[Korg] Korrugh (MicroKorg)

Dione: Nog een vraagje... Is de MK ook erg bruikbaar voor hardcore??? Leek me wel, aangezien ik na een paar minuutjes goochelen al aardig dikke sounds tevoorschijn toverde, maar ik dacht 'ik vraag het even aan de expert' :halleluja:

Niet dat ik hem alleen voor core wil gebruiken, maar toch...

Hij komt morgen... Aargh!! Nog even volhouden... En nog maar een paar mp3 demo's luisteren! :kroon:

Origineel geplaatst door Ethereal
Whaaaah kan niet wachten.. Heb hem een paar weken geleden besteld en hij komt een dezer dagen binnen! :dj:

Schieten niet echt op die gasten, kging er van uit dat de MicroKorg wel vrij snel te leveren zou moeten zijn! Aangezien ze hem OVERAL op voorraad hebben.. Grrrr... Maargoed, k krijg bij deze winkel 150 euro meer terug voor mn oude synth! (Yamaha CS2X) :okdan:

Hopelijk zo snel mogelijk een testverslagje van mijn kant...

Om zo lang mijn honger naar wicked sounds te stillen... Zijn er MK bezitters die misschien een paar mp3tjes ofzo online willen zetten met daarin een hoop MK-geweld?? Heb dr al vaak genoeg mee gespeeld, maar zou toch graag nog een hoop sounds willen horen... Thanx in advance!

:halleluja:

offtopic:

Probeer je cs2x 2e hands te verkopen dan krijg je er een stukje meer voor!!! 150 euro is echt en naai prijs!!!

[off topic]
Hij krijgt € 150 meer terug dan bij de andere zaken als ik het goed heb gelezen. :D
[/ off topic]

On topic, na de eerste inspectie van 5 min vondt ik er niet heel veel aan aan de microkorg. Nu heb ik
er even langer mee gespeeld en ik moet zeggen erg leuke synth. Veel plezier ermee.

Indeed, ik kreeg bij de meeste winkels zo rond de 250 euro terug... Deze zaak bood zo ineens 400 euro, dus dat scheelde toch wel aanzienlijk... Djiez, ik heb zo'n beetje heel nederland afgebeld voor de MK en de inruil van de CS2X, en damn, het verschil tussen de 1e en de andere zaak was soms zo'n 350 euro!!! Op een apparaat van nog geen 600 euro... (Alhoewel sommige winkels vrolijk 699 euro voor de MK vroegen!! :stupid:)

Hij klinkt wel grappig. Qua looks vinnik hem niet zo heel erg mooi. Het zou een vintage look moeten zijn maar dat houdt dan wel in dat je met die knoppen maar half kunt editten. Dan moet je wel met een computer editten. Daar houden heel veel mensen niet zo van.
Hij heeft voor mij ook veel minder hands on speelplezier dan de MS2000. Die zou ik dan liever willen hebben.

En die prijzen? Het is idd zeer twijfelachtig wat winkels durfen te vragen. Maar gelukkig kunnen we de prijzen vergelijken en dan hebben ze alleen zichzelf daarmee. En de sukkel die niet eerst rondkijkt moet het maar zelf weten.

over geluiden met de micorkorg en hardcore.Ik had dit nummer al eerder geplaatst bij nieuwe tracks, maar de acid-lijn is met de microkorg gedaan, en het zaak gaat redelijk in de richting van de hardcore.....

verder ben ik inderdaad ook enorm over de micorkorg te spreken, de snelle edit functies kun je heel makkelijk via de interface benaderen. Als je echt diep wil gaan met de virtuele patching etc dan is het met de software-editor nog makkelijker

http://www.bastardsunited.com/drumnbastard1.mp3

veel plezier

Ik ben af en toe die microKorg aan het bekijken omdat hij wel lekker klinkt en zo maar dan zie ik in de specs staan dat hij maar 4 voices heeft. Is dat niet wat érg weinig? Of is het toch een goede aanvulling op een set up?

Wie heeft daar wat ervaring mee? By the way de ms2000 heeft er ook maar 4.

