of rhodes geluiden. Vandaar dat de KS dat kan.

En 't is een knapperd die met een saw-wave een Hammond weet na te bootsen ;)

Origineel geplaatst door endonyx
de filter klinkt echtgoed van dat dingetje vind ik iig beter dan die van de ms2000

frappant, zouden hetzelfde moeten zijn :)

MS2000 is idd ook een erg fijne bak!

Voor de perfecte piano/hammond/EP geluiden kom je al snel bij Clavia Nord Electro (1 of 2) in de buurt. Hoewel natuurlijk bijna iedere willekeurige ROMmodule ook wel aardige dingen heeft.

Maar Roland is ook iets nieuws aan het maken, een synth, orgel, stagepiano in een. Dus wel met echte drawbars enzo. Klinkt wel ok.

Voor hammond-geluiden gebruik ik een Oberheim OB3, hopelijk binnenkort door de Leslie-simulatie van een Triton.

Groeten,

Rutger

Ik weet dat roland de VR-760 heeft (een fantastische nieuwe stage-piano.:okdan: )
Maar ik dacht dat microKORG ook buiten de gewone wave vormen (saw, square, sine,...) gesampelde wavevorms had.

Maar ik dacht dat microKORG ook buiten de gewone wave vormen (saw, square, sine,...) gesampelde wavevorms had.

Ja, inmiddels ben ik er achter dat die MicroKORG ook nog alternatieve sampels heeft, maar nergens is sprake van samples van orgel's, E.P.'s etc. Zie onderstaande citaat uit een recentie:

"Of the two oscillators, Osc 1 is the more flexible, offering saw, square, triangle or sine waves or noise, as well as the more unusual vox (simulating a waveform similar to vocal chords) and 64 DWGS waveforms. DWGS provides distinctive digital sounding synth voices, particularly useful for bells and other metallic sounds. Alternatively, one of the two audio inputs may be used in place of Osc 1, allowing filtering and effects to be applied. A pair of controllers can assigned to Osc 1 providing access to more detailed shaping possibilities, such as pulse width modulation.
Osc 2 is more basic, limited to saw, square and triangle waveforms. Osc 1, however, may affect the waveform generated, through ring-modulation or oscillator sync. Osc 2 may be detuned relative to Osc 1, for detuning or musical intervals. Both oscillators and the noise generator are routed to the mixer, allowing control over relative levels."

Dus wel digitale samples, maar bedoeld voor "distinctive digital sounding synth voices", wat op mij overkomt als.... Freaky Sounds!! En geen warme Hammond-klanken...

de KS-series heeft ook wat samples, maar dat heeft de MS2000 en dus de microkorg ook.....op de KS kan je echter ook FM synthese doen via wat menuutjes en daarmee kan je de typische DX ep-klanken ed maken..

over microkorg vs MS2000...wat ik ervan hoor hebben ze alleen de presets nieuw gemaakt, en is de output wat "hotter" waardoor het iets beter klinkt....over de MS2000 was en ben ik nog steeds niet te spreken, heb laatst in feedback weer es ff gechecked...resonantie omhoog betekent echt *alle* bottom uit je geluid...... nou hoeft ie natuurlijk niet als een moog filter te klinken (zou wel mooi zijn hehe) maar dit is wel heel extreem..

Misschien ook eens uitkijken naar een Korg Z1 of het EXB-MOSS ? Daarmee beschik je over o.a. het organ en electric piano algoritme, en kan je leuke dingen mee doen.

Of een Nord Electro misschien.

Ik kende de Microkorg niet voordat ik de laatste Interface binnen kreeg. Toen ik de foto op de voorkant zag dacht ik dat ze een artikeltje hadden over een vintage Korg synth. Blijkt dus dat het ding helemaal nieuw is. En na het beluisteren van de demo op Interface CD was ik helemaal verkocht. Dit is echt een synth die op mijn lijst terecht is gekomen. Hoewel het lijstje is best wel lang én het zal financieel wel effe duren ook, hehehehe.

Eric

Microkorg

Microkorg

Origineel geplaatst door synthiaks
K heb vorige week nog ff gejamt bij iemand die een micro had en een boss dr nogwat.
evolvertje meegenomen en heerlijk gefreakt:D Met de pc editor haalde ik er zo een paar coole sounds uit en k moet toegeven dat het kleine beestje niet verkeerd klinkt.

Inderdaad, de Microkorg klinkt beter dan de MS2000 (ben in het bezit van beide - kan dus mooi vergelijken). De kleine toetsjes zijn niet eens zo slecht, je glijd gemakkelijk over de toetsen heen. Ook de vocoder is een pluspunt en hij ziet er nog leuk uit ook.:biertje:

Whaaaah kan niet wachten.. Heb hem een paar weken geleden besteld en hij komt een dezer dagen binnen! :dj:

Schieten niet echt op die gasten, kging er van uit dat de MicroKorg wel vrij snel te leveren zou moeten zijn! Aangezien ze hem OVERAL op voorraad hebben.. Grrrr... Maargoed, k krijg bij deze winkel 150 euro meer terug voor mn oude synth! (Yamaha CS2X) :okdan:

Hopelijk zo snel mogelijk een testverslagje van mijn kant...

Om zo lang mijn honger naar wicked sounds te stillen... Zijn er MK bezitters die misschien een paar mp3tjes ofzo online willen zetten met daarin een hoop MK-geweld?? Heb dr al vaak genoeg mee gespeeld, maar zou toch graag nog een hoop sounds willen horen... Thanx in advance!

:halleluja:

Thanx!!
Vette track trouwens... Basslijn is lekker dik :{
Ook errug fijn uitgemixt!

Nog meer MK-sounds?? 8~
Posten maar!!

een tip : download de pc-editor ( te vinden op de korg site ),werkt makkelijk en snel...

veel sounds voor de microkorg zijn te vinden op : http://groups.yahoo.com/group/korgms2000

de sounds van de ms2000 en microkorg zijn namelijk uitwisselbaar.....

moet je je wel ff aanmelden bij yahoo,maar dan kun je gelijk ook online gamen...:D

Thanx! Ben direct lid geworden :okdan:

Verder nog iemand interesse in het maken van MP3s? *D
Slinger desnoods een hoop presets achter mekaar in een mp3 ofzo... Nog maar een paar daagjes afwachten en dan kan ik zelf alles checken... Tot dan is het nog ff behelpen :)

En mp3en maar! :walker:

Laatst gewijzigd:
Back