Eric

Dankzij de mogelijkheden en de aanwezigheid van de vocoder voor nog geen 600 euro lijkt het mij een waardevolle toevoeging aan elke set-up... :dj:

Dione: Nog een vraagje... Is de MK ook erg bruikbaar voor hardcore??? Leek me wel, aangezien ik na een paar minuutjes goochelen al aardig dikke sounds tevoorschijn toverde, maar ik dacht 'ik vraag het even aan de expert' :halleluja:

Niet dat ik hem alleen voor core wil gebruiken, maar toch...

ik heb al 'n paar geluiden uit de MK gebruikt in hardcoreproducties......d'r zitten zelfs enkele presets in die zeer bruikbaar zijn voor hardcore....maar als je ff gaat editen ( hij heeft godzijdank ook distortion ) kun je lekker extreme sounds maken...

overigens is eq wel nodig....maar dat is bij elke synth zo....

Dankzij de mogelijkheden en de aanwezigheid van de vocoder voor nog geen 600 euro lijkt het mij een waardevolle toevoeging aan elke set-up... :dj:

niet iedereen gebruikt een vocoder, dus das geen argument om een synth kopen

Klopt, maar de combinatie van vocoder + uitgebreide mogelijkheden + vet geluid voor nog geen 600 euro wel... *D

Althans, dat waren voor mij de redenen! :dj:

het is een super dingentje...
met mooie geluidjes en mooie troepjes en hij ziet er ook nog eens heel qt uit...

ik blij mee...

Micro Korg

Micro Korg

Klopt, maar de combinatie van vocoder + uitgebreide mogelijkheden + vet geluid voor nog geen 600 euro wel... *D

Althans, dat waren voor mij de redenen! :dj:

Voor mij ook, een vocoder + vette geluiden. Verder makkelijke regelaars en toch, ondanks de kleine toetsjes, een fijn bespeelbaar klavier.:stupid

IK HEB UM!!! :dj:

Het heeft ff geduurd, maar ik heb eindelijk mn Microotje!! Ben na wat uurtjes freaken helemaal verliefd op dat ding...
Moet nog een beetje uitvogelen hoe alles precies in elkaar steekt, maar wat een sounds!!! Woei!!

Ik heb net m'n MS2000R ingeruild op een Virus C. 'k Heb al een aantal keren op de MicroKORG gepielt, maar om nou de MK beter te vinden als de MS.. 'k Vond zelf nou niet dat het ERRUG veel verschilde.. Maar goed, bij de Rack-versie van de MS miste ik een beetje de toetsen (jaja, de Virus C heeft er OOK geen!!), dus de MK is een uitkomst, zeker qua prijs!! Voornamelijk zou ik de MK dan gebruiken voor z'n vocoder, maar de rest is ZEKER meegenomen => ze zouden van KORG eens een 'stand-alone' vocoder uit moeten brengen!! (een NIEUWE! dus niet de VC10=> te 'zeldzaam')
Maar voor HardCore/erbij vind ik 'm ZEKER wel geschikt, ondanks de 4 voices!! Klinkt typisch KORG & ranzig als 't moet!! :{

Ja en je moet kinderhandjes hebben.
Anders wordt het polyfoon spelen met 1 vinger.
Zitten wel leuke sounds in.
Maar toch bang dat je die weer zo beu bent.

Als je de sounds beu bent, dan ga je toch tweaken en zorgen dat je nieuwe sounds maakt? :)

:dj:

Als je de sounds beu bent, dan ga je toch tweaken en zorgen dat je nieuwe sounds maakt? :)

:dj:
AMEN

Indeed! En het tweaken gaat me aardig af met dit beestje!

Had ik nog wel ff een vraagje... Ik ben druk aan de slag met de MK Soundeditor (software)! Werkt te gek... Maar ik lees overal dat MK en MS2000 patches uitwisselbaar zijn! Nu heb ik een patch met daarin 128 nieuwe sounds gedownload, gewoon om dat ff te testen... Krijg het alleen niet in dat editor-programma geladen! Heb ik daar andere programma's voor nodig? Of heb ik gewoon het verkeerde formaat te pakken?? (Het is een .syx bestand! )

Heb al ff gegoogled, maar kon het zo snel niet vinden... Hellup?? :doei:

Thanx!

Laatst gewijzigd:
Back